Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ARGH nå er jeg så sinnsykt lei! Lei av utbrudd, lei av arr, lei av pigmentasjon, lei av det gjør fysisk vondt av cystiske kviser eller brenner/svir når det enten regner, er varmt, er kaldt, er tørt. Lei av at huden er stram og vond, men samtidig ser ut som om jeg har smurt olje i ansiktet...Lei av at jeg aldri får den huden som jeg ble "lovet" at jeg skulle få når jeg var ferdig med tenårene. Lei av å se meg i speilet og føle meg ekkel og stygg,lei av å være så selvbevisst på den at jeg har kansellert planer fordi jeg vil ikke at noen skal se meg, lei av å aldri være pen, for selv om jeg har en god dag uten aktive kviser så er jo arrene der fremdeles. Jeg venter enda på mitt svaneøyeblikk, men jeg skal visst være den stygge andungen alltid...

Jeg må gjøre noe med dette, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg har vært hos hudpleier to ganger, og begge gangene ble jeg anbefalt produkter som ikke funket i det hele tatt - bare gjorde huden veldig vond og sår... Så noen her som har vært i en lignende situasjon og kan anbefale produkter?

Anonymous poster hash: 90caf...55c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare trøste deg med at du ikke er alene - jeg har samme problem, og har heller ikke funnet noe som hjelper :(

Anonymous poster hash: ef389...5f1
Skrevet

Huffameg, ikke koselig lesning i det hele tatt! Jeg er også så vanvittig lei av huden min, og at den aldri vil samarbeide. Har vært mye plaget med kviser og en kombinasjon av fet og tørr hud siden 6.klasse. Jo eldre jeg ble, jo større og mer "sinte" kviser dukket opp. For 3 år siden startet jeg på Roaccutane/Isotretinoin Orifarm, og gikk på det i litt over et halvt år. Alle de svære underjordiske kvisene forsvant, og har HELDIGVIS ikke dukket opp igjen *bankibordet*.

MEN, har fortsatt uren hud og litt kviser, store porer og den utrolige unødvendige blandingen av fet og tørr hud. Det er så kjedelig! Det verste ved det er vel det idealbildet alle har på hud i dag, og det at mange tror at jeg har uren hud på grunn av kosthold og hvordan man rengjør ansiktet. Er så lei av alle tips som; "spis grønnsaker", "kutt ned sukkeret", "vask ansiktet morgen og kveld", "bruk fuktighetskrem" osv.. De tipsene fungerer i alle fall ikke på meg.

Skulle så gjerne visst om en mirakelkur! (Eller selvfølgelig at idealbildet på hud forandret seg). Anbefaler Roaccutane om du ikke har prøvd det (det hjalp jo for meg, selv om det ikke fjernet hele problemet). Det skal visst være "siste utvei" i forhold til hva som kan endre hudens oppbygging ved hjelp av piller.

Anonymous poster hash: 125d7...a1d
Skrevet

Har du vært hos fastlegen? Du kan bli henvist til hudlege og få medisiner mot uren hud.

Anonymous poster hash: 89caf...c10
Skrevet

Isotretinoin ble redningen for meg.

Ellers virker det som huden din er dehydrert og mangler fukt. Du bruker nok en fuktighetskrem med for mye fett, siden huden din blir oljete.

Active moist til dermalogica er full av fukt, men uten fett!

Ellers har jeg god erfaring med missha- super Aqua ultra waterfull cream og super Aqua ultra waterfull clear cream. De to sistnevnte er hudpleieprodukter fra Korea og kan kjøpes i tester-størrelse på ebay. Greit med tanke på pris! (De er ikke så dyre i full størrelse som feks dermalogica) :)

Anonymous poster hash: 58b9e...bb4

Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt ts?

