Gå til innhold

Trenger info om hvorfor innvandringen blir sett på som problematisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det folk i Norge synes er så problematisk med innvandringen?

Om det er at de tar opp plass i landet så burde vel asylene fikset det, right?

De putter vel alle i samme bås nesten som en.......leir ikke sant? xD

Eller er det helt andre ting som irriterer deg? Kriminalitet vet jeg er et av dem, og religiøse og kulturelle forandringer, men ellers?

Hva er egentlig problemet, og hvorfor skal man bry seg om det?

Trenger litt forståelse her fordi jeg skjønner ikke hvorfor alt styret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar av våre opparbeidede goder og velferdssystem som er lett å utnytte.

De passer ikke inn i bunad og lusekofte og de bringer med seg hvitløksånde og dårlig/sleip/lav moral og (U)verdier.

Anonymous poster hash: af2f3...401

• Liker 3
Gjest Stringfellow1
Skrevet

problemet er vel at det krever veldig mye penger og tid før alle disse asylsøkerne og immigrantene eventuelt kommer seg ut i arbeidslivet. I tillegg er det langt fra sikkert at de faktisk kommer seg ut i arbeidslivet noensinne. Dermed blir de jo gående på forskjellige trygdeordninger, og med penger fra staten uten å arbeide, betale skatt eller bidra til det norske samfunnet....

Skrevet

problemet er vel at det krever veldig mye penger og tid før alle disse asylsøkerne og immigrantene eventuelt kommer seg ut i arbeidslivet. I tillegg er det langt fra sikkert at de faktisk kommer seg ut i arbeidslivet noensinne. Dermed blir de jo gående på forskjellige trygdeordninger, og med penger fra staten uten å arbeide, betale skatt eller bidra til det norske samfunnet....

Gode poeng! Vi har allerede eldre som burde hatt sykehjemsplass men som ikke får det. Eldre som må dele rom. Eldre som ikke får være sammen med ektefellen sin i sine siste år. Sykehjem som bruker under 50 kr dagen på mat til beboerne. Sykehjem uten nok ansatte, så beboerne ikke får luftet seg. Beboere som må ligge i sengen i timevis fordi ingen har tid til å hjelpe dem.

Veier, skoler og andre offentlige bygg forfaller.

Svømmebasseng står tomme, og barn får ikke svømmeopplæring.

Fødeavdelinger har utstyr som er over dobbelt så gammelt som den gjennomsnittlige fødende, og blir ikke prioritert når det gjelder å få nytt utstyr.

Vi har en stadig stigende arbeidsledighet i landet.

Og på toppen av alt vi allerede sliter med kommer et utall asylsøkere, "flyktninger" med et mer eller mindre reelt behov for beskyttelse, og per nå ser man omtrent ingen ende på det.

Mange av de som kommer kommer bare til å være en utgift, på en allerede presset velferdsstat. I tillegg kommer andre ulemper, som mer kriminalitet.

Jeg syns absolutt ikke det er rart at mange ser på den stadig økende innvandringen som problematisk.

Anonymous poster hash: f3005...d56

• Liker 2
Skrevet (endret)

De tar av våre opparbeidede goder og velferdssystem som er lett å utnytte.

De passer ikke inn i bunad og lusekofte og de bringer med seg hvitløksånde og dårlig/sleip/lav moral og (U)verdier.

Anonymous poster hash: af2f3...401

ok, selv om det nok ikke gjelder alle og enhver. takk

Når det gjelder at det kreves penger for å hjelpe dem er det nok neppe et problem for vanlige mennesker som deg og meg. Det er nok heller politikerne som må styre med dette.

Når det kommer til folk som er avhengi av trygd.......ville meningen din vært annerledes om mottakeren av trygd var etnisk Norsk?

takk for svar

Endret av Haru
Skrevet

Fordi islam har ødelagt midtøsten og vil ødelegge Europa sakte men sikkert.

Anonymous poster hash: 4c213...632
  • Liker 1
Skrevet

Hva er det folk i Norge synes er så problematisk med innvandringen?

Om det er at de tar opp plass i landet så burde vel asylene fikset det, right?

De putter vel alle i samme bås nesten som en.......leir ikke sant? xD

Eller er det helt andre ting som irriterer deg? Kriminalitet vet jeg er et av dem, og religiøse og kulturelle forandringer, men ellers?

Hva er egentlig problemet, og hvorfor skal man bry seg om det?

Trenger litt forståelse her fordi jeg skjønner ikke hvorfor alt styret

Har du fått med deg hvordan innvandrermenn fra flere muslimske land oppfører seg mot norske kvinner??

• Liker 1
Skrevet (endret)

DreamOn: ja det har jeg. det jeg ikke har fått med meg er realismen og logikken i å fordømme en hel kategori mennesker for noe som et fåtall gjør.

Endret av Haru
Skrevet (endret)

DreamOn: ja det har jeg. det jeg ikke har fått med meg er realismen og logikken i å fordømme en hel kategori mennesker for noe som et fåtall gjør.

Svaret er enkelt, vi dømmer mennesker slik vi dømmer landets rettskultur.  Og jeg dømmer mange lands rettskultur.  Dette er ikke enkeltmennesker, dette er millioner av menn som har blitt oppdratt og lært at kvinner er undermennesker, kveg, slaver og horer.  Vi er fordømt naive om vi tror at denne rettskulturen er noe de legger igjen i landet sitt før de "flykter".  

Se på land nr 1.

http://www.care.no/Aktuelt/Nyheter/Verdens-ti-verste-land-for-kvinner/

Endret av DreamOn
  • Liker 3
Skrevet

Når det gjelder at det kreves penger for å hjelpe dem er det nok neppe et problem for vanlige mennesker som deg og meg. Det er nok heller politikerne som må styre med dette.

Når det kommer til folk som er avhengi av trygd.......ville meningen din vært annerledes om mottakeren av trygd var etnisk Norsk?

takk for svar

Lol, du tror altså at Erna og co betaler utgiftene til masseinnvandringen selv altså? Tror du helt ærlig at det ikke er et problem for "meg og deg"? Hvordan ellers tror du dette blir betalt for? Vet du hva en veldferdsstat i det hele tatt er? Det er nettopp "meg og deg" dette går ut over, selv om vi ikke får være med å bestemme over om våre penger skal brukes til dette.

Anonymous poster hash: 21e66...b60

• Liker 2
Skrevet (endret)

- Jeg har lyst på pensjonen min når den tid kommer.

- Ikke-vestlige innvandrere har ekstremt lav arbeidsdeltakelse og er storforbrukere av trygd (ergo 750mrd for 100,000 flyktninger), jeg betaler ikke skatt for at muslimer skal sitte hjemme og masseprodusere unger.

- Jeg ønsker at Norge også i fremtiden skal være et trygt land, særlig med tanke på jenter og kvinner jeg bryr meg om. Overfallsvoldtekter og terrorfaren er et produkt av ikke-vestlige innvandring, samme er mye av vinningskriminaliteten og en betydelig andel av drapene i Norge (og nesten samtlige partnerdrap).

- Jeg ønsker ikke at vestlige verdier (individualisme, liberalisme) skal settes under press, og at norsk politikk skal formes av muslimer med tilbakestående kultur og verdier som er hovedårsaken til at den muslimske verden er såpass underutviklet som den er.

Endret av tnh
  • Liker 5
Skrevet

Gode poeng! Vi har allerede eldre som burde hatt sykehjemsplass men som ikke får det. Anonymous poster hash: f3005...d56

Motargumenter som jeg stadig ser at folk bruker mot det du sier her er at "det går an å ta to tanker i hodet samtidig". Til det tenker jeg at ja, det går. Om jeg har lyst på både en bukse, og en skjorte, så klarer jeg å se det gode og det dårlige i begge deler samtidig. Men når jeg kun har 200 kroner på konto, så har jeg ikke råd til begge deler. Og da blir en tvunget til å gjøre et valg.

Anonymous poster hash: 803d3...10e

Skrevet

takk for svar

Hvor tror du pengene kommer fra? Penger til veier, utdanning, helse? Til og med enkle ting som hva som driver ditt lokale passkontor? Subsidier til bøndene (selv om jeg er mot slike)? Subsidierte bussbilletter? De pengene kommer delvis fra meg og deg, og delvis fra store industrier - særlig oljeindustrien. Penger kan ikke trylles frem, vi har en begrenset mengde av dem. Folk må yte, for at noen andre skal få. Når den delen som får blir større enn den som yter, da har vi et problem.

Skrevet

- Jeg har lyst på pensjonen min når den tid kommer.

- Ikke-vestlige innvandrere har ekstremt lav arbeidsdeltakelse og er storforbrukere av trygd (ergo 750mrd for 100,000 flyktninger), jeg betaler ikke skatt for at muslimer skal sitte hjemme og masseprodusere unger.

- Jeg ønsker at Norge også i fremtiden skal være et trygt land, særlig med tanke på jenter og kvinner jeg bryr meg om. Overfallsvoldtekter og terrorfaren er et produkt av ikke-vestlige innvandring, samme er mye av vinningskriminaliteten og en betydelig andel av drapene i Norge (og nesten samtlige partnerdrap).

- Jeg ønsker ikke at vestlige verdier (individualisme, liberalisme) skal settes under press, og at norsk politikk skal formes av muslimer med tilbakestående kultur og verdier som er hovedårsaken til at den muslimske verden er såpass underutviklet som den er.

:blomst: Signerer.

Skrevet

Motargumenter som jeg stadig ser at folk bruker mot det du sier her er at "det går an å ta to tanker i hodet samtidig". Til det tenker jeg at ja, det går. Om jeg har lyst på både en bukse, og en skjorte, så klarer jeg å se det gode og det dårlige i begge deler samtidig. Men når jeg kun har 200 kroner på konto, så har jeg ikke råd til begge deler. Og da blir en tvunget til å gjøre et valg.

Og da bør vi velge våre egne, se som har betalt skatt til dette landet og bidratt i dette landet i alle år, fremfor "resten av verden"!

Anonymous poster hash: f3005...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...