Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutter siden, JorunnP skrev:

Bibelen gir et klart svar på det. Den som synder skal ikke arve Guds rike...

Er det ikke lit rart å legge noen vekt til en bok skrevet av noen gale menn for 2.000 år siden da psykiatrien ikke var like godt utbygd som i dag?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
50 minutter siden, JorunnP skrev:

Og hva gjør du hvis det viser seg at det IKKE holder?😉

Hvis det ikke holder å være et godt menneske, kun fordi man ikke samtidig tror på akkurat det denne guden dikterer, da klarer jeg meg fint uten. Det er så mange mennesker her i verden som ikke har hatt informasjon om den kristne gud engang, og som oppfører seg bra. Hvis de dømmes til evig fortapelse, og barnemordere som tilfeldigvis er kristne skal få komme til himmelen, da er en eventuell gud et rasshøl jeg ikke ville tatt i med ildtang. Heldigvis er det ingen verdens grunn til å tro at det finnes noen gud. En som gjør jobben sin så irrasjonelt, ondt og elendig ville fått fyken i enhver annen bransje enn gudebransjen.

Anonymkode: 5aba7...b16

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, JorunnP skrev:

Gud er god, og han tilgir synder. Det var derfor Jesus døde på korset... For å betale prisen for våre synder. Men for å få syndene tilgitt må man angre og innse at man har gjort noe som er imot Guds vilje! INGEN er feilfrie, så ALLE har vi synder å be om tilgivelse for. 

Når det gjelder helvete, så er det å ikke tro på Gud det som sender deg dit... Du kan jo ikke forvente å komme til den Guden du aldri trodde på? Det burde jo være ganske forståelig. Men INGEN, uansett hva man innbiller seg, kommer til å trives å ha det greit i helvete!

Det er vanskelig å se at Gud er god når det er så mye vondt og mange mennesker betaler prisen for andres synder. Synder begått med godhetens fortegn. Feks barn som blir straffet for å bli ledet inn på den "riktige" veien. Ganske horribelt.

Ja, heldigvis så er ingen av oss feilfrie, det gjør oss menneskelige. Problemet er når man ikke ser sine feil og/eller ikke vil be om unnskyldning. 

Det er ingenting som har gitt meg grunn til å tro på at det finnes en Gud bortsett fra den andre har fortalt og er selvfølgelig enig i at man ikke kan komme til noe man ikke tror eksisterer. Det gjelder også helvete. Har ikke noe i mot at folk tror, men når den troen gjør livet vanskelig for andre stopper forståelsen min.

Anonymkode: d01eb...995

• Liker 1
Skrevet

Bibelen ble aldri skapt for at man skulle ta den bokstavelig, man må lese mellom linjene. Og lese nøye. Helvete er en tilstand.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet (endret)

Hvis det finnes et Helvete, kan det ikke være verre enn livet mange på jorda lever tenker nå jeg. Og om det finnes gjenferd så har jeg dreti meg selv lodrett ut for Gud vet hvor mange gjenferd (Ikke sant når du (tror) du er slene gjør du gjerne mye rart).

Jeg personlig liker å tenke at Gud ikke sender oss i Helvete for å ikke være muslimer eller kristne, men for å være dårlige mennesker. Er du et godt menneske tenker jeg Gud er glad i deg. Det gir ikke mening at muslimer bare kommer til himmelen/paradis hvis de gjør det IS gjør ( Pleas ikke begynn å diskutere Islam etc nå :b )

Jeg tror det finnes mye mer mellom "himmel og jord". Det gir absolutt ingen mening at mennesker bare lever helt uten videre også plutselig dør. Det må finnes noen utenfor vår galakse, vi kan ikke være de eneste. Det må skje noe før vi blir til i magen til mamma og etter at vi tar vårt siste åndedrag. Livet kan ikke være så meningsløst, det gir bare ikke mening. Kjenner jeg får gåsehud av å tenke på alt dette. Blir nesten litt svimmel av å tenke på det å ikke eksistere. Hva er meningen med all denne smerten også bare forsvinne??? "Livet" er mer enn det vi vet om. Hvem vet, kanskje sjela vår flyr til en annen galakse? Kanskje vi husker alle minnene herfra og møter folk vi har hvert glad i tidligere? 

Jeg er er ikke praktiserende muslim, faster ikke, ber ikke, men jeg tror på Gud (og prøver å være et godt menneske) og at det finnes mer mellom himmel og jord for ting kan ikke bare starte også plutselig ta slutt. Gleder meg nesten til dagen jeg dør så jeg får vite hva som skjer videre...

Når jeg var liten likte jeg å tenke at Djevelen var bak alt det vonde i verden og Gud prøvde å beskjempe han. Det syns jeg er fint å tenke fortsatt, kanskje barnslig da. 

Endret av The Lost Dreamer
Skrevet
Den 30.12.2015 at 21.31, prt90 skrev:

Er det ikke lit rart å legge noen vekt til en bok skrevet av noen gale menn for 2.000 år siden da psykiatrien ikke var like godt utbygd som i dag?

Er ikke rart det når noen av disse "gale" mennene skrev hva som kom til å skje lang tid etter deres død, og at hendelsen(e) inntraff.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, LuxLucet skrev:

Er ikke rart det når noen av disse "gale" mennene skrev hva som kom til å skje lang tid etter deres død, og at hendelsen(e) inntraff.

Nei :) Gitt et betydelig antall spåmenn, tilstrekkelig vage spådommer og noen tusen år og så ville det derimot vært ganske oppsiktsvekkende om ingen av dem traff med spådommene sine

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 29. desember 2015 at 19.41, JorunnP skrev:

Helvete er et høyst virkelig sted. Det ble skapt av Gud for Satan og hans engler som gjorde opprør mot Gud. Helvete var aldri ment for mennesker, men siden det bare finnes to alternativer, å tro på Gud eller å nekte å tro... Å nekte å tro er også et opprør mot Gud. Det er ikke Gud som sender deg til helvete. Det gjør du selv med din vantro!

Hva i satans navn er det du har røyka?

Anonymkode: 9410c...877

• Liker 5
Skrevet
Den 30 de diciembre de 2015 at 23.03, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å se at Gud er god når det er så mye vondt og mange mennesker betaler prisen for andres synder. Synder begått med godhetens fortegn. Feks barn som blir straffet for å bli ledet inn på den "riktige" veien. Ganske horribelt.

Ja, heldigvis så er ingen av oss feilfrie, det gjør oss menneskelige. Problemet er når man ikke ser sine feil og/eller ikke vil be om unnskyldning. 

Det er ingenting som har gitt meg grunn til å tro på at det finnes en Gud bortsett fra den andre har fortalt og er selvfølgelig enig i at man ikke kan komme til noe man ikke tror eksisterer. Det gjelder også helvete. Har ikke noe i mot at folk tror, men når den troen gjør livet vanskelig for andre stopper forståelsen min.

Anonymkode: d01eb...995

Nå er det jo ikke Gud som forårsaker alt det onde som foregår i verden, det greier vi mennesker ganske greit selv. Men nettopp derfor trenger vi Gud. Men han har gitt oss en fri vilje... Så vi er frie til å velge det gode eller det onde. Og menneskene velger som oftest det onde...

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i satans navn er det du har røyka?

Anonymkode: 9410c...877

😉Heldigvis røyker jeg ikke...😉😄

• Liker 1
Skrevet
Den 1 de enero de 2016 at 22.29, prt90 skrev:

Nei :) Gitt et betydelig antall spåmenn, tilstrekkelig vage spådommer og noen tusen år og så ville det derimot vært ganske oppsiktsvekkende om ingen av dem traff med spådommene sine

Hvis du tok deg tid til å lese profetiene i bibelen ville du bli forundret. Det er langt fra vage spådommer.😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 1/3/2016 at 12.21, JorunnP skrev:

Nå er det jo ikke Gud som forårsaker alt det onde som foregår i verden, det greier vi mennesker ganske greit selv. Men nettopp derfor trenger vi Gud. Men han har gitt oss en fri vilje... Så vi er frie til å velge det gode eller det onde. Og menneskene velger som oftest det onde...

Hvem forårsaker kreft hos barn? Det er jo ikke noe man velger. Og hvem lagde snyltveps, gjøk og alle andre dyr som lever som parasitter på andre? 

Anonymkode: 437d1...6aa

• Liker 4
Skrevet

vi mennesker kan ikke vandre i våre egne fotspor står de i bibelen, kan vere enig i den . vi er blitt brutale og jævlige, dreper våre medmennesker, avler opp dyr for og slakte dem igjen, hugger ned skogen så vi kan brenne den i peisen, dreper dyr for pels som vi kan kle oss med, er respektløse og en egosentrisk rase..tror vi er den eneste rasen som lar våre egne sulte. jorden er dominert av ondskap og jævelskap. og hvem skylder andre på når de går galt? jo gud, vi skylder på han og sier hvis de finnes en gud,hvordan kan han tilatte alt dette'? svaret er de har vi fint påført oss sjææl. vi klarer ikke vandre egene fotspor. hadde vi bare reist oss opp for oss selv, ikke godtatt dette jævla systemet vi lever under, og begynt og ha kjærlighet som bud nr 1 ovenfor oss selv og alle ville verden vert et bedre sted.vi trenger han for veiledning. vi har tydligvis glemt hvorfor vi er her. jesus var et eksempel på hvordan og behandle medmennesker, med kjærlighet og at vi skulle tilgi 7 ganger.mens egoet vårt vil aldri tilatte dette og ender i sinne istede og hevnlyst. hvor tror dere reptilhjernen kom inn i bildet? kansje i syndefallet som de skrives om i bibelen. mange spekulasjoner rundt om..

