Gå til innhold

Magesmerter og kvalme etter inntak av mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg prøver meg her,ettersom " Dr.google" har så utrolig mange forskjellige ( og skumle) svar 😬

Jeg har de siste 4-5 ukene kjent kvalme etter ca 30 min etter inntak av mat. De siste par ukene har jeg kjent smerter i nedre del av magen ( kan minne om menssmerter)

Det spiller ingen rolle hvilken mat det er, varm eller kald, stort eller lite måltid. Det samme skjer om jeg spiser godteri. Resultatet er det samme. Mest plagsomt er kvalmen, for den varer lengre enn smertene. Ingen luftplager, eller akutt følelse av å gå på wc. Alt fungerer normalt, bortsett fra overnevnte.

Jeg har lest endel på nettet, men finner ingenting av det samme symptomer med nedre del av magen.

Da går det gjerne på graviditetssymptomer, men med p-piller og regelmessig mens mener jeg det er utelukket.

Noen som har en tanke eller samme erfaring?

Anonymous poster hash: e9a32...fcd

Skrevet

Vil råde deg til å kontakte fastlegen din om dette. Kvinneguiden er ikke tryggere enn Google :)

Skrevet

Matintolleranse av noe slag. Prøv å kartlegg hva du har fått i deg når du føler smerte og unngå å spise produkter med disse innholdsstoffene. Du kan ta prøve hos legen men i dag har intoleranser og irritabel tarm blitt så vanlig at mange har plager uten at det slår ut på prøver.

Anonymous poster hash: 9e620...4a9
Skrevet

VI ER IKKE LEGER!

Snakk med fastlegen din

Anonymous poster hash: 1ff95...a68
Skrevet

Jeg hadde nylig det samme. Problemer i kanskje 8 uker... Legen kom frem til at det var stress, men det kan jo være mye annet og.

Anonymous poster hash: c6479...c6b
Skrevet

Kan være magesår, kan være betennelse i tarmen, kan være stress eller ingenting. Hør med legen din.

Skrevet

Matintolleranse av noe slag. Prøv å kartlegg hva du har fått i deg når du føler smerte og unngå å spise produkter med disse innholdsstoffene. Du kan ta prøve hos legen men i dag har intoleranser og irritabel tarm blitt så vanlig at mange har plager uten at det slår ut på prøver.

Anonymous poster hash: 9e620...4a9

Farlig å skrive! Hva vet du om dette? Er du lege? Har du sett pasienten? Har du undersøkt pasienten? Kjenner du anamnesen? Har du tatt blodprøver?

Er svaret nei på noen av disse? Da bør du kanskje ikke svare slik?

Anonymous poster hash: f6937...a6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...