AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg skal leie en umøblert leilighet som jeg ikke har fått sett enda, det er en kommunal leilighet så det er vanskelig å komme i kontakt med noen slik at jeg kan få sett den eller få vite hva som finnes, derfor lurer jeg på om det er noen standar for hva som skal finnes der? Typ kan jeg forvente at det er bad- og kjøkkeninnredning? Stekovn? Kjøleskap? Vaskemaskin? Oppvaskmaskin? Lamper? Ovner? Anonymous poster hash: 95e8d...155
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #2 Skrevet 25. oktober 2015 Fastmontert innredning, dvs kjøkkeninnredning (ikke hvitevarer), baderomsinnredning (ikke vaskemaskin). Fastmonterte taklamper, fastmonterte panelovner, klesskap.Anonymous poster hash: 34246...a37 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #3 Skrevet 25. oktober 2015 Det er som AB sier. Fastmonterte ting som kjøkkeninnredning og baderomsinnredning. Hvitevarer er ikke inkludert med mindre det er opplyst i annonsen. Unntaket er nok ventilator, det finnes i de fleste leiligheter. Av lys er det nok vanlige takkys med lampekuppel i de fleste rom, kanskje unntatt i stua. På bad og kjøkken er det sansynligvis lysrør. Som oftest er det klesskap på soverommene. Mulig det er fastmonterte hyller i boden. Er du heldig er det en hattehylle i gangen. Som oftest er det fastmonterte panelovner i enkelte rom. Det skal normalt finnes oppheng for gardiner; gardinstenger eller gardinbrett. Er det ikke gardinkliper til brettet tar du de med deg når du flytter, de er nemlig dyre i innkjøp. Dusjforheng og dobørste bør du bruke ditt eget uansett om det finnes der fra før. En røykvarsler i hver etasje som kan høres fra alke soverom,og et brannslokkingsaparat i hver etasje er lovpålagt. Du skal også ha tilgang på egen postkasse. Røykvarslere koster ikke mange kronene, så det kan være lurt å investere i en ekstra til soverommet. Vi eier egen enebolig og har røykvarslere i samtlige rom i huset, de er seriekoblet. Kostet til sammen 3000 kr da huset består av 20 rom men det er vel verdt det. Er du heldig finnes det en stråkost og en snøskuffe tilhørende leiligheten. Som oftest må du måke til egen inngang selv så kan hende du må kjøpe det også. Det var det jeg kom på i farta. Er lenge siden jeg var på leiemarkedet. Anonymous poster hash: 96ff4...b6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå