Gå til innhold

Forrådet og forlat med spedbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva skal jeg gjøre...vårt forhold var vanskelig, han gikk fra meg og kom tilbake flere ganger til om med da jeg gikk gravid. Da baby ble født bestemte han å gifte seg med meg, men 2,5 måneder etter bryllupet forlot han meg igjen, flyttet tingene samt møbler. Det knuste meg totalt, så sagt han at vårt forhold kunne reddes bare når vi går til terapi. Vi var der flere ganger og i løpet av den perioden finner jeg ut at han hadde dame på si. Hun ringte meg selv og ba meg å gi ham separasjon. Det føltes veldig vondt å bli forrådet. De siste tiden prøver hun å ødelegge meg, sender bilder med roser han sendt henne, sms fra han med kjærlighets ord. Jeg ba han om å stoppe henne, men han nekter at han har forholdt til henne, men selv skriver han til henne "du er min" under hvert hennes bilde. Jeg ba han å skrive under separasjon, han gjør ikke det. Han liker å sitte på 2 stoler og tror den situasjonen pleier hans ego. Forresten mann er 44 år gammel, dette er hans første ekteskap og første barn som han er ikke interessert i... Hva bør jeg gjøre???

Anonymous poster hash: 9202d...1b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I første omgang tar du en telefon til familiekontor og få en time til mekling. Begge dere får time og han MÅ møte opp, da får ihvertfall du meklingattest. Så tar du det samtidig opp om seperasjonssöknad.

Skrevet

Håper på at han angrer å kommer tilbake, men jeg er sikkert dum...

Anonymous poster hash: 9202d...1b3

Skrevet

Hvor ble det av tråden fra i går?

Skrevet (endret)

Hør på Sonush, lenger opp, ellers: Vær glad du er kvitt ham og glem ham som ektemann, men forsøk å ta vare på kontakten mellom ham og barnet.

Du fortjener ikke å bli utsatt for en fyr som gjør deg så lei deg. Plukk opp restene etter deg selv og finn ditt eget liv.

Endret av absinthia
Skrevet

Den som møter til mekling får meklingsattest. Spiller ingen rolle om han ikke møter til avtalt mekling. Viktig å få attest og viktig å tenke gjennom hva slags samværsordning du synes er god, og høre på fars forslag og mekleren. Med et spedbarn er det vanligst samvær foregår i barnets hjem/ vante omgivelser og kort med hyppig. Kommer også an på amming.

Viktig å få en samværsavtale skriftlig. Om han er en god far er det flott, for barnet og for din avlastning. Be også om egne timer hos familieterapeut for å bearbeide det som må være et vondt brudd i en vanskelig og sårbar tid for deg. Helt gratis og en god investering i deg selv, også som mor/ av hensyn til babyen din.

Lykke til og trøsteklem til deg!

Anonymous poster hash: ed245...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...