Gå til innhold

Du er stygg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det folk som tillater seg å gå rett opp i trynet på noen å si "du er stygg" eller "hu er stygg" så vedkommende det handler om hører det?

Jeg er ikke en person som går å dveler på det her, mulig det er mange som synes jeg er stygg, men må de virkelig slenge det oppi ansiktet mitt? Dette er folk som ikke kjenner meg i det heletatt og skjer såklart på byen og på fest.. Jeg kunne aldri sagt det her til noen andre.. Hører ofte at jeg er pen også, men er vel en smakssak.

Selv synes jeg ikke at jeg er pen, men bare så lei av å høre hvor stygg og feit jeg er..

Anonymous poster hash: 400ed...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Det er virkelig de menneskene som går rundt på den måten som har et problem her! 

Lurer på i hvilke kretser du er i, for dette er da ikke så vanlig? 

Prøv å tenk at du er i det minste ikke tjukk i hodet.  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er sikkert stygg, men jeg har ikke så elendige sosiale antenner, at jeg går rundt og snakker om at andre er stygg. Trodde folk utviklet seg mentalt etter grunnskolen, men du er jo et tydelig eksempel på at alle ikke gjør det. Trist. Lykke til."

Anonymous poster hash: 797ce...bc2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det noen som føler seg så usikre og små hvis de ikke får tråkke på andre eller utøve maktdemonstrasjoner , og du har her blitt utsatt for en av de.

Jeg ble kalt stygge ting av en person gjennom hele ungdomsskolen, det var selvfølgelig helt forjævlig og preger meg den dag i dag, men det har vist seg at hun som jeg da oppfattet som en med status og makt og mange venner, egentlig alltid har vært en lowlifer og blitt sett på som lowlifer i familien sin, så derfor trengte hun noen å tråkke på for selv å ikke føle seg på bunn. Hun driver fremdeles med dette maktspillet sitt har jeg hørt, men kan jo trygt si det sånn at jeg også har hørt at hun har null venner og blitt forlatt av mannen sin med to små babyer fordi hun er så krenkende mot andre så fort hun selv er usikker eller misfornøyd.

Anonymous poster hash: da10b...2af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det folk som tillater seg å gå rett opp i trynet på noen å si "du er stygg" eller "hu er stygg" så vedkommende det handler om hører det?

Jeg er ikke en person som går å dveler på det her, mulig det er mange som synes jeg er stygg, men må de virkelig slenge det oppi ansiktet mitt? Dette er folk som ikke kjenner meg i det heletatt og skjer såklart på byen og på fest.. Jeg kunne aldri sagt det her til noen andre.. Hører ofte at jeg er pen også, men er vel en smakssak.

Selv synes jeg ikke at jeg er pen, men bare så lei av å høre hvor stygg og feit jeg er..

De har ingen sosiale antenner de som sier dette. Det er sikkert. De eier heller ingen ydmyket, eller høflighet. Jeg synes det er en uting å kommentere andres utseende på en negativ måte.  :hug:  Har du en mulighet for å kutte disse folkene ut av livet ditt, eller er det folk som du jevnlig må møte?

Anonymous poster hash: 23f30...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug: til TS.

Helt idiotisk av folk å oppføre seg sånn. Men det er som kjent bedre å være tykk fra halsen og ned, enn fra halsen og opp!

Men du kan jo spørre om han/hun er fra utenbys? For her i byen pleier vi å drite med raua og ikke med kjeften.

Anonymous poster hash: 98561...244
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og en del av venninnene mine opplevde av og til å bli kalt stygg da vi var i tenårene og tidlig 20årene. Så det er relativ vanlig oppførsel blant unge menn i Norge, dessverre. Håper du klarer å heve deg over det og komme deg videre, det er ikke du som er problemet her.

Anonymous poster hash: 1352c...8a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare duster sier det, med mindre den stygge sa noe lignende først. 

