AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #1 Del Skrevet 25. oktober 2015 Jeg bor i 1.etasje i en 4-mannsbolig, hvor jeg er den eneste i huset som "leier", mens de andre eier 2-roms- leilighetene sine. For 3 uker siden fikk jeg nye naboer oppe. En småbarnsfamilie på tre. (Før de bodde bare ett ungt par.) Denne familien bråket altså noe så inn i he..... hele døgnet. Det første er ett kjent problem for de fleste som bor i under-etasjen i dårlige isolerte hus, nemlig at de bruker "murstein-sko" og tramper rundt hele døgnet så taket rister. Lite vet vel de at det er sååå lite lydtett her.. Kanskje fordi at i salgsannonsen sto det at forrige eier hadde byttet gulv for at det skulle bli "ekstra lydtett"..🙈 Andre problemet er at de har ett lite barn, på trolig 3-4 år. Dette barnet tramper, løper, skriker, gråter og trasser til alle døgnets tider. Idag har de holdt på siden kl.5 på morgenen. Det er ikke bare vanlig "hverdags-støy", men av typen hvor ungen ligger på soverommet (rett over vårt soverom) å roper og griner til den store gullmedaljen, mens mor/far brøler tilbake fra stuen. Selv er jeg veldig hensynsfull når jeg har naboer, og det har jeg alltid vært. Jeg har ett barn selv også, på fem år, men vi er heldigvis ikke plaget av sånn trassen oppførsel med skriking og hyling. I tillegg jobber jeg annenhver uke til alt mellom 00-04 på natten, og er alltid stille når jeg kommer hjem på natten. I jobbuka mi må jeg selvsagt akseptere at naboene oppe starter sine dager tidlig, men de tar null hensyn til de andre naboene generelt. Trappen ned er laget av tre og bråket også noe helt jævlig, og attpåtil skal det prates og ropes i felleshabgwn tidlig på morgenen, trolig før noen av oss andre egentlig har stått opp. Hvis dette fortsetter, vurderer jeg å skrive ett hyggelig brev å informere de om mangel på isolasjon i leiligheten de har kjøpt. Mens på en annen side; har jeg egentlig "stemmerett" når jeg "bare" leier..? Anonymous poster hash: f3bd8...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #2 Del Skrevet 25. oktober 2015 Heisann! Var i akuratt samme situasjon som deg, og desverre har man ikke noe stemmerett i det hele tatt. Du kan såklart opplyse de om at det er forferdelig lytt i huset, for mange vet ikke hvor lytt det er, og at siden du jobber en annen rytme enn de foreslår om de kanskje kan legge tepper opp i gangen så det ikke bråker så fælt. Men man kan ikke be noen som har betalt for et hjem om å liste seg rundt hjemme hos seg selv til en hver tid eller be de hysje på barna når de faktisk snakker med innestemme. Det beste er å snakke med de face to face og få et greit forhold til de, men om du aldri møter på de kan du jo skrive et kort brev. For min del så endte det hele med at jeg måtte flytte. Trivdes svært godt der i utgangspunktet, men når andre folk flyttet inn i etasjen over ble det uutholdelig. De mente jo ikke å trampe og bråke som de gjorde, men pga det var så lytt så var det et helvete for meg. Allikvel var det jo "mitt problem" og dermed jeg selv som måtte løse det. Har lært meg å aldri leie eller bosette meg i underetasje igjen etter dette og det regner jeg med du har erfart og lært nå også. Anonymous poster hash: 88a8a...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #3 Del Skrevet 26. oktober 2015 Det er huset som er problemet, ikke den familien. Isoleringen er for dårlig. Man kan ikke styre at unger ikke skal grine og ikke løpe rundt. Det er sånn unger er. Anonymous poster hash: 5f20a...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #4 Del Skrevet 26. oktober 2015 Det er huset som er problemet, ikke den familien. Isoleringen er for dårlig. Man kan ikke styre at unger ikke skal grine og ikke løpe rundt. Det er sånn unger er.Anonymous poster hash: 5f20a...fc7 Enig med deg, er jo åpenbart huset som er problemet til Ts. Flott for deg at din unge er englebarn og at du aldri har gjennomgått noe slags trassalder, men denne familien du beskriver høres ikke unormal ut. Unger (flest) lager mye lyder og bråk, og trass hører dessverre med småbarnsalderen (igjen; for de fleste). Husker jeg bodde i en leilighet i underetasjen med ekstremt dårlig isolering. Jeg holdt på å bli gal av bråket ovenfra og noe som hørtes ut som tramping fra en sykelig overvektig person. Naboene våre i etasjen over oss var gode venner da, og den trampingen vi hørte var en tynn og stille kvinne som gikk rundt i leiligheten. Er nesten helt fantastisk at hun som er så stillegående av seg kunne lage så mye bråk for oss nede. Men, huset var i elendig kvalitet.Anonymous poster hash: b3838...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #5 Del Skrevet 27. oktober 2015 jeg ville invitert mammaen på besøk på kveldstid uten barnet Hadde vært moro å sett reaksjonen hennes når hun hører mannen sin skrike til den hylende ungen. Anonymous poster hash: b25ac...dc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå