AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg vet det finnes mange tråder om dette, men jeg har ennå ikke funnet en blanding som er skikkelig god. Mange er også så sterke at jeg ikke klarer å smake noe som helst. Det at jeg har brukt chilipepper isteden for pulver kan da ha litt å si... Så. Har dere en oppskrift som er virkelig god? Tas i mot med kjempestor takk!Anonymous poster hash: 86f41...425
*Emma* Skrevet 25. oktober 2015 #2 Skrevet 25. oktober 2015 Har bare brukt den i Trines matblogg. Syns den er god.
Zzyzx Skrevet 25. oktober 2015 #3 Skrevet 25. oktober 2015 Kan du ikke ta utgangspunkt i en av de oppskriftene du har prøvd og tilpasse den til det du liker? Hvis den er for sterk, så tar du oppi mindre chili enn oppskriften sier, f.eks. Jeg er ikke så glad i malt koriander, så jeg bruker mindre av det enn de fleste oppskrifter sier. Jeg bruker heller ikke noe særlig chilipulver i, siden jeg foretrekker å ha i fersk chili med kjøttdeigen.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #4 Skrevet 25. oktober 2015 Kan du ikke ta utgangspunkt i en av de oppskriftene du har prøvd og tilpasse den til det du liker? Hvis den er for sterk, så tar du oppi mindre chili enn oppskriften sier, f.eks. Jeg er ikke så glad i malt koriander, så jeg bruker mindre av det enn de fleste oppskrifter sier. Jeg bruker heller ikke noe særlig chilipulver i, siden jeg foretrekker å ha i fersk chili med kjøttdeigen. Jo det kunne jeg for såvidt gjort, men jeg er så utrolig dårlig på krydder og sånt :/ så hadde sikkert ikke blitt noe bedre TSAnonymous poster hash: 86f41...425
Zzyzx Skrevet 25. oktober 2015 #5 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Jo det kunne jeg for såvidt gjort, men jeg er så utrolig dårlig på krydder og sånt :/ så hadde sikkert ikke blitt noe bedre TSAnonymous poster hash: 86f41...425 Jeg er også det, sånn egentlig, men jeg har lært meg å bare prøve meg fram. Hvis problemet er at den er for sterk, så tar du en oppskrift du allerede bruker og fjerner chilien helt. De smakene som er igjen er nå mer identifiserbare slik at du kan prøve deg litt mer fram. Jeg googlet kjapt etter oppskrifter, og jeg synes at de aller fleste har alt for mye chili. Det kan hende at å redusere mengden er alt som trengs. Nå er jeg på det punktet der jeg bare slumper sammen krydder hver gang vi skal ha taco, og det blir godt hver gang. Generelt bruker jeg noe sånn ca som dette: 40% paprika 25% spisskummin 20% tørket oregano 10% malt koriander 5% malt, sort pepper Jeg bruker ikke salt. Hvitløk og chili går i panna med kjøttdeigen på slutten av steketiden, men før krydderet has i. Endret 25. oktober 2015 av Zzyzx
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #6 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg er også det, sånn egentlig, men jeg har lært meg å bare prøve meg fram. Hvis problemet er at den er for sterk, så tar du en oppskrift du allerede bruker og fjerner chilien helt. De smakene som er igjen er nå mer identifiserbare slik at du kan prøve deg litt mer fram. Jeg googlet kjapt etter oppskrifter, og jeg synes at de aller fleste har alt for mye chili. Det kan hende at å redusere mengden er alt som trengs. Nå er jeg på det punktet der jeg bare slumper sammen krydder hver gang vi skal ha taco, og det blir godt hver gang. Generelt bruker jeg noe sånn ca som dette: 40% paprika 25% spisskummin 20% tørket oregano 10% malt koriander 5% malt, sort pepper Jeg bruker ikke salt. Hvitløk og chili går i panna med kjøttdeigen på slutten av steketiden, men før krydderet has i. Å tusen takk😍 jeg får vel bare prøve meg fram😊 det er jo de samme krydderne som går igjen i alle oppskriftene så jeg får prøve😊Anonymous poster hash: 86f41...425
peppermyntete Skrevet 25. oktober 2015 #7 Skrevet 25. oktober 2015 Har bare brukt den i Trines matblogg. Syns den er god. Jeg og! Den er knallgod
Gjest bruker83924 Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 Når jeg og kjæresten lager taco, så gjør vi det veldig med krydderblandingen. Jeg bruker salt og pepper, hakket hvitløk, chilikrydder(en jeg kjøper i poser på meny, består av chilifrø), vanlig løk, og tomat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå