Gå til innhold

Enkelt og billigt bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen gode tips... Vi vil gifte oss nå. Men jeg har ulønnet permisjon, så vi ah kun en intekt. Så blir et lite bryllup, men kun forlovere eller forlovere og de nærmeste.. Men hvordan skal vi gjøre det????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinghuset/Kirken først. Deretter middag på restaurant for dere og forloverne.

Skrevet

Jeg syns godt dere kan ha bryllup med bare forlovere til stede (evt. med følge). Da kan dere jo vies på tinghuset, og gå ut og spise middag etterpå - evt. ordne i stand noe hjemme.

Man bør jo ikke punge ut i det vide og brede selvom man skal gifte seg - det viktigste er jo tross alt at dere blir gift!

Hvis dere vil feire litt med den nærmeste familien også, så kan dere jo be dem på kaffe og kaker litt senere på kvelden, eller dagen etter. Det bør jo heller ikke koste all verden!

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil foreslå Tinghuse eller kirken, alt etter hva dere vil. Så hjem, om dere ikke er for mange, til koldtbord eller en eller annen form for stek med tilbehør..

Om dere ikke har plass hjemme hos dere kan dere kanskje få lov til å feire i hjemmet til foreldrene dine eller svigers.

Trenger ikke å bli så dyrt. Man kan gjøre det billig også..

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser at flere foreslår borgelig vierlse, men dersom dere gifter dere i den kirken dere sogner til, koster det ikke noe det heller. Ikke nødvendig med STORT selskap selv om men gifter seg i kirken, vel?

Går jo an å ønske seg penger til bryllupet, for å hjelpe litt på utgiftene, dersom dere ønsker å invitere en del gjester.

Skrevet

Jeg kan heller ikke se hva valget om å ha vielsen i kirken eller på tinghuset har med kostnaden på bryllupet å gjøre.. Selve vielsen er jo gratis uansett. Det er en evt fest som koster. Og den kan gjøres akkurat så billig eller dyrt man selv ønsker.

Vi skal ha en middag ute på byen etterpå med foreldre og søsken og en vennefest der vi selv lager det meste av maten et par uker senere. Til sammen regner vi med at det kommer til å gå ca 20 000 kr (10 000 ute på byen med 10 personer og 10 000 for mat og alkohol til vennene våre senere).

Klær gjør vi billig ved at han bruker "den vanlige dressen" og jeg kjøpe brudekjole brukt på nett. Fotografering tar hans bror seg av (ivrig amatør).

Og vår bryllup er likevel ikke et eksempel på maksimal budsjettering. Det meste av det vi har valgt kunne vært gjort billigere. Både restauranten og kjolen min hadde det vært billige alternativer for. Og vennefesten kunne jo f.eks vært uten alkohol (eller for dem å ta med medbrakt)

Husk; det er gratis å gifte seg og alt annet er 100% opp til dere!! :)

Skrevet

Vi giftet oss i Tinghuset og spiste middag på en restaurant etterpå. Vi hadde med foreldre og forlovere.

Etterpå hadde vi kake og kaffe hjemme hos oss.

Veldig enkelt, men også veldig koselig. :P

Skrevet

Hvis man gifter seg i bunad og får gjestene til å ta med maten (som gave), kan man få det både morsomt og billig.

(Leste en artikkel i avisen om noen som hadde gjort det slik, og de var strålende fornøyd og fikk på den måten invitert alle vennene sine.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...