Gå til innhold

Det er en skam!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis den kveles når du gir gass, så har du sluppet klutsjen litt for langt ut. Du må holde den igjen noen millimeter før :) gjerne sitte kjenne/føle godt etter i venstrefoten hvor og hvordan den tar. Og husk at tilkoblingen skal ikke gå fort, du må ikke stresse med det, men kanskje holde klutsjen på gripepunktet/gripeområdet i 5-6-7 sekunder, før du rolig tar den videre ut.

Og kjære deg, prøv nå å bli god på å beherske klutsjen, selv i ekle motbakker, før du kjører i trafikkerte kryss. Annen trafikk rund deg gjør ikke akkurat saken noe enklere!

Lykke til :)

Anonymous poster hash: b02a9...8f3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øvelse gjør mester, også her. Hold ut.

Vil du unngå bakker bør du nok flytte ut av landet, Danmark er flatt og fint, det samme er Nederland.

Skrevet

Huff minner meg om den dagen for noen år siden det var striregn i midten av desember. Jeg bor forøvrig i Finnmark og det skal ikke regne i desember, ihvertfall ikke når det ligger over en halvmeter med snø.

Det gikk som det måtte gå, veiene var såpeglatt. Midt i byen er det en lang, ganske bratt bakke. Øverst sto en trailer på tverra. Det var midt i morgenrushet. Pga veiens kurvatur i nevnte bakke var det ikke mulig å se at trafikken sto før man var for nærme til å velge å snu evt en annen vei. Alle stoppet i god avstand fra hverandre. Etter å ha stått en stund ser jeg at flere av bilene lengre opp i bakken begynner å skli bakover. Etter en stund var der min tur, og bilen bak meg begynte å komme farlig nær. Da var det ikke annet å gjøre enn å ta sikte på autovernet å håpe på det beste. Stoppet heldigvis i snøen før det ble bulk. Da var det faktisk ikke mulig å ta bakkestart for de fleste av oss, brannmenn og politi måtte skyve oss i gang. Håper det er lenge til neste gang jeg er med på noe slikt ☺

Anonymous poster hash: 1c185...758

Skrevet

Som flere her sier, bruk håndbrekket og gi godt med gass! Det husker jeg at jeg lærte meg i startfasen og det gikk som regel bra.

• Liker 1
Skrevet

Håndbrekket gjør alt mye lettere. 

Anonymous poster hash: 1b1e4...44b
Skrevet

Ts, det blir bedre! Du trenger bare å øve mer på bakkestart :) 

Kjør til et sted hvor det er lite trafikk, men med forskjellige bakker, og så øver dere på bare det. 

Bakkestart tar gjerne litt tid å få inn, men det krever bare mengdetrening.. 

Skrevet

Skriv norsk! Hva betyr "hazzle"?

Slit, oppgitt, unødvendig. Det er for øvrig slang av engelsk sort, regnet med at de fleste visste hva det betydde.

Anonymous poster hash: 878b9...580

Skrevet

Slit, oppgitt, unødvendig. Det er for øvrig slang av engelsk sort, regnet med at de fleste visste hva det betydde.

Anonymous poster hash: 878b9...580

Takk! Jeg kan ikke så mye engelsk slang. Vi ferdes vel i forskjellige kretser og er av forskjellige generasjoner, tenker jeg :).

Skrevet

Jeg syntes også bakkestart var skummelt og vanskelig da jeg øvelseskjørte men nå tenker jeg ikke over det en gang. Helt uproblematisk :)

Skrevet (endret)

Men når jeg slipper opp brems og clutch, og jeg kommer til gripepunktet, så går jo ikke bilen framover i en bakke, noe som den gjør rett bortover! Det er jo helt umulig! Bilen drar seg liksom ikke fram som den gjør når det går rett fram.

Du må holde inn bremse og clutch samtidig, og så tar du clutchen sakte ut til du hører det begynner å dure. Da er clutchen så langt ute at bilen ikke flytter seg bakover når du slipper bremsen. Deretter kan du bare trøkke på gassen uten at bilen dauer eller triller bakover.
Skjønner at det er skummelt og at du hvertfall roter det til om det står biler rett oppi ræva de, men det lureste er jo å øve i en bakke uten andre biler og trafikk slik som de andre foreslår.

Endret av 2JZ
Skrevet

Seriøst?!??! Norge 2015: har kryss i en fuckings oppoverbakke!! Det vil si at man må STOPPE i en bakke!! Et av verdens rikeste land har for faen ikke klart å jevne ut veien når det er et kryss, man må stå i en bakke!dvs at når jeg slipper opp bremsen, så triller jo bilen bakover! Og prøver jeg å gasse, så kveler hele driten seg! Holder faen meg på å rygge på bilister bakover. Og så begynner jeg å gråte og da ser jeg for faen ingenting! Jeg kommer aldri til å få lappen!!!

Burde bare flytte til Saudi-Arabia, eller satse på at MdG får all makt slik at biler blir utryddet.

Hilsen en jævlig frustrert 19-åring som lurer på hvor mange år det vil ta før hun har lappen...

JÆVLA BAKKEKRYSS!!!!'

Det er ingen kunst å bakkestarte. Lærte ikke du det på kjøreskolen?

Anonymkode: 56261...06f

Skrevet

Btw: Gjør du det på rette måten, skal ikke bilen trille bakover.

Hvorfor i alle dager skal biler bli forbudt fordi du ikke klarer bakkestarten?

Skrevet

Seriøst?!??! Norge 2015: har kryss i en fuckings oppoverbakke!! Det vil si at man må STOPPE i en bakke!! Et av verdens rikeste land har for faen ikke klart å jevne ut veien når det er et kryss, man må stå i en bakke!dvs at når jeg slipper opp bremsen, så triller jo bilen bakover! Og prøver jeg å gasse, så kveler hele driten seg! Holder faen meg på å rygge på bilister bakover. Og så begynner jeg å gråte og da ser jeg for faen ingenting! Jeg kommer aldri til å få lappen!!!

Burde bare flytte til Saudi-Arabia, eller satse på at MdG får all makt slik at biler blir utryddet.

Hilsen en jævlig frustrert 19-åring som lurer på hvor mange år det vil ta før hun har lappen...

JÆVLA BAKKEKRYSS!!!!'

Jeg trur du med STOR fordel, kan ta og melde deg på et kurs bakkestart!! Det er faktisk ikke vanskelig overhodet å ta bakkestart så sant en får koordinert hodet med bein :)

Skrevet

Nemlig. så enkelt ER det

JÆVLA BAKKEKRYSS!!!!'

Det er ingen kunst å bakkestarte. Lærte ikke du det på kjøreskolen?

Skrevet

Haha, jeg var kanskje litt vel oppgitt når jeg skrev det innlegget :P Har klart å starte i den bakken i ettertid, men må uten tvil øve mer på bakkestart. Sliter med å kombinere gass og gripepunktet.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...