Anonymous poster hash: 2d106...a48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt typisk unge norske menn det der kanskje? Jeg har ei venninne med leppe/ganespalte og hun slet veldig med stygge kommentarer i oppveksten, særlig tenårene. Selv hadde jeg tannregulering, gud forby, og jeg husker særlig en gang en vilt fremmed fyr kom bort og sa til meg: "Æsj, ikke faen om jeg hadde klina med deg". :sjokkert:

Det har ingen ting med deg å gjøre, bare svake menneskers behov for å trykke noen ned i søla for å føle seg bedre selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det voksne folk som gjør dette? Høres ut som et barne-og ungdomsskolefenomen, men det forundrer meg ikke. Kvinneguiden burde døpes om til ungdomsguiden. Det er snart bare fjortisproblematikk her inne. Savner hvordan det var for bare fem år siden, da man faktisk hadde interessante debatter om voksne tema. Ikke bare overflatisk pjatt om utseende, sjekking, tinder og facebook.

Anonymous poster hash: 2930c...1a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten heve seg over det. 

Eller komme med en like krass, om ikke verre, observasjon tilbake. Gjerne si noe spesifikt om det ytre til vedkommende, gjerne noe litt ydmykende som ikke minst er sant, som du VET vil gi et lite støkk i personen. Å si at vedkommende er dum eller noe i den banen vil ikke affektere personen i det hele tatt. Har personen antydning til monobryn, SI DET. Har personen hestetenner, SI DET. De kommentarene som er verst er de som tar opp de kompleksene personen allerede har, eller som muligens skaper nye komplekser. 

Personlig ville jeg nok ha gått for det første alternativet, men jeg må si jeg hadde gitt en person som hadde gått for det andre alternativet stille applaus inne i meg. Det er ikke greit å kalle noen stygge, og man undrer seg litt over intensjonen til disse menneskene som sier dette til helt fremmede personer. Disse fortjener så absolutt å bli satt på plass. 

Anonymous poster hash: 62ecc...8a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det er tragisk at folk kan oppføre seg sånn,og de har det mest sannsynlig det ikke særlig bra med seg selv.Det er ingen gode eller forståelige grunner for oss vanlig oppegående folk.

Vet nesten ikke hva en skal svare på sånt heller,og det er kanskje like greit å bare se nedlatende på vedkommende og ignorere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er mangel på sosiale antenner, ja.

Uten sosiale antenner vil dette gå utover andre ting ved dette mennesker. Ikke bare at de kaller folk stygge - det er trolig mye annet rart som kommer ut av munnen til dette mennesket også.

Det er henger ofte i hop med deres egen selvtillit. Føl heller med dette mennesker, for personen vet faktisk ikke bedre.

Trolig ser personen seg i speilet hver morgen og tenker: Jeg er så stygg.

Anonymous poster hash: 486cd...632
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Om folk sier jeg er stygg så svarer jeg bare. Ja jeg vet det. 

Men det du burde gjøre er å slå ut tennene på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det du burde gjøre er å slå ut tennene på dem.

hva godt gjør det? hvis noen kaller et annet menneske stygg eller feit (noe som trolig er helt vanlig for slike personer i disse såkalte kretsene å si til andre folk) så gir det deg ingen rett til å oppfordre til vold - eller til å utføre vold idet hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en for en stund siden som tok kontakt med meg på fb. Vi snakka litt, så spurte han om jeg synes han var kjekk. Jeg svarte nei, og da sa han jeg var stygg. Jeg svarte med den "lersåjeggriner"-emotikonen, og etter det ble det stille. Er jo han som er dust når han ikke tåler svaret han får...

Anonymous poster hash: c253e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en for en stund siden som tok kontakt med meg på fb. Vi snakka litt, så spurte han om jeg synes han var kjekk. Jeg svarte nei, og da sa han jeg var stygg. Jeg svarte med den "lersåjeggriner"-emotikonen, og etter det ble det stille. Er jo han som er dust når han ikke tåler svaret han får...

Anonymous poster hash: c253e...78f

hm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

hva godt gjør det? hvis noen kaller et annet menneske stygg eller feit (noe som trolig er helt vanlig for slike personer i disse såkalte kretsene å si til andre folk) så gir det deg ingen rett til å oppfordre til vold - eller til å utføre vold idet hele tatt.

Når man helt uprovosert blir trakassert av tilfeldige mennesker, er vold i mine øyne et helt uproblematisk tilsvar. Slike mennesker har bare godt av å bli satt på plass, og sannsynligvis er det også det eneste språket de forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...