Tøytigern Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 Ja, hva skal jeg si. Naboen min gikk på tur i en liten "skog" her jeg bor. Jeg hang der med en røyk da de gikk omkring med to små barn og baby i vogn, og den lille dachshunden deres i bånd. Plutselig løfter dama hunden etter lenka, da hun ville den skulle stå nærmere seg og vogna!! Wtf! Jeg ble helt ordløs. Angrer på at jeg ikke gikk bort og ga henne inn, as. Kan man si noe seinere, når man treffer dem om hva man så? Eller er det "for seint." Hun så ikke en gang på bikkja, men dro i lenka, og løftet hunden i et røsk over bakken, nærmere dem. Jeg kommer ikke helt over det. Den hunden ser aldri spesielt glad ut. Jeg hadde en hund før og den gikk alltid bananas i den lille skauen, og skulle rundt og snuse på absolutt alt og bjeffe litt på alle fugler den så. Men denne hunden her tusler bare etter, uten en lyd. Og plutselig røsker hun i båndet så den løftes opp? Den kan umulig ha det bra?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #2 Skrevet 25. oktober 2015 dette er mishandling og bør anmeldes. det er jo opprettet en hundepoliti- går det an å melde bekymringsmelding til de kanskje? Anonymous poster hash: f1fba...d5a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Skrevet 26. oktober 2015 Dette har du sett én gang? Neste gang du ser at de er ufine så sier du noe, fortsetter det så melder du det. Anonymous poster hash: 29fde...8aa 1
Tøytigern Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2015 Dette har du sett én gang? Neste gang du ser at de er ufine så sier du noe, fortsetter det så melder du det. Anonymous poster hash: 29fde...8aa Takker for råd. Jeg tenker jeg følger dette.
Gjest gjestvest Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Neste gang går du bort og sier: " Si fra hvis du trenger å løftes opp etter håret ". Bare for å gi hint.
Tøytigern Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2015 Neste gang går du bort og sier: " Si fra hvis du trenger å løftes opp etter håret ". Bare for å gi hint. "Si fra hvis du trenger å røskes opp etter et tau som er festet rundt halsen din," hadde vel illustrert bedre det jeg så henne gjøre. Bortsett fra at hun skulle ikke fått si fra.Jeg skulle festet henne til en kran som kunne gjøre det når som helst, ut av det blå. Uansett ble det ikke like ubehagelig, pga dachshunden har en lang rygg og fire korte bein. Hun dro den til seg gjennom lufta. Den må jo ha nakke- og ryggsmerter fra helvete. Hun måtte bli slengt bortover i det tauet, skulle det vært like ubehagelig. Kjærringa ødela hele dagen min... Stakkar hund.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #8 Skrevet 26. oktober 2015 Herregud, vær så snill å gjør noe for denne stakkars lille hjelpesløse hunden!! Ikke vent, jeg ber deg. Anonymous poster hash: bd21f...26d
Gjest gjestvest Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 (endret) "Si fra hvis du trenger å røskes opp etter et tau som er festet rundt halsen din," hadde vel illustrert bedre det jeg så henne gjøre. Bortsett fra at hun skulle ikke fått si fra.Jeg skulle festet henne til en kran som kunne gjøre det når som helst, ut av det blå. Uansett ble det ikke like ubehagelig, pga dachshunden har en lang rygg og fire korte bein. Hun dro den til seg gjennom lufta. Den må jo ha nakke- og ryggsmerter fra helvete. Hun måtte bli slengt bortover i det tauet, skulle det vært like ubehagelig. Kjærringa ødela hele dagen min... Stakkar hund. Jeg klarer ikke å la slikt gå forbli. Jeg må gjøre noe der og da. Det er en kombinasjon av sinne, urettferdighet, samvittighet, overmakt/undermakt, hjelpesløshet: Alle de tingene som er der. Det er altfor tungt å ta det skrittet bort fra. Jeg går ut fra at det er det du også mener med: Hele dagen ble ødelagt. Du gikk fra det. Endret 26. oktober 2015 av gjestvest
Tøytigern Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2015 Herregud, vær så snill å gjør noe for denne stakkars lille hjelpesløse hunden!! Ikke vent, jeg ber deg.Anonymous poster hash: bd21f...26d Tenker du noe i retning som å si fra til nabon personligens? For jeg tror det funker bedre enn om man gir anonyme tips til et hundepoliti..? Bortsett fra at jeg ikke vet hvordan jeg skulle gått fram. Man kan jo ikke bare gå direkte over og banke på og begynne å kjefte, heller... Jeg klarer ikke å la slikt gå forbli. Jeg må gjøre noe der og da. Det er en kombinasjon av sinne, urettferdighet, samvittighet, overmakt/undermakt, hjelpesløshet: Alle de tingene som er der. Det er altfor tungt å ta det skrittet bort fra. Jeg går ut fra at det er det du også mener med: Hele dagen ble ødelagt. Du gikk fra det. Ja, jeg er av den typen som blir stille og ser ned i bakken når jeg blir sinna. Så derfor sa jeg ikke noe. Jeg bare heiv røyken min og trampa på den og stod og så ned, mens jeg tenkte alle de tinge hun skulle fått hørt...
Gjest gjestvest Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 Tenker du noe i retning som å si fra til nabon personligens? For jeg tror det funker bedre enn om man gir anonyme tips til et hundepoliti..? Bortsett fra at jeg ikke vet hvordan jeg skulle gått fram. Man kan jo ikke bare gå direkte over og banke på og begynne å kjefte, heller... Ja, jeg er av den typen som blir stille og ser ned i bakken når jeg blir sinna. Så derfor sa jeg ikke noe. Jeg bare heiv røyken min og trampa på den og stod og så ned, mens jeg tenkte alle de tinge hun skulle fått hørt... Personer av den typen der hører nok ikke på deg. Jeg ville gitt anonym tips. Tatt i betraktning at dette er en nabo, og nært. Så du slipper uhyggelige konfrontasjoner i fremtiden.
Tøytigern Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2015 Personer av den typen der hører nok ikke på deg. Jeg ville gitt anonym tips. Tatt i betraktning at dette er en nabo, og nært. Så du slipper uhyggelige konfrontasjoner i fremtiden. Hm. Men jeg vil at hun skal bli klar over at jeg hater den typen behandling av levende vesner. Den lille bikkja er da ikke en ting hun kan slepe omkring som hun selv vil... Om hun blir irritabel, så lever jeg hundre prosent fint med det. Jeg tenkte muligens jeg kunne ta kontakt neste gang jeg ser hun og snakke litt om at jeg så dem på koselig tur i skauen, og legge til at jeg syns hunden deres er kul og hvilke "ting jeg HAAATER at folk gjør med hunder. Som å dra dem til seg etter lenken..." Kanskje hun tar det til seg og slutter å røske i båndet?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Personer av den typen der hører nok ikke på deg. Jeg ville gitt anonym tips. Tatt i betraktning at dette er en nabo, og nært. Så du slipper uhyggelige konfrontasjoner i fremtiden. Enig Anonymous poster hash: 9abc0...0af
Gjest gjestvest Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 Hm. Men jeg vil at hun skal bli klar over at jeg hater den typen behandling av levende vesner. Den lille bikkja er da ikke en ting hun kan slepe omkring som hun selv vil... Om hun blir irritabel, så lever jeg hundre prosent fint med det. Jeg tenkte muligens jeg kunne ta kontakt neste gang jeg ser hun og snakke litt om at jeg så dem på koselig tur i skauen, og legge til at jeg syns hunden deres er kul og hvilke "ting jeg HAAATER at folk gjør med hunder. Som å dra dem til seg etter lenken..." Kanskje hun tar det til seg og slutter å røske i båndet? Da får du bare si fra.
Tøytigern Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #15 Skrevet 26. oktober 2015 Da får du bare si fra. Sysn du det ville være en grei måte å gjøre det sånn som jeg har tenkt, eller bør jeg gå mer rett på og feks spørre "Hvorfor gjorde du det, den dagen? Det så vondt ut for hunden..."
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #16 Skrevet 27. oktober 2015 Istedet for å gå rett til angrep, slik at hun går rett i forsvar, kan du jo prøve å gå litt midlere til verks. For går hun i forsvar, så kommer ingenting til å endre seg for den lille hunden, det er ekstremt vanskelig å bevise dette i en slik grad at hun kan fratas hunden. Si at du har lest nyere forskning som viser at mange hunder får nakkeskader av halsbånd, spør om hun er klar over dette, før du sier at du en dag så at hun løftet hele hunden opp etter halsbåndet. Da har du i det minste innledet på en måte, som gjør at hun hører på deg, før hun ev. går i forsvar. Og dermed tenker seg om en gang eller to neste gang. Anonymous poster hash: d349d...b65 1
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2015 #17 Skrevet 27. oktober 2015 Neste gang du ser at hun løfter hunden etter lenka så gå bort og si i fra at selv om huden er liten og lett, så er det ikke godt for hunden å bli løftet på den måten. Jeg kan tenke meg til at det kan skape problemer for nakke, men det kan du finne ut av før neste tur. Jeg tror at i slike situasjoner er det viktig og være høflig og rolig. Hvis ikke vil hun bare avfeie deg som en dust, og ikke ta det til seg og da er alle like langt.
Gjest gjestvest Skrevet 27. oktober 2015 #18 Skrevet 27. oktober 2015 Jeg tror hun vet akkurat hva hun holder på med. Det faktum at hunden er så stille og rolig indikerer at eier har gjort dette en rekke ganger, og en kan ikke se bort fra å nettopp for å få hunden stille. Personer som holder på med mishandling, dette være mishandling av dyr eller mennesker, lytter ikke til fornuft bare sånn uten videre. Terapi skal til. I noen tilfeller hardere midler: Rett og slett at offeret skal bort fra sin mishandler.
Rainbow Skrevet 27. oktober 2015 #19 Skrevet 27. oktober 2015 Huff, håper du får snakka med henne. Jeg møtte en gang en hundeeier på tur som, da hunden bjeffa mot vår eller hang i båndet for å komme bort, slang hunden ned i bakken og brølte nei. Jeg ble helt satt ut, og brølte tilbake "HEY!!! du trenger ikke være SLEM med hunden din, han vil jo bare si ifra!" Eller noe. Hver gang jeg har møtt ham etter det har han vært myyye roligere og snakka pent til hunden sin. Så enten hjalp det jeg sa, eller så tør han ikke være aggressiv mot hunden når han møter oss.
Gjest Yellowrose Skrevet 27. oktober 2015 #20 Skrevet 27. oktober 2015 Ja, hva skal jeg si. Naboen min gikk på tur i en liten "skog" her jeg bor. Jeg hang der med en røyk da de gikk omkring med to små barn og baby i vogn, og den lille dachshunden deres i bånd. Plutselig løfter dama hunden etter lenka, da hun ville den skulle stå nærmere seg og vogna!! Wtf! Jeg ble helt ordløs. Angrer på at jeg ikke gikk bort og ga henne inn, as. Kan man si noe seinere, når man treffer dem om hva man så? Eller er det "for seint." Hun så ikke en gang på bikkja, men dro i lenka, og løftet hunden i et røsk over bakken, nærmere dem. Jeg kommer ikke helt over det. Den hunden ser aldri spesielt glad ut. Jeg hadde en hund før og den gikk alltid bananas i den lille skauen, og skulle rundt og snuse på absolutt alt og bjeffe litt på alle fugler den så. Men denne hunden her tusler bare etter, uten en lyd. Og plutselig røsker hun i båndet så den løftes opp? Den kan umulig ha det bra? Jeg synes absolutt du kan si at du så hva hun gjorde neste gang du ser henne for det er ikke greit! Hvis hun ikke vet hvordan hun skal håndtere en hund så burde hun heller kjøpe seg en i lekebutikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå