Gjest Edain Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 Seriøst?!??! Norge 2015: har kryss i en fuckings oppoverbakke!! Det vil si at man må STOPPE i en bakke!! Et av verdens rikeste land har for faen ikke klart å jevne ut veien når det er et kryss, man må stå i en bakke!dvs at når jeg slipper opp bremsen, så triller jo bilen bakover! Og prøver jeg å gasse, så kveler hele driten seg! Holder faen meg på å rygge på bilister bakover. Og så begynner jeg å gråte og da ser jeg for faen ingenting! Jeg kommer aldri til å få lappen!!! Burde bare flytte til Saudi-Arabia, eller satse på at MdG får all makt slik at biler blir utryddet. Hilsen en jævlig frustrert 19-åring som lurer på hvor mange år det vil ta før hun har lappen... JÆVLA BAKKEKRYSS!!!!'
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #2 Skrevet 25. oktober 2015 det er mange bakker i dette landet, ikke noe å gråte over Anonymous poster hash: 5ca84...d68 5
Gjest Edain Skrevet 25. oktober 2015 #3 Skrevet 25. oktober 2015 det er mange bakker i dette landet, ikke noe å gråte over Anonymous poster hash: 5ca84...d68 Jeg holdt på å kjøre på han bak meg! Endte med at han kjørte forbi meg! Nestemann rygget sånn typ 10meter for å gi meg plass.. Hvordan i helvete starter man bilen i en bakke? Hvorfor har man kryss i en bakke?!?! Galskap!
Anim92 Skrevet 25. oktober 2015 #5 Skrevet 25. oktober 2015 Øvelse, så klarer man det tilslutt:) Det var for enkelt svart av meg. I tida jeg øvekjørte satt jeg og grein frustrert med pappa ved siden av han i irritasjon over han, bilen, bakker og verden. Idag stresser jeg ikke i det hele tatt når jeg må ta bakkestart. Det blir bedre! Bare ikke med en gang
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #6 Skrevet 25. oktober 2015 Høres ut som du kunne ha behov for litt mengdetrening på bakkestart i fred og ro et sted du ikke trenger å bekymre deg om andre bilister. Behovet kommer nemlig alltid til å være der. Siden vi bor i et ganske kupert land er det ikke til å unngå å ha kryss i bakker. Anonymous poster hash: db629...91e 2
Dovenpeis Skrevet 25. oktober 2015 #7 Skrevet 25. oktober 2015 Ja, Saudi-Arabia har ikke problemer med kvinner som ikke får til bakkestart. 5
Gjest Edain Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 Men når jeg slipper opp brems og clutch, og jeg kommer til gripepunktet, så går jo ikke bilen framover i en bakke, noe som den gjør rett bortover! Det er jo helt umulig! Bilen drar seg liksom ikke fram som den gjør når det går rett fram.
Pusemamma Skrevet 25. oktober 2015 #9 Skrevet 25. oktober 2015 Seriøst?!??! Norge 2015: har kryss i en fuckings oppoverbakke!! Det vil si at man må STOPPE i en bakke!! Et av verdens rikeste land har for faen ikke klart å jevne ut veien når det er et kryss, man må stå i en bakke!dvs at når jeg slipper opp bremsen, så triller jo bilen bakover! Og prøver jeg å gasse, så kveler hele driten seg! Holder faen meg på å rygge på bilister bakover. Og så begynner jeg å gråte og da ser jeg for faen ingenting! Jeg kommer aldri til å få lappen!!! Burde bare flytte til Saudi-Arabia, eller satse på at MdG får all makt slik at biler blir utryddet. Hilsen en jævlig frustrert 19-åring som lurer på hvor mange år det vil ta før hun har lappen... JÆVLA BAKKEKRYSS!!!!' Øvelse gjør mester. Jeg brukte mine første kjøretimer bare til å få bilen til og rulle noen meter Slapp clutchen og gassen samtidig så bilen hoppa... Bakke kjøring får du til etterhvert. Du lærer balansen mellom clutch og gass/bremsen. Nå har jeg automatgir da går alt så meget bedre. Hatt lappen i 30 år nå så jeg ble en bra sjåfør til slutt. :D
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #10 Skrevet 25. oktober 2015 Selv jeg som har hatt lappen i 5 år syns kryss i oppoverbakke er ekstremt hazzle. Anonymous poster hash: 878b9...580
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 Men når jeg slipper opp brems og clutch, og jeg kommer til gripepunktet, så går jo ikke bilen framover i en bakke, noe som den gjør rett bortover! Det er jo helt umulig! Bilen drar seg liksom ikke fram som den gjør når det går rett fram. Da må du bruke mer gass. Bilen trenger mer gass for å komme i gang i en oppoverbakke enn på flatmark. Anonymous poster hash: db629...91e
Gjest Edain Skrevet 25. oktober 2015 #12 Skrevet 25. oktober 2015 Da må du bruke mer gass. Bilen trenger mer gass for å komme i gang i en oppoverbakke enn på flatmark. Anonymous poster hash: db629...91e Men da stopper den!! Humper litt fram og stopper, gjerne MIDT I KRYSSET!!!