• Liker 1
Skrevet
Den 2015/12/30 at 4.57, JorunnP skrev:

Og hva gjør DU dersom det viser seg at du har trodd feil hele tiden?

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Fnisu skrev:

Og hva gjør DU dersom det viser seg at du har trodd feil hele tiden?

Jeg har intet å tape om det jeg har trodd er feil, for da finnes det INGENTING. Det blir ikke mer en en stor skuffelse.😉 Men om det finnes både Gud, himmel og helvete har den som IKKE tror ALT å tape!

AnonymBruker
Skrevet

Da havner jeg i det minste i godt selskap.

Anonymkode: c8125...456

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, lokmeister2016 skrev:

vi mennesker kan ikke vandre i våre egne fotspor står de i bibelen, kan vere enig i den . vi er blitt brutale og jævlige, dreper våre medmennesker, avler opp dyr for og slakte dem igjen, hugger ned skogen så vi kan brenne den i peisen, dreper dyr for pels som vi kan kle oss med, er respektløse og en egosentrisk rase..tror vi er den eneste rasen som lar våre egne sulte. jorden er dominert av ondskap og jævelskap. og hvem skylder andre på når de går galt? jo gud, vi skylder på han og sier hvis de finnes en gud,hvordan kan han tilatte alt dette'? svaret er de har vi fint påført oss sjææl. vi klarer ikke vandre egene fotspor. hadde vi bare reist oss opp for oss selv, ikke godtatt dette jævla systemet vi lever under, og begynt og ha kjærlighet som bud nr 1 ovenfor oss selv og alle ville verden vert et bedre sted.vi trenger han for veiledning. vi har tydligvis glemt hvorfor vi er her. jesus var et eksempel på hvordan og behandle medmennesker, med kjærlighet og at vi skulle tilgi 7 ganger.mens egoet vårt vil aldri tilatte dette og ender i sinne istede og hevnlyst. hvor tror dere reptilhjernen kom inn i bildet? kansje i syndefallet som de skrives om i bibelen. mange spekulasjoner rundt om..

Det heter art.

Rase brukes på forskjell mellom grupper i en art. Feks blant hunder så  er en chihuahua og en Schæferhund to forskjellige raser

Anonymkode: c8125...456

AnonymBruker
Skrevet
Den 3.1.2016 at 12.27, JorunnP skrev:

Hvis du tok deg tid til å lese profetiene i bibelen ville du bli forundret. Det er langt fra vage spådommer.😊

Jo det er det. hvilken som helst idiot kunne skrevet slike "spådommer" og truffet sånn halvveis i løpet av et par tusen år

Anonymkode: 6ba2b...445

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 12/30/2015 at 20.57, JorunnP skrev:

Hvis det ikke holder å være snill og grei, så får det så være. Det viser jo bare at Gud selv er et fattig eksempel på godhet. 

Anonymkode: cf6eb...076

• Liker 1
Skrevet
Den 10/25/2015 at 3.16, KillerKitty skrev:

...Eller kanskje verre, gjenferd?

Flere som har fryktet det? 

Jeg er i utgangspunktet ikke religiøs, men likevel så har denne tanken slått meg flere ganger. Jeg er redd for å "synde" og det er vel kanskje det kristendommen vil oppnå? Jeg mener "om du ikke tror på gud så havner du i helvete" 

Selv om lite eller ingenting gir mening så vet vi ikke. Det er for sent å angre når vi først er der mener jeg. Eller gjenferd. Tenk så grusomt det ville være å gå igjen uten å kunne fortelle noen at du er der? Låst til den samme følelsen og situasjonen resten av evigheten? 

Hva mener egentlig dere? Jeg vet det er unødvendig å bekymre seg for dette, men likevel. 

Beskrivelsen av helvete er ofte rimelig grusomme, men jeg må ærlig innrømme at beskrivelsen av himmelen ikke er noe bedre. Forutsetter vi at det som regnes som synd ikke har en plass i himmelen men blir påtvunget i helvete, foretrekker jeg helvete. 

(Dette var ett av de første konseptene jeg forlot mens jeg var kristen; ideen om ett himmel og ett helvete ble på alle måter for fremmed for meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...