Anonymous poster hash: 51890...c11
Gjest Gjest_Kamilli
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i TS beskrivelse av huden. Jeg har seboreisk eksem som gjør at jeg fort flasser i huden. Den er dehydrert og sensitiv og samtidig fet. Jeg har begynt med dermalogica og liker merket foreløpig veldig godt. 

Bruker ultracalming cleanser, eller en mild kremrens fra La roche posay. Er litt opptatt av at huden må beholde den naturlige barrieren så renser ikke om morgenen og bruker mest kremrenser. Men supplerer noenganger med en skumrens fra dermalogica. Spesial cleansing gel heter den. 
Bruker active moist som fuktighetskrem og clear matte spf 15 hvis jeg skal gå tur og det er mye sol ute. 

Tror på det å la huden få være mest mulig, men rens og fuktighet er viktig. 

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen og få henvisning til hudlege :) Går selv på iso og håper på gode resultater :-)

Anonymous poster hash: 9124a...86c

Skrevet

Få time hos lege/hudlege fort som svint! Jeg angrer så veldig på at jeg i mange år tenkte at jeg kunne fikse problemet selv, gjennom kremer og styr. Nå sitter jeg her med arr i ansiktet som kunne vært unngått hadde jeg bare fått hjelp før.

Airol krem fra legen hjelper min hud veldig, men det er ikke sikkert at det som funker for meg funker for deg, derfor- få hjelp

Skrevet

ARGH nå er jeg så sinnsykt lei! Lei av utbrudd, lei av arr, lei av pigmentasjon, lei av det gjør fysisk vondt av cystiske kviser eller brenner/svir når det enten regner, er varmt, er kaldt, er tørt. Lei av at huden er stram og vond, men samtidig ser ut som om jeg har smurt olje i ansiktet...Lei av at jeg aldri får den huden som jeg ble "lovet" at jeg skulle få når jeg var ferdig med tenårene. Lei av å se meg i speilet og føle meg ekkel og stygg,lei av å være så selvbevisst på den at jeg har kansellert planer fordi jeg vil ikke at noen skal se meg, lei av å aldri være pen, for selv om jeg har en god dag uten aktive kviser så er jo arrene der fremdeles. Jeg venter enda på mitt svaneøyeblikk, men jeg skal visst være den stygge andungen alltid...

Jeg må gjøre noe med dette, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg har vært hos hudpleier to ganger, og begge gangene ble jeg anbefalt produkter som ikke funket i det hele tatt - bare gjorde huden veldig vond og sår... Så noen her som har vært i en lignende situasjon og kan anbefale produkter?

Hudlege!har du råd bestiller du time privat og er i gang med behandling som fungerer i løpet av uken. Jeg har hatt samme hud som deg, grått og styrt og har i dag masse arr men er kvisefri etter en kur med isotretinoin.

Skal ta laser mot arrene neste år men ble så bra etter isotretinoinen at jeg nå trenger en lett farget dagkrem bare, for å jevne huden. Stadig litt rød og sensitiv, men foundation og nye kviser hver dag er et avsluttet kapittel. Og din hud høres ut som min... Jeg kom til slutten av 20-årene før jeg startet på medisinen,men har vært borte i dårlige hudleger med andre tips som ikke fungerte.

Anonymous poster hash: 112ec...ca1

Skrevet

Hei! Ville bare si at jeg føler med deg. Det er noe f**** dritt.

Jeg skal ikke trøste deg med å si "Alle har noe de ikke er fornøyd med", for jeg har selv vært der, og skjønner hvordan du har det.

Å se seg i speilet hver morgen med utbrudd og arr var grusomt. Det gjør noe med en persons selvtillitt over lang tid, og jeg kjenner meg så igjen i alt du skriver. Jeg gjorde det samme som deg. Jeg tenkte at "En dag må jeg få fin hud, hvor lenge skal dette vare"

Jeg har ett råd å komme med, som jeg angrer på at jeg ikke gjorde med en gang: Kom deg til en hudlege eller søk råd hos en profesjonell laserklinikk. Eller krev at legen din henviser den. Prøv å styr unna råd fra apotek, hudpleiesalonger, parfymerier, Vita etc. Dette er en hudsykdom som trenger oppfølging med sterke, aktive produkter.( Kan nevne Obagi )

Du har cyctisk akne, og trenger medisiner. Jeg håper du finner en løsning som passer deg.

