tussi84 Skrevet 26. oktober 2015 #21 Skrevet 26. oktober 2015 Hvorfor forutsetter alle at bilen er salgbar og har en verdi som dekker et evt depositum? Har dere aldri eid bil noen av dere?Anonymous poster hash: 40ecc...544 Helt enig med deg. For alt vi vet så dette en skikkelig gammel brukt bil som maks er verdt 5000. Blir ikke mye ut av det. I Bergen må man vel opp i 24000 i depositum for en liten leilighet til 8000 kr i mnd.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #22 Skrevet 26. oktober 2015 Helt enig med deg. For alt vi vet så dette en skikkelig gammel brukt bil som maks er verdt 5000. Blir ikke mye ut av det. I Bergen må man vel opp i 24000 i depositum for en liten leilighet til 8000 kr i mnd. Hvorfor skal hun da ha en liten leilighet der? Jeg betalte 4000 for en helt grei leilighet i Arna. Gikk greit å reise inn til Bergen med buss. Anonymous poster hash: 41f69...58d 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #23 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg teltet de to første ukene da jeg begynte på skolen. Mistet leiligheten i siste liten. Hadde ikke bil heller. Tok småjobber til å tjene til ukeskort på bussen. Gikk helt fint, lever i beste velgående. Anonymous poster hash: 12d67...be0 4
Rosalie Skrevet 26. oktober 2015 #24 Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Alle dere som sier hun skal selge bilen. Jeg er enig men vi vet ingenting om hvor ts bor. Kanskje hun bor et sted man faktisk er avhenging av å ha bil. Det er få steder i Norge hvor kollektiv trafikken er bra bortsett fra i de største byene. En annen ting er at det tar som regel tid å selge en bil. Det er stort sett ikke gjort på dagen. TS trenger bolig nå ikke om noen uker. Hun bor for tiden i Bergen, og ut fra innleggene hennes høres det ut som om det er der hun har tenkt å leie. Ergo: Null behov for bil. For øvrig får man solgt på dagen til forhandler. Endret 26. oktober 2015 av Rosalie 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #25 Skrevet 26. oktober 2015 Hun bor for tiden i Bergen, og ut fra innleggene hennes høres det ut som om det er der hun har tenkt å leie. Ergo: Null behov for bil. For øvrig får man solgt på dagen til forhandler. Det er lite lurt råd til en som har akutt behov for bosted. Det kan ta tid før man får oppgjøre etter bilen, og har man ikke bolig så kan det hende man blir nødt til å sove i bilen som nødløsning før nav får kastet seg rundt. Nei, det er ikke optimalt, men det er som regel mye bedre enn å måtte sove på gata. Det begynner å bli kaldt ute nå og man er i det minste bedre beskyttet i en bil mot vær og vind. Anonymous poster hash: 93b1a...f4c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #26 Skrevet 26. oktober 2015 Hvis du trenger et sted å bo i mellomtiden. Så har jeg et loft så ikke er i bruk. Anonymous poster hash: d79ae...1d8 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #27 Skrevet 27. oktober 2015 Hun bor for tiden i Bergen, og ut fra innleggene hennes høres det ut som om det er der hun har tenkt å leie. Ergo: Null behov for bil. For øvrig får man solgt på dagen til forhandler. Det kommer helt an på bilen. For at forhandler skal kjøpe må den være salgbar, og uten pant som overstiger bilens verdi, og ingen av delene er noe vi kan ta for gitt. Forhandler vil heller ikke gi noen god pris, så det er ikke selvsagt at dette vil være nok til et depositum, og da står TS helt uten sovemuligheter. Anonymous poster hash: 40ecc...544
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå