Gå til innhold

Viktige spørsmål om innvandringsbølgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre fra begge sider. De som er positive til innvandringen, og de som er negative. Dette er spørsmål jeg vil ha SVAR på, ikke unnskyldninger eller andre bortforklaringer. Jeg vil ha konkrete svar.

Vi vet allerede at det er enorme mengder innvandrere som har ankommet Skandinavia. 

1. Hvor skal de bo?

2. Hvor skal de jobbe?

3. Hvordan skal de bli en del av samfunnet?

4. Hvordan skal vi finansiere dette?

5. Hvordan tror du dette vil påvirke velferdsstaten?

6. Gjerne kom med konkrete eksempler på hvorfor du mener det du mener om de øvrige spørsmålene.

Som sagt vil jeg høre fra BEGGE sider. Jeg vil ikke ha noe usakligheter, men kun svar på spørsmålene. Ingenting annet.

Anonymous poster hash: 8b1b3...2c9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom også med egne spørsmål du må ha.

Skrevet

Jeg vil gjerne høre fra begge sider. De som er positive til innvandringen, og de som er negative. Dette er spørsmål jeg vil ha SVAR på, ikke unnskyldninger eller andre bortforklaringer. Jeg vil ha konkrete svar.

Vi vet allerede at det er enorme mengder innvandrere som har ankommet Skandinavia. 

1. Hvor skal de bo?

2. Hvor skal de jobbe?

3. Hvordan skal de bli en del av samfunnet?

4. Hvordan skal vi finansiere dette?

5. Hvordan tror du dette vil påvirke velferdsstaten?

6. Gjerne kom med konkrete eksempler på hvorfor du mener det du mener om de øvrige spørsmålene.

Som sagt vil jeg høre fra BEGGE sider. Jeg vil ikke ha noe usakligheter, men kun svar på spørsmålene. Ingenting annet.

Spørsmålene du her stiller, finnes ikke svar på. Ikke et eneste menneske i Norge kan svare på dette, nettopp fordi det går ikke.

Istedenfor velter innvandrerne inn og det er bare å håpe på at de kommer til å gå bra. Hvilket det neppe kommer til å gjøre.

Anonymous poster hash: 0bf57...e70

• Liker 1
Skrevet

1. Hvor skal de bo? I kommunen jeg bor i snakkes det mye om en kommende befolkningsvekst på tross av at fødselstallene ikke indikerer vekst. Likevel planlegges det nybygg og nyboliger til den kommende befolkningsveksten. Jeg antar disse er tiltenkt innvandrere. 

2. Hvor skal de jobbe? For å jobbe noe sted må disse innvandrerne ha utdanning, hvilket jeg tviler å at de har. I allefall ikke den utdanningen som etterspørres i det norske arbeidsmarkedet. Det mest sannsynlige er vel at de ikke skal jobbe, men heller gå på trygd. I allefall den første genereasjonen og kanskje 1 eller 2 generasjoner til. 

3. Hvordan skal de bli en del av samfunnet?Dersom de ikke kan jobbe kan de bli en del av samfunnet ved å gifte seg med og få familie med nordmenn. Jeg anser ikke selv dette som særlig sannsynlig. I en befolkningsmasse vil noen individer ønske dette, men helheten vil gjøre det mennesker har gjort i all tid; nemlig å få barn som likner en selv. 

4. Hvordan skal vi finansiere dette? Jeg ser ikke for meg noe annet enn høyere skatter og forsinket pensjon. Dagens unge må kanskje jobbe til de er 75 eller 80? 

5. Hvordan tror du dette vil påvirke velferdsstaten? Mindre penger, færre velferdsytelser. Noen vil tilpasse seg dette og presse seg tilbake på skolebenken og i arbeid, andre vil falle helt utenom. 

6. Gjerne kom med konkrete eksempler på hvorfor du mener det du mener om de øvrige spørsmålene. Det med pensjonsalder og høyere skatter har blitt ytret av politikere og fagfolk i media.

Jeg har selv mastergrad i kulturvitenskap og tenker litt selv om hvordan mennesker møter folk fra andre grupper og hvordan etnisiteter og kulturer har vokst frem over tid. For meg er ikke en folkgruppe en statisk størrelse som "tåler alt", men en foranderlig greie som tilpasser seg eller opphører å eksistere. Kultur er menneskets verktøy for å overleve. Når et felleskap skal bli enige om hvordan man skal sikre overlevelse, er kultur av kritisk betydning. Vi må ha en viss enighet om hvordan fellesskapet skal fungere sammen og fordele godene, for at et samfunn skal fungere. Med sån ulike og mange kulturer i Norge, tror jeg vi går en tid i møte med mange kulturutfordringer som legger beslag på mye tid og ressurser. Jeg mener vi hadde klart oss utmerket godt uten. 

Anonymous poster hash: b70fc...afd

• Liker 6
Skrevet (endret)

1. Hvor skal de bo?  Når nordmenn kastes ut av kommunale boliger, private leier ut heller til staten fordi den betaler mye mer enn Ola Nordmann og samtidig fylles hver eneste tom bygning i landet. Kanskje også bygge helt nye boliger til dem?

2. Hvor skal de jobbe? Lav eller ingen utdanning gjør de ikke til de mest etterspurte fremtidige ansatte. De fleste havner nok varig i NAV. Trolig også deres barn og barnebarn med mindre foreldrene virkelig satser på utdanning av barna sine. 

3. Hvordan skal de bli en del av samfunnet? Kun ved å ha vilje å integrere seg. Erfaring viser at det er heller unntakene som ikke omringer seg med sine egne landsmenn, men heller forsøker å bli en del av samfunnet. Dette forutsetter, selvfølgelig, at de glemmer helt deler av sine kultur, vaner, religiøse krav, o.l. og vi ser, igjen erfaringsmessig, at det er fåtall som gjør det.

4. Hvordan skal vi finansiere dette? Med pengene til våre pensjoner og offentlige tilbud som eldreomsorg, utdanning og helse.

5. Hvordan tror du dette vil påvirke velferdsstaten? Ikke-bærekraftig masseinnvandring fra land med fremmede og ofte motsatte verdier og kultur til det som er normen et sted ødelegger både velferdsstaten og samfunnsmodellen i et land i løpet av kort tid.

6. Gjerne kom med konkrete eksempler på hvorfor du mener det du mener om de øvrige spørsmålene.  SSBs statistikk, mange klokke mennesker som uttaler seg offentlig og advarer og ... rene logikk og sunn fornuft. Pluss utviklingen i andre land, som f.eks. Sverige.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Skrevet

Hva Norge får er en svak bris i forhold til hva andre land får.

Anonymous poster hash: b9d4a...dce
Skrevet

Det hadde vært fint hvis det var sant, men målt etter folketall er det bare Sverige som får merkbart flere. Vi ligger omtrent på nivå med Tyskland.

Anonymous poster hash: 8439e...34b

• Liker 2
Skrevet

Det hadde vært fint hvis det var sant, men målt etter folketall er det bare Sverige som får merkbart flere. Vi ligger omtrent på nivå med Tyskland.

Anonymous poster hash: 8439e...34b

Et annet spørsmål er hvor lenge Sverige fortsetter å være en ønsket destinasjon for migrantene, med tanke på at de ikke vil klare å gi dem et godt nok tilbud i lengden. Da kan Norge fort bli et førstevalg. Jeg vil ikke bli overrasket om antall asylsøkere vil mangedobles de neste årene i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Et annet spørsmål er hvor lenge Sverige fortsetter å være en ønsket destinasjon for migrantene, med tanke på at de ikke vil klare å gi dem et godt nok tilbud i lengden. Da kan Norge fort bli et førstevalg. Jeg vil ikke bli overrasket om antall asylsøkere vil mangedobles de neste årene i Norge.

De neste månedene...

SSB påstod for et år siden at nordmenn aldri vil bli minoritet i eget land...Hahahaha! Med dagens tempo er nordmenn minoritet i eget land om 10-15 år. Og man er allerede i ferd med å bli det blant de yngre aldersgruppene i Oslo.

Anonymous poster hash: 72827...158

• Liker 1
Skrevet

Anonymous poster hash: b9d4a...dce

Fin vits.

Anonymous poster hash: 72827...158

• Liker 1
Skrevet

95% av det norske folk er naive som pokker. Tror at det bare er å ta inn masse nye folk til landet. Ingen kulturforståelse, ingenting.. fantastisk.. Jeg kan ihvertfall leve med meg selv om 10-20 år da det begynner å gå opp for flere at det var en stor feil å ta inn så mange. 

Det er bra å kunne hjelpe hele verden hvis man kan, men vi klarer faen meg ikke hjelpe de vi har nå engang...

Anonymous poster hash: c922f...d9c
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...