Lykke til <3

Kan jeg spør hvor gammel du er?

Skrevet

Slet med dårlig hud i mange år, og skjønner veldig godt hvordan du har det. Kunne ofte stelle meg og gjøre meg klar til å reise ut med venninner, også tok jeg en kjapp tur innom speilet for å fikse på noe, så fikk jeg øye på huden min, så bare sendte jeg en mel om at jeg ikke ble med likevel og droppet alle planer. Så ille var det i perioder! Null selvtillit til å vise seg blant folk! I dag sliter jeg heldigvis ikke med verken kviser eller utbrudd. Men sitter igjen med dype arr på begge kinn. Sliter på selvtilliten det også! Prøvd laser, kjemiske peelinger, botox.. Ja. Ingenting funker. Håper bare tiden gjør sitt. Hører andre rundt meg si at arrene mine absolutt ikke er så ille som jeg føler selv. Men det sitter nok mye igjen i hodet mitt etter den tunge tiden med ekstremt dårlig hud. Når jeg ser meg selv i speilet så fokuserer jeg jo kun på arrene! Huff. 

Håper du finner ut av det! 

Stor klem fra jente 23  :blomst:

Skrevet

Slet med dårlig hud i mange år, og skjønner veldig godt hvordan du har det. Kunne ofte stelle meg og gjøre meg klar til å reise ut med venninner, også tok jeg en kjapp tur innom speilet for å fikse på noe, så fikk jeg øye på huden min, så bare sendte jeg en mel om at jeg ikke ble med likevel og droppet alle planer. Så ille var det i perioder! Null selvtillit til å vise seg blant folk! I dag sliter jeg heldigvis ikke med verken kviser eller utbrudd. Men sitter igjen med dype arr på begge kinn. Sliter på selvtilliten det også! Prøvd laser, kjemiske peelinger, botox.. Ja. Ingenting funker. Håper bare tiden gjør sitt. Hører andre rundt meg si at arrene mine absolutt ikke er så ille som jeg føler selv. Men det sitter nok mye igjen i hodet mitt etter den tunge tiden med ekstremt dårlig hud. Når jeg ser meg selv i speilet så fokuserer jeg jo kun på arrene! Huff.

Håper du finner ut av det!

Stor klem fra jente 23 :blomst:

Kan jeg spørre hva slags laser du har prøvd? Skal ha laser mot mine selv. Dype arr i kinnene.

Skrevet

Kan du ikke omplassere den?

Skrevet

Kan jeg spørre hva slags laser du har prøvd? Skal ha laser mot mine selv. Dype arr i kinnene.

Åguri.. Jeg husker faktisk ikke i farta! Jeg er som sagt 23 nå, og dette var noe pappa tok meg med på når jeg var 16-17. Husker han insisterte på at han ville betale det for meg, med tanke på hvor mye det tok av selvtillita mi. Han var ute med maaaange tusen, uten noe særlig resultat altså.:( 

Ja, du har nok kanskje samme type arr som jeg har du da. Siste hudpleieren jeg var hos sa til meg at eneste løsningen er å fylle hullene med botox, og gjøre dette jevnlig. Men det var hennes ord da. Forrige jeg var hos der igjen, fortalte meg at tingen var kjemisk peeling over flere ganger. Alle sier forskjellige ting, og det er det som er sååå slitsomt.. (og dyrt!!!)  Har du vært hos en klinikk og snakket med de om laser?

Jeg krysser fingrene for at det forsvinner med årene. Pappa slet visst med samme type arr som jeg hadde (x10!!), og hans forsvant jo eldre han ble! 

