Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arne Hjeltnes har en datter som heter Ømjer.. Hva tenker dere om dette navnet? Jeg liker det, men har aldri hørt det før. Er det et ekte navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fryktelig!

• Liker 8
Skrevet

Stakkars da, gikk på samme skole - ble fort vandt til det ;-)

Anonymous poster hash: dfc8e...4ae

Skrevet

Liker det ikke. Aldri hørt det før. Jeg googlet det. Du har hørt om google? Det er et navn, men et stygt navn synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det er noe av det verste jeg har hørt innen navn. Nå er jeg riktignok tilhenger av navn som fungerer internasjonalt, men dette fungerer jo knapt i Norge en gang.

Anonymous poster hash: 57aec...374
Skrevet

Tenker at det er noe av det verste jeg har hørt innen navn. Nå er jeg riktignok tilhenger av navn som fungerer internasjonalt, men dette fungerer jo knapt i Norge en gang.

Som jeg skulle sagt det selv...

Skrevet

Arne Hjeltnes har en datter som heter Ømjer.. Hva tenker dere om dette navnet? Jeg liker det, men har aldri hørt det før. Er det et ekte navn?

Hun heter ikke Embjørg da, og at det på Arne Hjeltnes' dialekt blir uttalt som Ømbjør?

Skrevet

Hun heter ikke Embjørg da, og at det på Arne Hjeltnes' dialekt blir uttalt som Ømbjør?

Nei, hun heter(og det skrives) Ømjer

Anonymous poster hash: bcf69...08c

Skrevet

Nei, hun heter(og det skrives) Ømjer

Anonymous poster hash: bcf69...08c

Da er hun sikkert alene om navnet sitt. Det er svært originalt, kan man si. Jeg ser forresten at jeg skrev feil i mitt første innlegg om dette.

Skrevet (endret)

Da er hun sikkert alene om navnet sitt. Det er svært originalt, kan man si. Jeg ser forresten at jeg skrev feil i mitt første innlegg om dette.

Hun er ikke alene om det.

Synes forøvrig det er et ganske fint navn jeg, aldri hørt det før. Barn blir veldig fort vant til litt rare navn, nevøen min har aldri tenkt to ganger på noen av de rare navnene han har i klassen sin.

Endret av Florence
Skrevet

Trodde det var en skrivefeil første gang jeg så navnet for å være ærlig.

Anonymous poster hash: 1cfed...b12

Skrevet

Det er ikke et navn jeg selv ville valgt, men jeg syns ikke det er stygt. Uvant, men samtidig veldig Hjeltnes.

Skrevet (endret)

Hun er ikke alene om det.

Fra Ssb's navnesøk:

Resultat

Det er færre enn fire personer eller ingen som heter Ømjer

Da er det vel høyst to til som har dette navnet.

Endret av Arabella
Skrevet

Fra Ssb's navnesøk:

Resultat

Skulle til å si at det er i alle fall en til som heter det ifølge Google, men ser nå at det er samme person :fnise:  Men uansett, jeg synes det er fint. Det er et gammelt norsk navn og hun er oppkalt etter et familiemedlem. 

Skrevet

Fra Ssb's navnesøk:

Resultat

Da er det vel høyst to til som har dette navnet.

Feil, SSB bruker alltid en til fire som laveste antall.

Anonymous poster hash: 5b052...76c

Skrevet

Hvordan tolker du dette resultatet? Færre enn fire må nødvendigvis bety høyst tre, eventuelt ingen.

Skrevet

Jeg syns det er grusomt... Og trodde første jeg hørte Arne uttale navnet at han sa ølgjær :-D

Skrevet

Er det bare meg som syns det er utrolig trist at (forhåpentligvis) voksne sitter og dømmer et barnenavn? 

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Trudde det var eit guttenavn, og at det skulle være noke Ørjan aktig.

Skrevet

Er det bare meg som syns det er utrolig trist at (forhåpentligvis) voksne sitter og dømmer et barnenavn? 

Nå er det jo ingen som dømmer mennesket bak navnet, Ømjer Hjeltnes er dessuten voksen og tåler sikkert at navnet diskuteres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...