AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 La oss ta utgangspunkt i facebook og instagram, og du blir venn med en jente du liker. (eller gutt da, til dere damer). Titter du bare på de siste bildene, eller scroller du ned så alle 300 bildene vises og trykker på flere av de? Ruller du igjennom wallen (og i såfall hvor langt ned? mange år tilbake eller bare for de siste dagne? ) for å få et inntrykk av hva personen liker, intereserer seg for, gjør i hverdagen osv eller gidder du ikke granske så mye? Jeg spør fordi jeg selv er helt febrilsk på dette, før jeg legger til eller godtar noen jeg liker så må jeg "rydde opp" i hele profilen min for mange år tilbake, fordi jeg ønsker å gi et så godt inntrykk som mulig. Jeg sletter random bilder for at for eksempel gamle fine bilder som fremstiller meg på en bra og appelerende måte, skal komme lengere opp på instragram og facebook, og jeg går igjennom hvert eneste innlegg på profilen min og sletter eller redigerer.... Anonymous poster hash: a6efd...33f
fullførsetningen Skrevet 25. oktober 2015 #2 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg sjekker vedkommendes historikk, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #3 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg sjekker vedkommendes historikk, ja. Hvor mye da? Langt tilbake? Hele facebook wallen? Går du inn i alle albumene eller bare streifer gjennom de nyeste taggete bildene osv? Er redd det bare er jeg som legger for mye i sånt og er litt ekstrem... Og i såfall er det jo unødvendig å alltid måtte "rydde opp" i profilen min. Anonymous poster hash: a6efd...33f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #4 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg ser 5 år tilbake i tid. Ser jeg noe jeg ikke liker så mister jeg interessen i dama. Anonymous poster hash: ee00a...76a 2
Gjest Raindrops Skrevet 25. oktober 2015 #5 Skrevet 25. oktober 2015 Nei, jeg gidder sjeldent å grave spesielt dypt i sosiale medier. Jeg ser gjennom profilbilder, og titter litt på profilen for øvrig, men jeg er nok mer opptatt av hva han gjør og interesserer seg for her og nå.
fullførsetningen Skrevet 25. oktober 2015 #6 Skrevet 25. oktober 2015 Hvor mye da? Langt tilbake? Hele facebook wallen? Går du inn i alle albumene eller bare streifer gjennom de nyeste taggete bildene osv? Er redd det bare er jeg som legger for mye i sånt og er litt ekstrem... Og i såfall er det jo unødvendig å alltid måtte "rydde opp" i profilen min. Anonymous poster hash: a6efd...33f Det er vel hovedsakelig bilder. Går vel ikke inn på hvert eneste album eller bilde, men ser litt her og der. Er morsomt å se hva folk en liker har drevet med tidligere. Eller noe sånt. Jeg synes ikke du skal legge så mye i det... Fyllebilder trenger ikke ligge ute på facebook, men ellers så har man jo takhøyde! Folk flest er ikke perfekte.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #7 Skrevet 25. oktober 2015 Det har jeg aldri gjort. Verken instagram eller facebook. Det blir for desperat for min del. Hva han la ut bilder om for 4 år siden gidder jeg ikke bry meg med. Det er slik det starter før tråden "jeg får ikke klinebilde av kjæresten og eksen ut av hodet"- popper opp. Anonymous poster hash: f960d...165
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 Hvor mye da? Langt tilbake? Hele facebook wallen? Går du inn i alle albumene eller bare streifer gjennom de nyeste taggete bildene osv? Anonymous poster hash: a6efd...33f Kommer jo helt på hvor aktive de er. Har de en moderat bruk av mediet tar det kort tid å se over alt, men har de flere tusen bilder som går i det samme gidder jeg selvsagt ikke bla igjennom alt. (Utenom dersom de tar teknisk gode bilder, siden jeg er fotointeressert, men i så fall er det et kompliment at jeg gidder.) Anonymous poster hash: d47b0...661
Gjest 2JZ Skrevet 25. oktober 2015 #9 Skrevet 25. oktober 2015 Jepp, er skyldig i den. Sjekker hele profilen
