Gå til innhold

Hvorfor ikke muslimer ikke jobber.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en tidligere muslim 2 gen, som har flyttet bort fra Oslo. Og plutselig blitt kristen. Jeg kommer ikke til å bruke kompliserte tekster eller kvotering fra koran.     

Tror veldig mange lurer på hvorfor ikke muslimer ikke jobber eller gjør noe produktivt for norsk økonomi, svaret er ganske enkelt. Imamer i Norge sier til de Troende at pengene er umoralsk siden de er basert på gjeld og normen er urene som tjener dette og vedlike holder dette. Hvorfor tar de imot nav-penger, dette er penger fra gud "Jizya" skatt fra de kristne eller jøder. Imamer i Norge vil helst avskaffe hele pengesystemet over til noe annet.

Norske politikere ønsker å ta så mange innvandre fra araber land så mulig får å finansiere gamlehjem og sykehus. Men muslimer anser helse skatt og skole skatt som gambling, dette virker kanskje kontra produktivt men sånn er det bare hos sunni muslimer.

Det jeg ikke forstår er hvorfor venstresiden i Norge støtter rasistiske imamer som blir opplært med glødene hat for Europeere, som kommer fra SA. Hvis det kommer et Islamsk parti som får majortett kommer de til å erklære (haram) eller bannlyse alle de andre partiene, og setter inn et Teokrati i Norge som er lagt under SA.                               

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da litt av en måte å unnskylde late, frekke og umoralske mennesker som utnytter naive nordmenn på. De er ikke annet enn snyltere, og de er heller ikke ønsket i det norske samfunn.

• Liker 5
Skrevet

Islam kan være en forklaring, men ikke en unnskyldning. Du retter spørsmålet til riktig skyldig, men jeg tviler på det sterkeste at du får et svar fra venstresiden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en tidligere muslim 2 gen, som har flyttet bort fra Oslo. Og plutselig blitt kristen. Jeg kommer ikke til å bruke kompliserte tekster eller kvotering fra koran.     

Tror veldig mange lurer på hvorfor ikke muslimer ikke jobber eller gjør noe produktivt for norsk økonomi, svaret er ganske enkelt. Imamer i Norge sier til de Troende at pengene er umoralsk siden de er basert på gjeld og normen er urene som tjener dette og vedlike holder dette. Hvorfor tar de imot nav-penger, dette er penger fra gud "Jizya" skatt fra de kristne eller jøder. Imamer i Norge vil helst avskaffe hele pengesystemet over til noe annet.

Norske politikere ønsker å ta så mange innvandre fra araber land så mulig får å finansiere gamlehjem og sykehus. Men muslimer anser helse skatt og skole skatt som gambling, dette virker kanskje kontra produktivt men sånn er det bare hos sunni muslimer.

Det jeg ikke forstår er hvorfor venstresiden i Norge støtter rasistiske imamer som blir opplært med glødene hat for Europeere, som kommer fra SA. Hvis det kommer et Islamsk parti som får majortett kommer de til å erklære (haram) eller bannlyse alle de andre partiene, og setter inn et Teokrati i Norge som er lagt under SA.                               

Åh, hvordan bidrar ikke muslimske taxi-sjåfører til norsk økonomi? Kryr av de.

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde det var fordi de ikke ble ansatt med et muslimsk navn. Som er bevist gang på gang, mange får jobb umiddelbart så fort de prøver å søke under et mere norsk navn.

Men teorien din makes sense den også, om det er sånn de blir opplært til at pengers betydning og effekt har på livet og etterlivet, i koranen.

Anonymous poster hash: f6c36...ad8
  • Liker 2
Skrevet

Det er noe som skurrer med hele HI. Jeg klarer ikke å tro på det.

Anonymous poster hash: c0d9d...a2c
  • Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg har aldri lurt på hvorfor muslimer ikke jobber, for jeg ser muslimer i arbeid overalt.

Mulig det er relativt sett flere muslimer som ikke jobber (har ikke noe formening om eller statistikk på dette), men synes det er veldig spesielt å fremme påstanden som om ingen muslimer bidrar til det norske velferdssamfunnet pga deres religion.

Særlig når du (liksom) er en 2. generasjonsinnvandrer/tidligere muslim..  

Endret av Cuntzilla
  • Liker 6
Skrevet (endret)
5 år gammel artikkel om taxi-næringen i Oslo. Den motbeviser ikke at det finnes muslimske taxi-sjåfører som bidrar til norsk økonomi. Korrupsjon finner du overalt. Det er feil å hevde at alle muslimer i Norge ikke bidrar til norsk økonomi slik TS hevder. Jeg har jobbet med flere av de.

Tviler dog ikke på at holdningene som presenteres i HI finnes. Dette har vi fått bekrefter av ekstremister i media.

Endret av Sofia123
  • Liker 1
Skrevet

Det er noe som skurrer med hele HI. Jeg klarer ikke å tro på det.

Anonymous poster hash: c0d9d...a2c

Enig. Tror dette er en muslimhater i "forkledning". Ordvalg og formuleringer avslører.

Anonymous poster hash: c29f3...2e9

• Liker 6
Skrevet

Åh, hvordan bidrar ikke muslimske taxi-sjåfører til norsk økonomi? Kryr av de.

Taxinæringen er den største svindelnæringen i landet.

Anonymous poster hash: e7721...440

• Liker 1
Skrevet

Så...Har du en forklaring på hvorfor så mange nordmenn ikke gidder å gå ut i jobb da? For der har jeg null clue...

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde det var fordi de ikke ble ansatt med et muslimsk navn. Som er bevist gang på gang, mange får jobb umiddelbart så fort de prøver å søke under et mere norsk navn.

Nei, det gjør de ikke. Forskjellen er der, men den er liten, og når man ser på de enorme forskjellene i arbeidsdeltakelse  mellom utlendinger (som ALLE har utenlandsk navn) av ulik nasjonalitet i Norge så blir det bare en unnskyldning. Det er også bevist at innvandrerelever får bedre karakterer enn nordmenn for samme prestasjon, og teorien som forskere påpeker er at lærer har lavere forventninger til innvandrere. "The racism of low expectations"...

Anonymous poster hash: 8c500...9f9

Skrevet

Så...Har du en forklaring på hvorfor så mange nordmenn ikke gidder å gå ut i jobb da? For der har jeg null clue...

Nordmenn har enorm arbeidsdeltakelse sammenliknet med andre nasjonaliteter, og ligger helt i verdenstoppen. Dette er hovedgrunnen til at man har et sterkt velferdssystem i Norge. Veldig mange som yter, og får som nyter, gjør at man kan ha rause ordninger for de som faller utenfor. Dette er på full fart til å endres pga masseinnvandring av mennesker med elendig arbeidsdeltakelse. Tragisk at nordmenn ikke forstår dette og gjør landet mye vanskeligere å leve i for sine barn og barnebarn.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette er klassiske KG-argumenter. Har du kilder for å støtte dine argumenter og hele greia virker rart når du missforstår hva Jizya er?

Jizya gjelder ikke i darul-kufr, som vil si ikke-muslimske land. Med andre ord er hele teksten tull når hovedargumentet er helt feil.

Endret av hjelpme4
  • Liker 2
Skrevet

Jizya gjelder ikke i darul-kufr, som vil si ikke-muslimske land. Med andre ord er hele teksten tull når hovedargumentet er helt feil.

Det er ulike tolkninger som alt annet i koranen. Og mange saudi arabiske lærde støtter ikke din tolkning. 

Rasismen mot nordmenn som naive tullinger "uten ære, kultur og religion" er veldig stor blant disse.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er ulike tolkninger som alt annet i koranen. Og mange saudi arabiske lærde støtter ikke din tolkning.

Rasismen mot nordmenn som naive tullinger "uten ære, kultur og religion" er veldig stor blant disse.

Det er ikke ulike tolkninger når det kommer til jizyha. Kan du heller ikke fremlegge bevis for at det er ulike meninger, enn å påstå noe som ikke stemmer?

Som sagt; hele teksten din er basert på løgn og fantasi. Det at du ikke behersker enkle begreper som Jizya og haram, tyder på at du aldri har vært muslim.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Jizya

"Jizya (arabisk: ‏جزية‎) er en spesiell skatt som historisk ble pålagt ikke-muslimske personer i områder kontrollert av muslimer."

Jeg tok riktig og du tok feil.

Endret av hjelpme4
  • Liker 2
Skrevet

Jeg trodde det var fordi de ikke ble ansatt med et muslimsk navn.

Da er det jo bare fint at du nå har fått erstattet overtro og myter med litt mer kunnskap. :)

Skrevet

I virkelighetens Norge så jobber nordmenn svært mye mer enn disse muslimske innvandrerne. I virkelighetens verden så har Norge også en av verdens aller høyeste andel av befolkningen i arbeid. Så hvor i all Norge er det du får det fra at vi er som dem og at de er som oss? Det skjønner jeg virkelig ikke.

Skrevet

I virkelighetens Norge så jobber nordmenn svært mye mer enn disse muslimske innvandrerne. I virkelighetens verden så har Norge også en av verdens aller høyeste andel av befolkningen i arbeid. Så hvor i all Norge er det du får det fra at vi er som dem og at de er som oss? Det skjønner jeg virkelig ikke.

Å herregud da, burde jeg kanskje ha satt ett  :ironi: bak der jeg skrev? Dere tar alt så sinnsykt seriøst det er til å le av :skratte: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...