Gå til innhold

Katten min er dårlig etter sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt hjelpesløs her! Kattepusen min (hunnkatt) var hos dyrlegen for å steriliseres onsdag. Dagene etter operasjon (4 dager) så har hun rett og slett ikke vært seg selv, men det kan jeg jo forstå, hun har jo tross alt blitt operert. 
Jeg har gidd henne smertestillende og antibiotika hver dag, men hun er fortsatt ikke særlig bedre. Hun spiser nesten ikke, drikker lite, men kommer seg på do. Hun ligger for det meste hele tiden.

Nå istad begynte hun å puste veldig tungt, mjauet litt og det så ikke ut som hun hadde det noe behagelig. Burde jeg ringe dyrlegen? Eller kan dette være normalt? Er det normalt at katter nesten ikke spiser dagene etter sterilisering?

Uff, synes så synd på henne :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt og hørt. Min katt var ikke i form i dagene etter sterilisering, jeg ringte for å høre med dem, og hun ble tatt inn og sjekket. Alt var i orden, men fikk beskjed om å gi smertestillende lengre en vi på forhånd hadde avtalt. 

Anonymous poster hash: 19626...497
Skrevet

Jeg ville ringt og hørt. Min katt var ikke i form i dagene etter sterilisering, jeg ringte for å høre med dem, og hun ble tatt inn og sjekket. Alt var i orden, men fikk beskjed om å gi smertestillende lengre en vi på forhånd hadde avtalt. 

Anonymous poster hash: 19626...497

Okei, takk for svar :)

Skrevet

Hvor er det forresten jeg ringer? Dyrlegen har jo stengt

Skrevet

Kommer an på hvor du bor. De fleste steder har de en dyrlegevaktordning. Sjekk kommunens nettsider, eller hør om noe er opplyst på dyrlegens telefonsvarer.

Skrevet

Mange kjetter er i skikkelig dårlig form etter kastrering både pga narkosen og fordi inngrepet er ganske massivt for en liten pus, men du burde sett bedring allerede i helga, så jeg ville ringt veterinær så fort som mulig.

Søk etter veterinærlegevakt i din kommune, evt nærmeste mulige og hør med dem, og kontakt din faste veterinær så fort som mulig i morgen tidlig for å komme inn på kontroll.

Skrevet

jeg ville ringt dyrlegevakten bare for sikkerhetsskyld. men nå er jeg hønemor da så jeg kan ringe for det meste bare fordi jeg er bekymret :P gleder meg til å få egne barn altså  :fnise:

Anonymous poster hash: 64ccb...6a7
Skrevet

Jeg har hatt både mine egne katter og fosterhjemskatter etter sterilisering, og de bruker en stund på å komme seg. De, som oss mennesker, kan slite med kvalme og apetittmangel i lang tid etter operasjonen. Jeg har alltid tvangsvannet de :ler: Løp på apoteket og kjøp en tom sprøyte, og sprøyt vann inn i munnen på katten. Jeg tar gjerne å blander vann med litt av "sausen" i en våtfórpakke, for å få de i de noe næring. Om hun nesten ikke drikker så er hun nok ganske dehydrert. Dosene med smertestillende blir jo også mindre, og det tar dessverre mer enn 3 dager før det slutter å gjøre vondt, selv om du ikke får mer enn 3 dager med smertestillende som regel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...