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #10 Skrevet 25. oktober 2015 Okei jeg skal si det som det er Jeg har nemlig noen bilder og et par poster (sanger) langt nede på profilen min, som jeg vil at han skal se. Tror dere jeg bør slette bildene og innleggene over, for at sjansen er større for at han ser nettopp disse? Eller vil han se de uansett(altså scrolle seg gjennom)? Eller vil han ikke bry seg om å se noen av bildene og postene uten om de aller nyeste?(slik at det blir bortkastet for meg å drive å slette og tilrettelegge siden han uansett ikke vil merke det) Er tagget i ca 100 bilder på facebook (men har mange fler i albumene) så det tar jo ikke så altfor lang tid å scrolle gjennom, men det er sjeldent jeg scroller lengre enn et par rekker ned om jeg titter på andres profil... Anonymous poster hash: a6efd...33f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 nei, gidder ikke, det, det jeg vil vite spør jeg han om. Og legger han ikke til på fb eller IG før vi har funnet tonen. Mine kontoer er private, og det som jeg legger ut er ikke så personlig Anonymous poster hash: bfb2e...fd8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #12 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har mest lyst til å ikke legge han til på facebook (hvor han også vil se instagrammen min) , nettopp fordi jeg ikke vil at han lage seg et eget og kanskje feilaktig inntrykk av meg ut fra profilen min før vi blir ordentlig kjent, men om jeg ikke legger han til når han har bedt meg om å gjøre det og kastet ballen til meg, så er det jo mega avvisning.....?? hilsen TS Anonymous poster hash: a6efd...33f
Gjest Honeyblossom Skrevet 25. oktober 2015 #13 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg sjekker stort sett hele profilen. Har han 300 bilder, ja da går jeg gjennom alle 300 Er ikke alltid jeg gidder å bla gjennom all historikk da, men pleier å se gjennom kanskje 2-3 år.
FlikkFlakk Skrevet 25. oktober 2015 #14 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg sjekker også profilen, men jeg kikker mest på bilder, jeg liker bilder og har alltid vært nysgjerrig.
Tibbie Skrevet 25. oktober 2015 #15 Skrevet 25. oktober 2015 Nå er ikke jeg singel, men da jeg var det sjekket jeg alltid opp vedkommende på nett. Ikke fordi jeg følte jeg måtte ha bakrunnsinformasjonen for å vite om jeg kunne bli seriøs med han, men fordi jeg var så nysgjerrig og ikke fikk vedkommende ut av hodet Sjekket alle sosiale kontoer (pluss Google). På Facebook gikk det mest i de siste statusoppdateringene, kommentarfeltene til oppdateringene, bildene han er tagget i pluss informasjonen han har lagt ut om seg selv. Som hvor han har studert, hvor han har bodd, hva han har jobbet med, politisk ståsted, religion og kanskje hvilke grupper han er med i. Og SELVFØLGELIG sjekker jeg exen (og tenker "jeg er mye bedre enn henne" ). Det er nok stalker-ish, men det er gøy! Og jåmmen tror jeg det går begge veier for de fleste. Man må jo tross alt finne et bra bilde av vedkommende å vise til sine venner 1
Tibbie Skrevet 25. oktober 2015 #16 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har mest lyst til å ikke legge han til på facebook (hvor han også vil se instagrammen min) , nettopp fordi jeg ikke vil at han lage seg et eget og kanskje feilaktig inntrykk av meg ut fra profilen min før vi blir ordentlig kjent, men om jeg ikke legger han til når han har bedt meg om å gjøre det og kastet ballen til meg, så er det jo mega avvisning.....?? hilsen TS Anonymous poster hash: a6efd...33f Jo, du må legge han til om han har bedt om det!! Har du noe på profilen din som du tror han kan synes er teit eller turn-off, så slett det. Du burde ikke være redd for hvordan han skal tolke deg (PS, på Facebook kan du bestemme hvem som skal se innleggene dine. Så om du har et bilde eller en status du foretrekker at han ikke ser, så kan du velge "synlig for alle unntatt Marius".