Gjest Skrevet 25. oktober 2015 #13 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Har man lappen må man jo for pokker klare bakkestart?! Virkelig.... Er det for galt, så kjør automat, eller bedre; parker bilen! Endret 25. oktober 2015 av Konekon
Arabella Skrevet 25. oktober 2015 #14 Skrevet 25. oktober 2015 Selv jeg som har hatt lappen i 5 år syns kryss i oppoverbakke er ekstremt hazzle. Anonymous poster hash: 878b9...580 Skriv norsk! Hva betyr "hazzle"? 1
Gjest Edain Skrevet 25. oktober 2015 #15 Skrevet 25. oktober 2015 Har man lappen må man jo for pokker klare bakkestart?! Virkelig.... Er det for galt, så kjør automat, eller bedre; parker bilen! Les HI en gang til takk, jeg øvelseskjører.. Og det har jeg gjort i lang tid og vil gjøre i lang tid! Takket være disse helvete kryssene I EN BAKKE!!
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #16 Skrevet 25. oktober 2015 Forstår frustrasjonen, men når jeg leser ts første innlegg tenker jeg at det er bra at hun ikke er løs i trafikken med det temperamentet sitt riktig ennå. Øv masse med en god lærer, pust fra magen og tenk rolige tanker uten banning. Når en skal kjøre en bil i norge, må en forvente veldig varierende veier og da må en være i stand til å kjøre bilen trygt for sin egen del og andres, uansett. Helst med et smil. Anonymous poster hash: f204e...4da
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #17 Skrevet 25. oktober 2015 Har man lappen må man jo for pokker klare bakkestart?! Virkelig.... Er det for galt, så kjør automat, eller bedre; parker bilen! Leste du startinnlegget? Hun har ikke lappen, hun driver øvelseskjøring. TS: Har du kjørelærer eller kjører du med noen andre? Det høres som du trenger en skikkelig kjørelærer for å få øvd inn dette. Han/hun kan se nøyaktig hva du gjør feil der og da, og rettlede deg mye bedre enn vi kan klare over nett. Lykke til! Anonymous poster hash: db629...91e
Gjest Skrevet 25. oktober 2015 #18 Skrevet 25. oktober 2015 Så også at folk som har hatt lappen i fem år sliter, så var vel mer rettet den veien.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #19 Skrevet 25. oktober 2015 Men når jeg slipper opp brems og clutch, og jeg kommer til gripepunktet, så går jo ikke bilen framover i en bakke, noe som den gjør rett bortover! Det er jo helt umulig! Bilen drar seg liksom ikke fram som den gjør når det går rett fram. Du må finne balansepunktet mellom clutch og gass. Er bakken så bratt at du triller bakover når du tar foten av bremsen så bruker du brekket i tillegg. Fin balansepunktet og slipp brekket forsiktig ned når du skal kjøre. Med en del trening klarer du deg uten brekket bortsett fra de verste bakkene. Anonymous poster hash: 59406...483
J_9 Skrevet 25. oktober 2015 #20 Skrevet 25. oktober 2015 Men da stopper den!! Humper litt fram og stopper, gjerne MIDT I KRYSSET!!! Da kveler du den, du må holde clutchen lenger inn! Tips: hold clutchen litt lenger inn, gi ganske mye gass og tilpass clutchen deretter! Clutchen lagt nok inn,gass,ut med clutchen med andre ord Siden du ikke er trygg på at bilen skal stå i ro - ta opp brekket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå