Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2004 #1 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg jobber på Rema 1000, og idag hadde vi fått inn kake grunnet at vi er billigere og større enn Lidl. Jeg har aldri vært borti hvor griske folk egentlig er når noe er gratis, folk hiver seg rett og slett over kaken, en spurte om det var gratis kaffe til den også En annen sier at h*n skulle ha middagsgjester, og lurte på om h*n kunne få med et par ekstra biter hjem. HALLO, eier ikke folk respekt lenger? Er ikke noe "gøy" å stå å dele ut, med sånn oppførsel rundt omkring akkurat, jeg kan telle på en hånd hvor mange som sa takk for kaken, andre bare kastet seg over, snek foran andre og tok med kaken inn i butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. september 2004 #2 Del Skrevet 27. september 2004 jeg skammer meg over folks grådighet når jeg ser slike situasjoner... virker som om mange får automatiske skylapper når de ser noe som er gratis eller på salg, de brøyter seg frem og driter i alle andre, så lenge de får mest mulig selv.... slik kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke er, og takk og lov for det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. september 2004 #3 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg skjønner det heller ikke. Folk er frekke og uhøflige, for ikke å snakke om grådige og utakknemlige. Lurer på om dette er de folka som sier: "Det ble da folk av oss også" når det er snakk om barneoppdragelse... For NEI, det ble ikke folk av dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 27. september 2004 #4 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg delte ut effekter på norway Cup en gang, som premie på en konkurranse (som alle kunne være med på med ørittegranne innsats). mange var med, og de som trengte det fikk hjelp til spørsmål. Ikke grenser for mange foreldre som ville ha med effekter hjem til småsøsken osv, fordi ellers så ble det så uuuurettferdig. Vi sa ofte nei, men opplevde at de maste skikkelig, for hva ville vel lillesøster nå si? Hva med å lære barn at slik er livet! Om man ikke er med, kan man ikke alltid få premier i konkurranser der man ikke har deltatt. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 27. september 2004 #5 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg kan ikke skjønne hvordan folk kan oppføre seg sånn. hvordan de i det hele tatt tør å oppføre seg slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. september 2004 #6 Del Skrevet 27. september 2004 Ja, det er utrolig. Der det er noe gratis, eller noe kan utnyttes, ja så finnes det alltid noen som skal utnytte det. Og det gjelder ikke bare gratis kake, smaksprøver o.l. Ta f.eks. hurtigkassen på Ikea, det slår aldri feil, bestandig er det folk som tror at reglene gjelder for andre enn seg selv, og som tror det er greit at de tar opp køen med vogna full av alskens krimskrams. Det er rett og slett flaut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 27. september 2004 #7 Del Skrevet 27. september 2004 Ja, det er utrolig. Der det er noe gratis, eller noe kan utnyttes, ja så finnes det alltid noen som skal utnytte det. Og det gjelder ikke bare gratis kake, smaksprøver o.l. Ta f.eks. hurtigkassen på Ikea, det slår aldri feil, bestandig er det folk som tror at reglene gjelder for andre enn seg selv, og som tror det er greit at de tar opp køen med vogna full av alskens krimskrams. Det er rett og slett flaut. Angående hurtigkassa, det blir rett og slett komisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 27. september 2004 #8 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg kan personlig ikke forstå at det skal være sånn. Jeg vet at større butikker med godt utvalg og god ferskvaredisk ofte har stands med smaksprøver, men jeg kaster meg aldri over det på den måten! Kunne ikke ramlet meg inn! Og hvis folk skal ha kake til kaffen, så kan de bake selv. Evt. kjøpe. Jeg gir meg ende over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 27. september 2004 #9 Del Skrevet 27. september 2004 .. og det er nesten enda værre at de som står i den ikke "tør" å si fra for da får de så hemningsløst mye kjeft... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2004 #10 Del Skrevet 27. september 2004 Jobben min ga bort gratisturer på danskebåten til alle kundene sine. En av kundene ringte, hun hadde ikke tenkt seg på tur, så hun måtte få pengene istedenfor! Vet nesten ikke om jeg skal le eller grine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. september 2004 #11 Del Skrevet 27. september 2004 Nei, det synes jeg da ikke. Det er ikke de andre som står i køen som har gjort noe galt. Dessuten er det ikke nødvendig å si noe for personalet er heldigvis våkne. Har sett flere som har klart å komme seg helt fram til kassen for så å bli avvist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2004 #12 Del Skrevet 27. september 2004 slik kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke er, og takk og lov for det!! Heldigvis, er ikke jeg heller en slik frekk, ufyselig person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 28. september 2004 #13 Del Skrevet 28. september 2004 Jobben min ga bort gratisturer på danskebåten til alle kundene sine. En av kundene ringte, hun hadde ikke tenkt seg på tur, så hun måtte få pengene istedenfor! Vet nesten ikke om jeg skal le eller grine.. :o :o :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 28. september 2004 #14 Del Skrevet 28. september 2004 En annen sier at h*n skulle ha middagsgjester, og lurte på om h*n kunne få med et par ekstra biter hjem :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 28. september 2004 #15 Del Skrevet 28. september 2004 Det er nesten så man ikke blir overrasket lenger, for folk er så utrolig grådige. F.eks. hadde en av direktørene her fått med seg at jeg redigerte digital video, og lurte først på hvilket program jeg brukte for så å indirekte spørre om han kunne piratkopiere! Og fyren har sikkert nok i lønn. Jævlig frekt. Digget det da jeg glatt kunne si at jeg hadde mac-program som ikke var kompatibel med hans PC. Så griske folk finnes over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
natasha Skrevet 28. september 2004 #16 Del Skrevet 28. september 2004 Ord som "Takk" og "Unnskyld meg" ser ut til å forsvinne fra mange nordmenns vokabular når de ferdes ute blant fremmede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 28. september 2004 #17 Del Skrevet 28. september 2004 Er det mulig?? :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rio Skrevet 28. september 2004 #18 Del Skrevet 28. september 2004 Mange som er ute og går med de kraftige sosiale antennene sine ja. En ting er å møte opp når det er noe gratis å få, men å grafse til seg mest mulig er en annen. Nordmenn i et nøtteskall, har alt vi kan ønske oss og får ikke nok. Likevel tror jeg det fins verre folkeslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå