Gå til innhold

Forslag til tapas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal feire bursdagen min nesten helg, og har invitert til tapas og cava :) Forslag til hva jeg kan servere? Vet ikke om jeg gidder lage varm tapas siden folk kommer litt utover kvelden. Vurderer uansett å lage patatas bravas og aioli. Så setter stoor pris på tips! F.eks lefserull med laks (vet ikke åssen jeg lager det) og andre godsaker. 

Anonymous poster hash: 4a1c9...d7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker godt lefserull med spekeskinke. Litt kremost naturell, ruccola, spekeskinke, avokado med litt salt og pepper er godt :)

Skrevet

Jeg liker godt lefserull med spekeskinke. Litt kremost naturell, ruccola, spekeskinke, avokado med litt salt og pepper er godt :)

Bruker du vanlige lefser da, eller sånne tacolefser? Hørtes godt ut uansett :) 

Skrevet

Bruker du vanlige lefser da, eller sånne tacolefser? Hørtes godt ut uansett :)

Tror det blir godt uansett, men jeg mener å huske jeg brukte taco-lefser :)

Skrevet

Baconsurrede dadler er veldig godt :-)

• Liker 2
Skrevet

Baconsurrede dadler er veldig godt :-)

Ooh, hvordan lager man det? 

Skrevet

Bare å kjøpe vanlig bacon i strimler/remser og surre rundt ferske dadler. Deretter steker du de på 200 grader i ca. 15 min (til baconet begynner å bli sprøtt.

Veldig godt med blandingen av salt og søtt!

Skrevet

Chilikjøttboller! Sykt godt. Så stikker du bare en tannpirker nedi, like gode kalde som varme :) 

Skrevet

Chilikjøttboller! Sykt godt. Så stikker du bare en tannpirker nedi, like gode kalde som varme :)

Det hadde jeg tenkt å lage, men er litt usikker på om de er gode kalde.. får teste :) 

Skrevet

Det hadde jeg tenkt å lage, men er litt usikker på om de er gode kalde.. får teste :)

Jeg har laget det ved flere anledninger, synes de er gode uansett. Så kan du lage en flytende chili/tomat/salsa som man kan dyppe kjøpttbollene i. Hadde det i bursdagen min :) Jeg pleier også å lade "spyd" av tannpirker med fetaost og oliven. 

Skrevet

Bare å kjøpe vanlig bacon i strimler/remser og surre rundt ferske dadler. Deretter steker du de på 200 grader i ca. 15 min (til baconet begynner å bli sprøtt.

Veldig godt med blandingen av salt og søtt!

Men husk å ta ut steinen fra dadlene først! :)

Jeg synes speltlompe med kremost, laks og mango/agurk og vårløk er veldig godt!

Og selvfølgelig focaccia med aioli! Og så kan du jo ha noen oster liggende sammen med kjeks som folk kan forsyne seg av. Ost, fin skinke og noe grønt til pynt kan du tre på spyd. Spekeskinke og melon kan tres på små spyd. Masse godt å velge mellom her :)

Skrevet

Spicy kyllingklubber

spicy kjøttboller

focaccia

salat

aioli

sweet`n sour saus

rakfisk kan brukes til mye gøy hvis du liker det

lefserull

Fylt sopp

div ost og litt kjeks..

fylt tomat

djevelegg

røstipoteter eller potetbåter.

Skrevet

Spansk tortilla (potetomelett) er et must for meg når jeg skal ha tapas.

Anonymous poster hash: 2ae16...27a

Skrevet

Rugsprø som knekkes opp i små firkanter. Smører på kremost naturell og har røkt laks på toppen.

Gjest Ennasus
Skrevet

Patatas bravas

Embanadas

Spank potetomelett (kalt tortilla)

Gazpacho 

albondigas

Minispyd med tannpirkere - eks oliven, ost og spekemat, eller ost og druer, melon og spekeskinke..

Chili og hvitløksmarinert scampi

Baconsurrede dadler

Aioli og focaccia

Djevelegg

Bruschetta

Guacamole og salsa

Paella

:)

Skrevet

Jeg skal feire bursdagen min nesten helg, og har invitert til tapas og cava :) Forslag til hva jeg kan servere? Vet ikke om jeg gidder lage varm tapas siden folk kommer litt utover kvelden. Vurderer uansett å lage patatas bravas og aioli. Så setter stoor pris på tips! F.eks lefserull med laks (vet ikke åssen jeg lager det) og andre godsaker.

Til baconsurrede dadler deler vi daddelen i to, tar ut stenen, og så deler vi en baconstrimmel i to og surrer en halv baconstrimmel rundt hver halve daddel. Fester med en tannpirker uten smak og steker på stekepanne på lav varme. Etterhvert fester baconet seg slik at man kan ta ut tannpirkeren og steke daddelen på alle sidene.

Focaccia er et must sammen med aioli.

Kremet pastasalat er greit å lage i store mengder og er best dageb etter slik at den fint kan lages dagen før

Anonymous poster hash: dc01d...ace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...