Skrevet

Åguri.. Jeg husker faktisk ikke i farta! Jeg er som sagt 23 nå, og dette var noe pappa tok meg med på når jeg var 16-17. Husker han insisterte på at han ville betale det for meg, med tanke på hvor mye det tok av selvtillita mi. Han var ute med maaaange tusen, uten noe særlig resultat altså.:(

Ja, du har nok kanskje samme type arr som jeg har du da. Siste hudpleieren jeg var hos sa til meg at eneste løsningen er å fylle hullene med botox, og gjøre dette jevnlig. Men det var hennes ord da. Forrige jeg var hos der igjen, fortalte meg at tingen var kjemisk peeling over flere ganger. Alle sier forskjellige ting, og det er det som er sååå slitsomt.. (og dyrt!!!) Har du vært hos en klinikk og snakket med de om laser?

Jeg krysser fingrene for at det forsvinner med årene. Pappa slet visst med samme type arr som jeg hadde (x10!!), og hans forsvant jo eldre han ble!

.mens jeg har blitt fortalt at restylane eller juvaderm er tingen ;)

Høres jo lovende ut hvis din far hadde samme type arr og de forsvant.

Jeg skal ha fraksjonell laser tror jeg det heter. Står på venteliste til et sykehus, så ikke fått snakket med de enda.

Skrevet

.mens jeg har blitt fortalt at restylane eller juvaderm er tingen ;)

Høres jo lovende ut hvis din far hadde samme type arr og de forsvant.

Jeg skal ha fraksjonell laser tror jeg det heter. Står på venteliste til et sykehus, så ikke fått snakket med de enda.

Hehe ja, det er mye forskjellige tips ute å går. Jeg har prøvd restylane og forresten:)

Ja, jeg håper virkelig det blir bedre med åra! Men ser faktisk forskjell fra nå og 2-3 år tilbake. Men nå har jeg prøvd så mye greier at jeg vet jo ikke om det er tingene jeg har gjort som har gjort susen, eller om det bare har blitt bedre med tiden av seg selv.

Ok! Ønsker deg masse lykke til med det. Jeg kan godt snakke med pappa og finne ut av hva slags laserbehandling jeg gikk igjennom om det er av noe interesse for deg:)

Gjest The damned
Skrevet

Ja,samme her :(

Jeg har prøvd alt føler jeg. Både legemidler og dyre hudpleieprodukter. Å spise sunt hjelper ikke mye.

Jeg hadde cystisk akne da jeg var yngre,og den er borte. Men fortsatt har jeg utbrudd og i det siste synes jeg at det er blitt verre igjen uten at jeg forstår hvorfor.

Jeg er virkelig lei. Er nå 33 år,og har utbrudd og fet hud enda.

Eneste jeg ikke har prøvd er roaccutane,men jeg er skeptisk på grunn av alle bivirkningene jeg har hørt om. Jeg er også litt redd for at det skal være like bortkastet som det andre jeg har prøvd. Enten at det fungerer der og da eller at det ikke fungerer i det hele tatt.

Skrevet

Før du begynner å bruke masse penger på produkter som ikke hjelper, og behandlinger som ikke fjerner problemet permanent, bør du bestille konsultasjon hos hudlege.

Hos både Oslo Hudlegesenter og Vilvat får du time raskt. Jeg betalte 900,- hos førstnevnte, egenandel hos spesialist er vel 320,- så det var det verdt.

Anonymous poster hash: bf20a...9fd

Skrevet

Hvis du har mye cystiske kviser vil jeg anbefale roacutane behandling. Snakk med fastlegen din.

Ellers så er riktig fuktighets krem ekstremt viktig, har jeg lært etter mange år med frustrasjon og dårlig hud! Og ikke skrubb for mye selvom man tenker at skrubbing er bra for uren hud! En gang i uka holder!

Anonymous poster hash: 05666...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...