Gjest Lottemor Skrevet 11. juli 2002 #1 Del Skrevet 11. juli 2002 Er det ikke sånn at alle har rett til sine egene meninger og at man skal akseptere det.....?? Er ikke dette et disusjonforum?? I et diskusjonforum skal vi da ikke diskutere ...... når man diskuterer er det da ikke vesentlig at vi har forskjelige meninger og oppfatninger av ting?!?!? Jeg må si at enkelte ganger så er brukere på Kg veldig fientlige til andres menninger hvist de er motsrigene til hva flertallet mener.... Hvorfor er det slik at det blir automatsisk kritisering av personer som har en mening som ikke spasser flertallet??? Jeg vegrer meg mange ganger for å si mine meninger hvist jeg vet at det er en meninge som ikke alle andre har hær inne,nettop fordi at det blir persom hets og trakasering fra mange brukere.... Jeg siterer meg selv fra tråen som heter Er utseende viktig: dette er en av grunnene til at jeg ikke har svart på innleg der jeg har en motsrigene mening fra fler tallet..... Denne tråen (var ikke ment til å filosofere på om jeg hadde eller ikke hadde passet inn i deres omgangs krets eller om jeg ville ha sett på dere som verdt å bli kjennt med.... Det var en diskusjon om hvorvidt utseende var viktig og fordi at jeg har en motsrigene mening fra dere så blir dere mer eller mindre provosert av mine meninger og tar dere nær av dem.... Det er ikke jeg som har på noen måte kritisert dere,hvist dere ikke er Nakomane eller alkoholikere......de eneste menneskene jeg har kritisert er netopp dem......dumme mennesker.... No har jeg ikke pekt ut medlemmer av Kg til å være dum eller ikke verdt å bli kjennt med,noe jeg ikke kan for jeg vet ikke hvem dere er og ser ut eller oppfører dere...... Så om dere mener at dere ser ut eller er på en slik måte at jeg ikke ville vært innterisert i å bli kjennt med dere så er det deres ord og da er det dere som ikke er fornøyd med deres utsende eller føler dere kritisert av mine innleg i denne tråen..... Jeg har ikke utdypet på noen måte hvilken type klær jeg syntes er passende eller hvor mange kilo et menneske skal veie....... Har gitt utrykk for mine meninger om en sak som tydlig vis er et sårbart ommråde..... Og jeg har lært at i fremtiden så skal jeg holde meg unna diskusjoner der jeg har en mening som dere blir fornærmet av..... Det viser seg faktisk at det finnes veldig mange som har et problem med sin selvtilitt hær på KG...... Gjør noe med det og ikke hopp på meg for det er ikke jeg som ser deres speilbilde når jeg pusser tennene på morningen!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 11. juli 2002 #2 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei Lottemor. Jeg har fulgt med på den diskusjonen du refererer til. Jeg synes ikke problemet her inne er så veldig mye personhets, men en god del hårsårhet. Det skal veldig lite til før en blir beskyldt for personhets. Min definisjon av et diskusjonsforum er å diskutere hverandres meninger. En må jo regne med at alle ikke er enige i det en selv mener. Da skal en får lov å si ifra. Hadde alle hatt samme mening om ting hadde det jo ikke vært behov for et diskusjonsforum. Uten å tenke personer eller bestemte temaer, synes jeg ofte at folk blir sure hvis en ikke får de svarene en vil høre på innlegga sine. Hvis en skriver sin ærlige og oppriktige mening må en regne med at det alltid er noen som ikke er enige, og som vil skrive dette. Har sett flere eksempler i det siste der det er lagt inn spørsmål, og når svarene ikke passer dem, blir de sure, og går i forsvar med en gang. Det var ikke sånn det var ment, det er ikke sånn og sånn. Jeg mener at om en ikke tåler svar en ikke er enig i så burde en la være å poste innlegget. For å komme tilbake til innlegget du refererer til, trodde du at innlegget ditt skulle gå upåaktet hen? Regnet du ikke med reaksjoner? Jeg kan være enig i at flere kommentarer gikk for mye på deg som person, og ikke på meningene dine, men meningene våre er tross alt en del av vår person. Jeg synes vi skal slutte å være så hårsåre, vi sitter tross alt foran hver vår skjerm og kommuniserer med folk som ikke kjenner oss, og dømmer oss utfra det vi skriver. Det er vel ikke noe å ta slik på vei for. Vi kommer etter all sannsynlighet ikke til å møte disse menneskene i det virkelige liv likevel, så det er vel ikke noen poeng i å legge for mye energi i deres mening om deg. Tilslutt vil jeg si at du var modig (jeg tror jeg sa det i tråden også) som ytret meningene dine så ærlig, og håper inderlig ikke du slutter med det. Hva skal vi da diskutere?? Fortsett du Lottemor, slik at KG fremdels kan by på interessante diskusjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 11. juli 2002 #3 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei Siba... Nei jeg trodde ikke detat mine innleg på den tråen skulle gå upåaktet frem ,men jeg trodde ikke at noen kunne ta seg nær av det i og med at jeg ikke definerte klesstil,kroppsbygning eller annet..... Jeg var overhode ikke konkret på hva jeg mente var et menneske jeg ville bruke tid med... Og det gjorde jeg nettop for å ikke krenke noen mennesker hær inne eller andre steder...... Jeg sa min mening og folk begynnte å grine på nesen og titte seg i speilet..... Hallo jeg er et menneske som ingen hær inne kjenner,hvorfor bry seg om mine meninger? Så kom siste innleg fra Madtss da : Sitat: Nei jeg tuller ikke..... Jeg vil ikke bli sett med mindre innteligente mennesker eller folk so ser ut som slamp..... Håper du og din partners gener ikke passer sammen. Hva gjør du da!!! madss der jeg svarte: Nei madtss hva gjør jeg da?! Siden jeg er et så forferdelig menneske så vil jeg da umulig kunne elske barnet mitt hvist det ikk er innteligent..... Dumt at man ikke kan finne ut disse tingene på en fostervans prøve så jeg hadde sluppet å gå gjennom en fødsel forgjeves..... Fy*** er det mulig.... Selvfølgelig elsker jeg barna mine uansett feil og mangler jeg er da ingen dårlig mor og jeg har følelser...... Selv om jeg har meninger som er motstrigene dere andres meninger forstår dere hva jeg mener ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 11. juli 2002 #4 Del Skrevet 11. juli 2002 Heia Lottemor! Forsett med å være den du er, du er i allfall ærlig! Jeg liker innleggene dine godt jeg! Vi alle har jo ulike meninger og man burde jo respektere hverandres meninger, ikke sant?? Kjempeklem til deg som tør å si fra!! "Maeve" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. juli 2002 #5 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg synes også man skal slutte å være så innmari hårsåre, og det gjelder begge veier! Det du skriver provoserte meg, jeg er også blandt dem som har svart der, selv om jeg ikke tror jeg dro inn om jeg ville hatt deg i min omgangskrets eller ikke, kjenner deg jo ikke, så hvordan skal jeg vite det? :blunke: Men du sier ikke i utgangspunktet at det kun er narkomane og alkoholikere du ikke vil bli sett sammen med. Du sier du ikke vil bli sett sammen med mennekser som ser ut som slamper, eller dumme mennesker. Diskusjonen du deltok i dreide seg heller ikke spesielt om alkoholikere og narkomane, men om utseende. Du sier du ikke vil bli sett sammen med noen du ikke tålererer utseende til, at du er litt kresen på hvem du ønsker å bli sett sammen med. Dumme mennesker kontra utseende. Det jeg og mange andre reagerer hardt på, er jo da at nettop dumhet og utseende ikke lar seg koble! Og ikke alle narkomane eller alkoholikere er dumme, alle dumme er heller ikke nødvendigvis alkoholikere eller narkomane. Du sier jo også at du har ei venninde du ikke omgåes særlig med lenger, fordi hun ikke lenger er så nøye på hvordan hun ser ut. Det blir i mine ører det samme som å si at det er utseendet som avgjør hvem som er dine venner og ikke personligheten og det indre. Det høres igjen forferdelig overflatisk og egosentrert ut i mine ører, og da reagerer jeg! Som du sier, en diskusjon er ikke en diskusjon dersom alle er enige! Så ikke bare må vi tåle at du mener en ting, men du må også tåle at vi mener noe annet. Vi må alle tåle å få motkommentarer i en diskusjon, dersom ingen hadde reagert på motstridende meninger hadde det jo aldri blitt noen diskusjon! Fortsett å si dine meninger du, om du takler å få krasse og sterke meninger tilbake også! For dersom du har sterke meninger selv, må du tåle å få sterke meninger tilbake også. (men sånne slengkommentarer som: "jeg er glad du ikke er i min vennekrets.." skal du bare ignorere!) (i kampens hete.... vil jeg kalle det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 11. juli 2002 #6 Del Skrevet 11. juli 2002 Hi Lottemor :D Jeg liker dine innlegg stå på jeg har også fått mye pepper her inne. Jeg gikk i tenkeboksen og kom tilbake lar det ikke gå innpå meg lenger,og du har lov å ha egne meniger selv om de andre sier noe annet. Her får du en klem fra meg og rett opp ryggen se framover vennen. Jeg har sansen for det du skriver hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 11. juli 2002 #7 Del Skrevet 11. juli 2002 Svarer aline først hær jeg.... jeg er fulstendig klar over hva jeg skrev og hva jeg mener ,men det eneste konkrete jeg har skrevet var at jeg ikke likte eller respekterete alkoholikere eller narkomane....og at jeg mener de er dumme mennesker... Jeg har ikke definert hva jeg mener er en slamp og jeg har ikke hatt utdypt hva jeg mener er et klokt menneske...... Jeg har også sakt at jeg mener at hvordan vi kler oss viser hva for verdier vi har i livet,og at jeg holder meg med mennesker som har samme verdier som meg.... No skal vi ikke starte diskusjonen på nytt i en annen tråd.... og jo jeg tåler å få sterke meninger så lenge man holder seg til saken og ikke kritiserer personen, men meningen.... Det er en fin grense og ikke alltid like lett og vite når vi overskreder den Kommer ikke til å slutte og svare på innleg men jeg kommer til å vegre meg litt nrå jeg vet at jeg har en mening som er motstrigende til andres...... Det blir jo enkelte ganger mer drittslenging enn diskutering..... Snakker ikke bare om innlegge som er nevt over hær men også andres innleg der dritten kommer til andre enn meg.... Jeg tar meg ikke nær av hva dere mener om meg hær inne og lar det ikke styre hverdagen min...... dere er for meg som jeg er for dere bare et nick med sterke meninger ,selv om jeg må si at noen liker man bedre enn andre Takk for oppmuntrende ord og støtte er litt godt å kunne flykte inn på Kg når hverdagen er tung og man vil ha en pause og ellers Klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 11. juli 2002 #8 Del Skrevet 11. juli 2002 Ti poeng til Aline!!! :D Jeg var vel en av dem som reagerte kraftig på Lottemor's meninger i den nevnte tråden, og jeg var vel også en av dem som skrev at jeg var tydeligvis et slikt menneske som Lottemor ikke tolererer. Jeg ble provosert, og jeg svarte akkurat hva jeg syntes om mennesker som dømmer andre etter utseendet. Jeg ser ikke på det jeg skrev som personhets, men det kan hende andre gjør. Hvor grensen for personhets og ikke går, tror jeg hver enkelt av oss har forskjellige meninger om også. MEN..Selv om jeg reagerte VELDIG kraftig på det nevnte, så betyr ikke det at jeg hater Lottemor og vil ikke se på hennes innlegg eller noe sånt piss likevel. Jeg ble provosert av det Lottemor skrev der, men ikke av Lottemor som person! Som Lottemor selv skrev; - jeg kjenner ingen her personlig... Jeg synes det er supert at folk skriver akkurat hva de mener, uansett om de er enige eller uenige med meg! Jeg ELSKER å diskutere, og det blir ingen diskusjon hvis alle er enige. Fortsett å si meningene dine, du, Lottemor, så gjør jeg det også! ...så får vi krangle mer om det skulle skje, men so what? Jeg har da ikke tenkt å drepe noen uansett hvor mye vi er uenige og blir forbanna på at "noen kan mene sånn"... La oss alle stå for det vi mener! koz, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 14. juli 2002 #9 Del Skrevet 14. juli 2002 Vel, et diskusjonsforum er jo, som du sier, for å lufte ulike meninger. Jeg spør gjerne om det er noe jeg lurer på, og det andre innlegget du viser til, lurte jeg fryktelig på. Jeg tror nok ikke det har noe med lav selvtillit å gjøre, om man synes en annens mening er horribel. Det er igrunnen like ærlig det - om jeg synes det er like dumt å mislike mennesker pga ytre faktorer, så er det en like ærlig mening som det du fortalte oss. Jeg synes også det alltid skal være lov å spørre, og "kreve" et slags svar - jeg forventer at folk har tenkt igjennom sine påstander. Om du nå virkelig har tenkt igjennom det du mener, så er det vel ingen grunn til å ta seg nær av at en bunch med andre synes du tar feil heller. Å la vær å si hva du mener fordi det er upopulært, skjønner jeg ikke poenget med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå