Gå til innhold

Er jeg urimelig mot mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter tvillinger. Mannen jobber veldig ugunstige tider og tjener lite. Han jobber som natt resepsjonist og tjener omtrent 15 000 i måneden. Han mener at han ikke ville tatt en jobb der han kun jobber dag og får utbetalt 20 000 i måneden fordi det ikke samsvarer til hans utdanning. Jeg får utbetalt 17 500 i måneden, men før tvillingene komme så trenger vi høyere inntekt.. Derfor syns jeg det er helt skeivt av han å si nei til en jobb der han får utbetalt mer enn den jobber han har nå, i tillegg til at han jobber gunstigere tider (for oss begge!). Er dette urimelig av meg?

Anonymous poster hash: badfe...934
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig.

Anonymous poster hash: 8cabf...4c5
  • Liker 9
Skrevet

Det er urimelig av deg å tvinge ham til å si ja til en jobb han ikke ønsker. 

Men om han jobber som resepsjonist så burde det i utgangspunktet ikke være noe problem å finne en jobb på dagtid som relaterer til hans utdanning (sett at den han har nå gjør det). 

Og 15 000 virket lite for en jobb som natt resepsjonist...

Anonymous poster hash: a8277...944
  • Liker 6
Skrevet

Det er urimelig av deg å tvinge ham til å si ja til en jobb han ikke ønsker. 

Men om han jobber som resepsjonist så burde det i utgangspunktet ikke være noe problem å finne en jobb på dagtid som relaterer til hans utdanning (sett at den han har nå gjør det). 

Og 15 000 virket lite for en jobb som natt resepsjonist...

Anonymous poster hash: a8277...944

15000 e svært lite og på grunn av den lønnen har vi ikke råd til at han går ut i permisjon og kun får 80% av sin lønn.

Skrevet

Han kan da vel ikke jobbe full stilling som nattevakt med en slik inntekt? Husker jeg jobbet nattevakt på hotell en sommer for mange år siden, og allerede sa tjente jeg me enn 15' i mnd

Uansett. Jeg synes ikke du er urimelig i å kreve at han øker inntekten sin. Øke stillingspeosenten, bytte jobb eller få en jobb til.

Anonymous poster hash: 5a3be...e58

• Liker 6
Skrevet

Han kan da vel ikke jobbe full stilling som nattevakt med en slik inntekt? Husker jeg jobbet nattevakt på hotell en sommer for mange år siden, og allerede sa tjente jeg me enn 15' i mnd

Uansett. Jeg synes ikke du er urimelig i å kreve at han øker inntekten sin. Øke stillingspeosenten, bytte jobb eller få en jobb til.

Anonymous poster hash: 5a3be...e58

Han jobbe full stilling som nattevakt, jo, og får utbetalt 15 000.

Skrevet

Dette er jo helt latterlig lavt? Som lærling hadde jeg samme lønn siste halvåret (ikke som resepsjonist). 

Anonymous poster hash: ec365...9f8

• Liker 4
Skrevet

Kun han som bestemmer selv hva han skal jobbe med. Ikke du. Han må tross alt trives i en jobb for at det skal gå bra. 

Skrevet

Da må han vel trekke noe vanvittig med skatt da eller?

Anonymous poster hash: 8633c...823

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke bare lønnen hans som er et problem, det er arbeidstiden. Hvis min mann hadde ELSKET, jeg mener ELSKET, jobben sin hvor han tjente 15k i mnd hadde det vært greit, men ikke hvis det var natt.

Anonymous poster hash: cb975...40f
  • Liker 3
Skrevet

100% stilling om natten og utbetalt så lite er under tariff.

der er det noe galt.

Jeg hadde ikke orket ulempene med kombinasjonen nattejobb og bortimot halv lønn, nei.

Det må være lov å stille krav om at man har en normalt betalt jobb. Jeg kjenner ingen voksne mennekser som får utbetalt 15000 i en full stilling.

• Liker 6
Skrevet

Vet du det sikkert eller er det noe han sier til deg?

• Liker 3
Skrevet

Vet du det sikkert eller er det noe han sier til deg?

Jeg vet det sikkert fordi vi bor sammen.

Skrevet

Jeg vet det sikkert fordi vi bor sammen.

men har du sett lønnsslippen hans der det står antall timer jobbet og lønn pr time?

Anonymous poster hash: 8839e...065

• Liker 6
Skrevet

Sønnen min er lærling på fjerde måneden og har utbetalt 12 000 i mnd ............. Her er det noe som ikke stemmer. 

Anonymous poster hash: 4a191...9bb
  • Liker 3
Skrevet

men har du sett lønnsslippen hans der det står antall timer jobbet og lønn pr time?

Anonymous poster hash: 8839e...065

Ja! Jeg har jobbet på samme avdeling med han før jeg skiftet jobb 1 år siden. Men det var enda ikke meningen med innlegget.

Når en jobber natt på hotell så jobber en jo ikke "heltid" på samme måte som en gjør på dagtid. Han jobber i 14-16 dager i måneden. På hotell jobber du en uka og har en uka fri når du er natt resepsjonist. Hvert fall har det vart samme praksis på alle hoteller jeg har jobbe på så langt.

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Gunstigere tider? Da må barna ha barnehageplass om dere begge jobber dag. Da vil dere få høyere utgifter. Dette er ikke gunstig. 

Endret av gjestvest
Skrevet

Gunstigere tider? Da må barna ha barnehageplass om dere begge jobber dag. Da vil dere få høyere utgifter. Dette er ikke gunstig. 

Vi må jo uansett ha barnehageplass? Han kan jo ikke vare våken 24 timer døgnet. Etter en nattevakt så sover han jo fra 8 til 16-17 om dagene.

Skrevet

Barna må fortsatt i barnehagen om far jobber natt. Nå har han tydeligvis fri annenhver uke, men den uka far jobber må barna være et sted når far sover ut etter nattevakt. 

Ja! Jeg har jobbet på samme avdeling med han før jeg skiftet jobb 1 år siden. Men det var enda ikke meningen med innlegget.

Når en jobber natt på hotell så jobber en jo ikke "heltid" på samme måte som en gjør på dagtid. Han jobber i 14-16 dager i måneden. På hotell jobber du en uka og har en uka fri når du er natt resepsjonist. Hvert fall har det vart samme praksis på alle hoteller jeg har jobbe på så langt.

Jeg hadde krevd at han skaffet seg heltidsjobb. Det å jobbe bare annenhver uke for så lite penger er jo rett og slett å være lat. 

Anonymous poster hash: 704c4...41c

• Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet

Vi må jo uansett ha barnehageplass? Han kan jo ikke vare våken 24 timer døgnet. Etter en nattevakt så sover han jo fra 8 til 16-17 om dagene.

Ok, da skjønner jeg ikke hvordan han kan tjene så lite om han jobber så mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...