Gå til innhold

Kjøkkenkviv til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min datter blir snart 4 år og jeg tenke hun skulle få seg sin første kniv til bursdagen. Jeg tenker da på en kokkekniv tilpasset barn.

Hun elsker å være med meg under matlagingen og er veldig interessert i kniver. Hittil har hun brukt min parring knife (hva heter det på norsk?), men den er egentlig for dyr til at jeg liker å låne den vekk, og formen er jo ikke helt riktig for arbeid på skjærefjøl.

Er det noen som har noen tips til kokkekniver tilpasset mindre barn? Jeg ser for meg en mindre kniv med avrundet tupp kan være greit. Samtidig må den ha en form som egner seg for arbeid mot et hardt underlag.

Jeg har sett på denne, men er usikker på hvordan størrelsen egentlig er. Hun er for uerfaren til å håndtere for store kniver på en trygg og presis måte.

Endret av Maximillian Cohen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min fikk sin første kniv i den alderen der, men det var en speiderkniv... brukte den flittig til å spikke seljefløyter med og generelt ute i naturen.. Men kan ikke sammenlignes med kjøkkenkniver. 

Skrevet

Jeg fikk også en speiderkniv i den alderen, men jeg har ikke helt troen på at min datter er moden nok. Vet ikke helt hvorfor jeg føler en kokkekniv er tyggere, men...vel...det føles tryggere. I tillegg er hun jo veldig interessert i matlaging.

Skrevet

Det finnes vel ikke et stort utvalg, vil jeg tro.

De de veldig fine ut, de som du linket til da :)

Skrevet

Jeg kjenner ikke til barneknivene til Masahiro, men jeg kjenner godt til de andre knivene de har. Gode kniver med veldig tynt og skarpt blad.

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke innrømme at jeg vet så mye om kniver til barn, men jeg Googlet den kniven du linket til, og kom frem til Komplett.no sin side der den kniven også er, og der står det at den er 13 cm. Da vet du iallefall størrelsen på den. :)

Redigert: fant også en video av den kniven på Komplett! Link til video.

Endret av PaperFlower
Skrevet

Mac har fine kjøkkenkniver som er beregnet på barn. Avrundet i enden, og god å holde i. Kitch'n fører Mac kniver.

Skrevet

Mine har ikke fått egne, men brukt mine store. Hadde victorinox da de var så små, men har nå Mac som jeg er veldig fornøyd med.

Ville gått for Mac hvis jeg skulle kjøpt barnekniv nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...