Gå til innhold

1 mnd , ned i vekt. veddemål! Hva er reelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et veddemål med en venn.. Om å gjøre å gå ned mest mulig frem til 21.November! På en sunn måte! Så ikke kom med idiot-tips om å ikke spise noe osv!

Hva er reelt på ca 4 uker? Hvilken diett er raskest?

Har selv gått på lavkalori gjennom VGvektklubb i noen måneder uten at det har hatt spesielt god virkning for min del. Virker som jeg har fått i meg for lite selvom jeg har spist meg mett hver dag..

Trener lett styrke 1-3 ganger i uka. Er 166 og veier 82kg.

Målet mitt er 70kg innen neste sommer. Hvilken diett gir meg en god/ny kickstart på under 4 uker? Jeg vil vinne dette veddemålet uten at det går på helsa løs så klart ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PSMF.

Første uka går du ned minst ca 3 kg om du ikke er i ketose fra før av. (Vannvekt og matvekt).

Jeg veide mindre enn deg og gikk ned 12 kg på 8 uker. Mest i starten. Gikk opp igjen 4 og utviklet et hat for brokkoli. Prøver du dietten så vær kreativ og ikke spis det samme hver dag...

Anonymous poster hash: 5c9dd...d12

Skrevet (endret)

Hva står PSMF for? Vil du utdype litt? Er det varig nedgang?

Endret av Teardrop
Skrevet

Tell kalorier. Det er noe du kan leve med resten av livet, lavkarbo er ikke for alle, og mange går tilbake til karborik mat når målet er nådd (eller før) og da er man like langt.

Jeg har gått ned 22 kilo på 12 uker.

Anonymous poster hash: 7c460...bae

Skrevet

Lavkarbo. Sunt, lett å følge og det er også bevist at man går mer ned i vekt enn alternativene. Win-win-win!

Anonymous poster hash: ad3ff...340
Skrevet

Jeg gikk ned rundt fire-fem kg på en måned ved å telle kalorier på absolutt ALT jeg puttet i munnen og ha underskudd på kalorier og trene jevnt men rolig samtidig. 

Skrevet

Har et veddemål med en venn.. Om å gjøre å gå ned mest mulig frem til 21.November! På en sunn måte! Så ikke kom med idiot-tips om å ikke spise noe osv!

Hva er reelt på ca 4 uker? Hvilken diett er raskest?

Har selv gått på lavkalori gjennom VGvektklubb i noen måneder uten at det har hatt spesielt god virkning for min del. Virker som jeg har fått i meg for lite selvom jeg har spist meg mett hver dag..

Trener lett styrke 1-3 ganger i uka. Er 166 og veier 82kg.

Målet mitt er 70kg innen neste sommer. Hvilken diett gir meg en god/ny kickstart på under 4 uker? Jeg vil vinne dette veddemålet uten at det går på helsa løs så klart ;)

Vær oppmerksom på at hvor mye og hvor raskt man kan gå ned i vekt på en sunn måte, avhenger av mange ting, feks hvor overvektig man er, høyde, vekt, alder, kjønn, aktivitetnivå. Jo mer overvektig, jo fortere kan man gå ned. "Å gå ned i vekt på en sunn måte" og "gå ned mest mulig innen 21. november" er, avhengig av hvilke definisjoner du benytter, i utgangspunktet gjensidig utelukkende. 

Realistisk vektnedgang er inntil ca 1% av din totale kroppsvekt pr uke, så lenge du er over- eller normalvektig. Ingen dietter er raskere enn andre, det handler kun om å oppnå og opprettholde et kaloriunderskudd. Jo større kaloriunderskuddet er, jo fortere går du ned i vekt, men jo vanskeligere blir det også å holde ut. Det mest effektive er å finne akkurat det rette nivået der du ikke føler deg sulten eller irritabel, men går ned i en jevn og sunn takt. Vekt vil også svinge naturlig fra dag til dag, uavhengig av din innsats og reell opp- eller nedgang i fettvekt, så en måned er minimum for å oppnå målbare resultater.

Kickstart er bare sprøyt. Vektnedgang krever en målrettet innsats over tid, og for de fleste er det mest effektivt å innføre mange små endinger etterhvert, framfor store omveltninger på en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...