Gå til innhold

Hjemmelagde ting og bakst å gi bort! Tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig økonomi, men fått stor interesse for baking og mat, kan ikke si at jeg er så flink men.

Lurer på hva man kan lage som kan puttes i glass/bokser osv, som ser litt fint og godt ut, og ikke ser så billig og stuslig ut som det egentlig er. Ville jo helst ha gitt gaver men i år blir det billig-varianten med hjemmelaget ting i stedet.

Få høre hva dere pleier å lage, og hva dere setter pris på å få av hjemmelagde ting! Alt fra kaker, bakst, godteri, hjemmelagde såper, smykker eller lignende

Anonymous poster hash: cd63b...1e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg kjempeflink å bake men ett år gav ett år bort en porsjon bakte rundstykker. Personen måtte riktignok få den noen dager før jul siden det var så mange rundstykker så måtte de fryses:P Men jeg har også gitt bort sjokocookies(la dem i et pringels-rør jeg kledde ut som favoritt-superhelten), baileyskuler med sjokolade i en sånn kjegle-plastpose, og pyntede pepperkaker til en familie med to barn.

Jeg laget disse et år:

e4993f84568a9d3e672e787ba85eed61.jpg

9f135e577a09f9c7a4f5263e57fa444c.jpg

Om du har sånne plast perler fra Hama så har jeg laget coasters med spill og superhelt tema, har også laget julefigurer for å ha på treet, andre har jeg limt en magnet på baksiden og laget kjøleskap magneter av.

Er ikke så flink å strikke men jeg har også laget en jukse-arugumi.

Så har jeg kjøpt tekstil-tusj, printet og klippet ut en stensil og skrevet/tegnet på et billig kjøkkenhåndkle fra nille(tøyet bør ikke være speiselt tøyelig etter min mening).

Om du har en liten tom flaske kan du pensle den med lim og surre tråd helt tett rundt. Ha oppi f.eks. jelly beans eller en jukse-blomst:)

Håper du fikk noen ideer:)

Anonymous poster hash: bfde5...ec5
Skrevet

Dersom du vet at mottakeren har normal mengde julekaker ol. ville jeg styrt unna bakst. Jeg synes det er utrolig koselig å få fine krukker med kaker (eller de krukkene med innholdet hvor du tilsetter vann og lager selv) MEN jeg er allerede så metta etter egne kaker, så de blir bare liggende.

Jeg ville fokusert på ting som kan stå på frokostbordet eller middagsbordet i julen. Syltetøy, chutney, lemoncurd, mintgelé etc. Gjør du det riktig og steriliserer glassene så holder det seg lenge dersom mottaker ikke vil bruke det i julen.

Søstrene grene selger vel små glassflasker. Kjøp en medi-god olivenolje + urter eller chili på nærmeste innvandrerbutikk og lag chili/urteoljer.

Anonymous poster hash: 943b2...866
Skrevet

Hjemmelaget Troika! Det eeeer såå godt!! 

Skrevet

Hjemmelaget karameller med litt pent "karamellpapir" i et norgesglass med hyssing rundt? 

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hjemmelaget karameller med litt pent "karamellpapir" i et norgesglass med hyssing rundt? 

Det lagde vi i fjor. Ble visstnok stående på en bod hos mottakeren, men når det ble tatt frem så gikk de ned på høykant :)

Skrevet

Karameller (her kan du variere smaken litt også; jeg brukte en standardoppskrift på fløtekarameller og tilsatte ca 4ss med lakrisrotpulver og litt salt, og de ble så gode! Det går garantert an å gjøre med andre smaker også), sjokoladekuler, marinert ost, mokkalikør (SÅ god!), kakao på pinne (som røres ut i varm melk) osvosv. Hvis du googler litt rundt etter hjemmelagde gaver, så får du nok mange gode tips og fremgangsmåter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...