Teardrop Skrevet 26. oktober 2015 #1 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hvordan hjelpe samboer ut av gamblingavhengigheten? Han sliter med pengespill å spiller bak min rygg gang på gang! Jeg finner jo alltid ut av det... Han har gått 4-5 behandlingsrunder hos psykolog for dette uten at det hjelper. Virker som det hjelper kun frem til uka etter siste timen. Skikkelig bullshitopplegg! Han sier selv han prøver å slutte, og det tror jeg på mtp hvor lite han spiller for nå, kontra det hn spilte for før vi ble sammen. Men når trangen til å spille kommer klarer han tydeligvis ikke å holde igjen. Vi har testet FULL spillestopp. Og vi har prøvd kontrollert med en fast sum pr mnd. Begge alternativer til ingen nytte! Jeg har fått bankkortet hans også til ingen nytte! Jeg har vokst opp med spilleavhengig bestefar som jugde om absolutt ALT så han kunne dra å spille, han tok også mye lån i leiligheten sin pluss mange smålån for å få spillt. Jeg orker rett og slett ikke å bo med en som ligner bestefar! Jeg er max drittlei løgner!! Heldigvis er han død nå, om ikke det er en løgn også sa.. å han sitter i las vegas... Dette fortalte jeg også kjæresten min første gang jeg oppdaget at han hadde et gamblingproblem! Og sa jeg ikke var intr i å leve livet med enda en sånn ny idiot i det! HVORDAN kan jeg hjelpe kjæresten min ut av spillhelvete?? Vi har testet andre typer online strategispill osv for å få fokus over på boe annet. Som wow, cs, halo, lol. Osv... Sånn jeg ser det er eneste alternativet mitt å dumpe han. Håper noen andre kan komme med noenmye koseligere alternativer, for bortsett fra løgner om spilling er han perfekt for meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #2 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg hadde for det første ikke bodd sammen med fyren. Hadde vært livredd for at han fikk tak i kortnummer og alle slike ting og spilt på MEG gjeld. Samtidig som jeg rett og slett ikke hadde orket å være sammen med en fyr med en avhengighet. Men altså, ja, han får trappe opp besøkene sine til psykolog til to ganger i uken da. Og over lang tid. Får han det ikke av det offentlige så får han gå til privat psykolog. Og han må innse at han må slutte å spille helt. Det går ikke an å bare spille "litt" når man er avhengig. Klipp og sperr alle kort, og alle andre betalingtjenester han bruker, inkludert nettbank. Så får han heller gå i banken og betale regninger og ta ut penger når han trenger det. Anonymous poster hash: dccb4...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Del Skrevet 26. oktober 2015 Han bør ha en økonomisk verge.Anonymous poster hash: a1e91...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 26. oktober 2015 #4 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hypnose kanskje? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2015 #5 Del Skrevet 26. oktober 2015 Du får spørre han om spillingen hans er mer verdt enn et fortsatt forhold til deg og at dersom han ikke nå kutter spillingen tvert slik at du ser vesentlig forbedring så kan du ikke fortsette forholdet fordi spillingen tar for mye plass i livet hans og ditt og får han til å lyge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Del Skrevet 26. oktober 2015 Om han ikke er klar for det kan du bare drite i det. For at eventuell behandling skal virke må han være klar og motivert for å slutteAnonymous poster hash: 5b894...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Del Skrevet 26. oktober 2015 Eksen min spilte bort husleiepengene mens jeg var på ferie. Satte meg i masse trøbbel. Hver forsiktig Anonymous poster hash: 393a5...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #8 Del Skrevet 27. oktober 2015 Selvfølgelig er han perfekt for deg, bortsett fra gamblingen. Det hadde jeg også vært om jeg hadde gamblet. Da hadde jeg vært så kjekk og kul i min rus. Har hørt det samme sies om amfetamin brukere. Han er perfekt, bortsett fra amfetaminbruken. Selvfølgelig hadde jeg vært perfekt hvis jeg hadde kunne gått rundt i den rusen og virket så oppegående. Spørsmålet er vel hvor godt kjenner du EGENTLIG den personen som gjemmer seg bak rusen sin? Alle kan være kul og superinteressant, f.eks. ved å ta en pille. Anonymous poster hash: 2dda6...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå