Gå til innhold

En verden av kjøkkenmaskiner.. Forvirret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt forvirret jeg, i en verden av mixmastere, blendere, miksere, foodprocessore osv. Aner ikke hva alt er og hva bruksområdene er.

Jeg skulle gjerne hatt en maskin til baking. Jeg lager ikke brød, men av og til kakebakst der jeg har bruk for hjelp til å piske egg og lignende.. Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å få ordentlig bruk for en kenwoodmaskin til 6000, men jeg vet ikke riktig om jeg helt skjønner hva de forskjellige maskinene gjør, heller. Ser blender er nevnt i mange oppskrifter, men dette er vel mer likt en stavmikser (har en liggende allerede, som ikke blir brukt stort) ettersom de begge bruker blader? Eller er jeg på villspor?

Hadde det holdt med en vanlig håndholdt mikser til 500-lappen for lett bakst som diverse kaker o.l.?

Det skal nevnes at jeg er student, så jeg bor for meg selv og lager små porsjoner av ting, har ikke den romsligste økonomien og jeg baker bare litt nå og da når jeg får lyst og har tid.

Hva tror dere? 

Hilsen forvirret.

Anonymous poster hash: 709f7...480
Videoannonse
Annonse
Skrevet

student selv, og har en sånn 300krs håndmikser. Får til å lage det meste med den av kaker, muffins og andre enkle ting :)

Skrevet

Jepp til kakebaking holder det i massevis med en håndmikser. 

Skrevet

Jeg har både blender, kjøkkenmaskin og mixmaster..er glad i lage mat da, og har fått alt i gave. Foreløpig har jeg brukt kjøkkenmaskin og mixmaster til mye av det samme, fikk kjøkkenmaskinen når miksmasteren begynte å synge litt på siste verset (rettere sagt; jeg ødela den litt (ikke med vilje)). En miksmaster/håndvisp duger nok for deg. Miksmasteren min er nok en av disse typene som ikke koster mange hundrelappene; du kan bruke den som håndmikser (og den klarer litt gjærbakst og), men veldig kjekt at den også kan festes og gå av seg selv. Det anbefaler jeg virkelig, samt med eltekroker. Det trenger som sagt ikke koste mye. Jeg elsker blenderen min da, den er i glass med metallblad, så den kan knuse is og frossen frukt, lager mye smoothies/juice/milkshake med den. Men lager du aldri sånt så er en mikser/håndvisp nok :) Eller...håndvisp er kanskje den manulle saken, men du skjønner sikkert hva jeg mener :)

Anonymous poster hash: 06fab...4e9

Skrevet

En kraftig mixmaster holder godt til kakebruk.

Skal du derimot bake noe større deiger så må du opp på en liten kjøkkenmaskin.

Merk deg og at Kenwood maskiner får du med masse tilleggsutstyr til totusen kroner, på tilbud.

Tv2 hjelper deg testet diverse kjøkkenmaskiner sist uke. Ta deg en titt på den testen.

Anonymous poster hash: 8f729...3e3

• Liker 1
Gjest Bøllefrøa
Skrevet

Har en kenwood maskin 900w som jeg fikk for bare 1800! Merk at hvis du ser på watt-størrelsen (?) Så er det det billigste du kan få mener jeg. Å bruke 1100,- for en maskin med bare 300w (kitchn aid for eksempel) er mye dyrere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...