Gå til innhold

Folk som ikke bruker mer en 1000 kr til sammen på julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de mindre glade i familie og venner en hva andre er ?

Anonymous poster hash: 52685...235
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig, alle vet da at omsorg øker proporsjonalt med prisen på julegaven.

Anonymous poster hash: d5147...fe3
  • Liker 17
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Det er alltid tanken bak som teller. Men når det er sagt, hvilken som helst tanke synes jeg ikke er god nok. Har man dårlig råd og velger f.eks. å lage noe selv å gi, så bør man gi etter smak og tenke over hva mottakeren liker. Ikke bare gi ditt og datt :) Da er det bedre med et fint julekort uten gave om ikke.

• Liker 2
Skrevet

Vis jeg har to valg.

en gave som koster lite men passer meg perfekt. Noe som betyr noe for meg osv.

en gave som koster mye. men tanken bak er ikke like engasjerende. 

så velger jeg helt klart den første.  Det er ikke viktig hva prisen er men at vedkommende tenkte at det passer meg perfekt. 

nå er ikke jeg så dyr i drift når det gjelder gaver. 

Anonymous poster hash: 162c5...3a3
  • Liker 2
Skrevet

Er de mindre glade i familie og venner en hva andre er ? Anonymous poster hash: 52685...235

De har vel et realistisk forhold til julegaver og egen økonomi.

• Liker 9
Skrevet

Synd at det er dette julen har blitt til. At noen er blitt så materialistiske og penge opptatte at omsorg og kjærlighet ligger i kroner og ører. Stakkarslig er de som tenker på den måten og det er et kvalmende spørsmål.

Svar på spm:

Selvsagt ikke!

Anonymous poster hash: 1e1b8...598

• Liker 5
Skrevet

Nei, de har vel enten en normal eller dårlig økonomi, eller ikke legger så mye i materialistiske gleder.

Jeg vil si man er rik om man har kapasitet til å ha så veldig mye mer ekstra enn det å bruke den måneden. Selv må jeg spare fra førsommeren til jul, for å ha en tusenlapp til overs i desember.

Anonymous poster hash: a7a01...e0f
Skrevet

Sånne spørsmål er grunnen til at jeg ikke synes stort om julegaver i det hele tatt. Får jeg noen gang barn blir tradisjonen at vi heller skal fokusere på viktigere ting enn gaver. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg var ikke mindre glad i familien min før enn jeg er nå, men nå har jeg bedre råd og kan kjøpe dyrere presanger.

• Liker 1
Skrevet

Materialistisk, much?

• Liker 1
Skrevet

Kan virkelig ikke forstå at dette kan være et seriøst spørsmål. Selvsagt er ikke noen mindre glad i andre fordi de bruker mindre penger på julegave til dem. Syns virkelig synd på de som har sånne venner/familiemedlemmer. Som tenker "Kari er ikke like glad i meg som Jostein er", bare fordi Kari gir en gave som koster 300kr mindre...

Skrevet

I år kommer jeg til å bruke lite penger på gaver. Jeg har mistet jobben. Jeg er da like glad i de som får gaver som jeg var da jeg brukte mye penger på de 

Anonymous poster hash: 4b16a...f01
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet hardt med på

redusere gaveprisene i vår familie, da jeg i stor grad ser at det brukes mye penger på «bare tull», og kun bidrar til hodeløst forbruk.

Vi gir leker (Lego, bøker ol) til barna, men de voksne får stort sett kurante forbruksvarer. Sjokolade, hjemmestrikkede sokker, vin, håndkremer osv

Anonymous poster hash: cd30c...c5c

• Liker 2
Gjest Linneah2013
Skrevet

Er de mindre glade i familie og venner en hva andre er ?

Kjærlighet måles ikke i penger..

Skrevet (endret)

For å svare seriøst; Tror faktisk det er mange som kan gi en liten tanke til hvor mye penger som blir brukt, og om man virkelig må bruke så mye hver gang.  Spesielt innad i en familie. Noen ganger virker det som det går litt over stokk og stein. Spesielt hvis det er store inntektsforskjeller, kan det være en fordel å tenke litt over det.

Endret av Cordelia
Skrevet

Tenkte å bruke ca. 2000 kr i år, men vet ikke om jeg klarer det... Blir sikkert 4-5... vanskelig det der. Synes de som får til gaver til 1000 kr til sammen er flinke. :D

Skrevet

Jeg har ingen venner og liten familie, hvor det som er, bare vil ha noe "tanken som teller-aktig", uanssett. De har det de trenger og det er ikke vits å fylle husene med ting bare for å kjøpe noe. I " værste" fall bruker jeg kanskje 500 på gaver.

Tenkte egentlig heller å bruke penger på ting til meg selv. Jeg får jo sjeldent så mye til jul, siden jwg har liten familie og ingen venner, og jeg trenger faktisk en del nye ting nå. Men...!Jeg er ganske deppa og føler derfor ikke for å kjøpe noe egentlig. Det er ikke engang noe gøy med nye ting.

Anonymous poster hash: 617ba...073

Skrevet

Kjærlighet måles ikke i penger..

Jo det kan det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...