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #17 Skrevet 25. oktober 2015 Jo, du må legge han til om han har bedt om det!! Har du noe på profilen din som du tror han kan synes er teit eller turn-off, så slett det. Du burde ikke være redd for hvordan han skal tolke deg (PS, på Facebook kan du bestemme hvem som skal se innleggene dine. Så om du har et bilde eller en status du foretrekker at han ikke ser, så kan du velge "synlig for alle unntatt Marius". Ja jeg må vel det.... Liker han jo så vil ikke gi han inntrykk at jeg ikke liker han! Men vi kjenner som sagt hverandre ikke spesielt godt. Jeg har ikke så mye teit eller turn off, men siden jeg vil imponere han så er det jo noen poster og bilder jeg ønsker mer at han skal se. Bare for å gi et fikivt eksempel: I fjor var jeg med på et seminar med tema for noe han interesserer seg for, og vil at han skal se dette på wallen min for å tenke "kult at hun er såpass engasjert i det". Eller foreksempel en sang som er i musikkstilen hans og han tenke "kult visste ikke hun kjente til den artisten, her kan vi bonde mer" Da har jeg to alternativer, det er å slette mange ting på wallen for at denne posten skal bli mer synlig om han velger å scrolle, eller ikke ta meg bryet med å slette ting siden han uansett kommer til å scrolle gjennom alt ? ( eller ingenting ? ). Samme med bilder, de nye bildene mine er jeg ikke spesielt pen på, eller de sier ikke så veldig mye om meg som person innvendig da, siden det bare er poseringsbilder, og jeg vil at han skal se litt eldre bilder av meg hvor jeg tydelig er et bra "koneemne" med sunne interesser om man kan si det sånn. Anonymous poster hash: a6efd...33f
Egraf Skrevet 26. oktober 2015 #18 Skrevet 26. oktober 2015 Om jeg kan få spørre, hva tenker egentlig folk om de med Facebook profiler som er nesten helt tomme? Jeg bruker ikke face i det hele tatt egentlig, men føler liksom at jeg må ha det for folk som ikke har nummeret mitt som ønsker å komme i kontakt med meg, eller omvendt. Profilen min inneholder ikke noe info om meg, eller ting jeg liker, ingen statuser, eller bilder heller. Bare profilbilde og et par gamle bilder jeg er tagget i. Noen ganger synes jeg det er litt flaut å akseptere venneforespørsler fra noen, i tilfelle de skal tenke at jeg er kjedelig, eller ikke har noe liv, siden det ikke finnes noe av meg på Facebook. Hadde dere kunnet mistet interessen for noen om de hadde en slik profil? Jeg sjekker i hvertfal aldri profiler til folk, synes liksom sånt er så kleit haha.
Tibbie Skrevet 26. oktober 2015 #19 Skrevet 26. oktober 2015 Ja jeg må vel det.... Liker han jo så vil ikke gi han inntrykk at jeg ikke liker han! Men vi kjenner som sagt hverandre ikke spesielt godt. Jeg har ikke så mye teit eller turn off, men siden jeg vil imponere han så er det jo noen poster og bilder jeg ønsker mer at han skal se. Bare for å gi et fikivt eksempel: I fjor var jeg med på et seminar med tema for noe han interesserer seg for, og vil at han skal se dette på wallen min for å tenke "kult at hun er såpass engasjert i det". Eller foreksempel en sang som er i musikkstilen hans og han tenke "kult visste ikke hun kjente til den artisten, her kan vi bonde mer" Da har jeg to alternativer, det er å slette mange ting på wallen for at denne posten skal bli mer synlig om han velger å scrolle, eller ikke ta meg bryet med å slette ting siden han uansett kommer til å scrolle gjennom alt ? ( eller ingenting ? ). Samme med bilder, de nye bildene mine er jeg ikke spesielt pen på, eller de sier ikke så veldig mye om meg som person innvendig da, siden det bare er poseringsbilder, og jeg vil at han skal se litt eldre bilder av meg hvor jeg tydelig er et bra "koneemne" med sunne interesser om man kan si det sånn. Anonymous poster hash: a6efd...33f Det du kan gjøre, er å "bumpe" opp bildene/statusene når dere er blitt venner. Det gjør du ved å enten få en venn til å kommentere på det, sånn at du kan komme med et tilbakesvar (da kommer det opp i feeden hans), eller du kan dra opp en status ved å dele den og skrive "dette gjelder ennå!" eller "klar for årets runde av dette seminaret, som var utrolig inspirerende i fjor. Råder alle som interesserer seg for temaet å melde seg på!". Og du kan kanskje, etter dere har blitt venner, bytte profilbilde til et annet du har som du vil han skal se?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #20 Skrevet 27. oktober 2015 La oss ta utgangspunkt i facebook og instagram, og du blir venn med en jente du liker. (eller gutt da, til dere damer). Titter du bare på de siste bildene, eller scroller du ned så alle 300 bildene vises og trykker på flere av de? Ruller du igjennom wallen (og i såfall hvor langt ned? mange år tilbake eller bare for de siste dagne? ) for å få et inntrykk av hva personen liker, intereserer seg for, gjør i hverdagen osv eller gidder du ikke granske så mye? Stopper da ikke så lett, vanligvis kan man finne twitter, instagram, Google+ etc. om man leter litt Anonymous poster hash: e79aa...d92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå