Susa Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Mannen min intresserer seg for 2. Verdenskrig. Er det noen filmer og bøker som har kommet ut nå i 2015 som jeg kan kjøpe i gave?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Selv om de ikke er fra i år så anbefaler jeg tv-seriene (fra 70-tallet): Secret Army og Colditz. Akkurat som Rød Snø så gjengir disse veldig mye av den stemning og følelse som var under krigen. Anbefaler for øvrig Maria Quislings dagbok (selv om heller ikke den er fra i år). Anonymous poster hash: 0d3e6...409
Gjest Gjest_SeXy_DoRullNisse Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Ian Buruma - År Null Bjørn Westlie - Fangene som forsvant Jon Michelet - En sjøens helt (trilogi om krigsseilerne) Stein Arne Nistad - Seks dager i april
Agathe Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Antony Beevor skriver veldig gode bøker om krigen, i år kom Ardennene 1944. Anmeldelse i VG her
Susa Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2015 Selv om de ikke er fra i år så anbefaler jeg tv-seriene (fra 70-tallet):Secret Army og Colditz. Akkurat som Rød Snø så gjengir disse veldig mye av den stemning og følelse som var under krigen. Anbefaler for øvrig Maria Quislings dagbok (selv om heller ikke den er fra i år). Anonymous poster hash: 0d3e6...409 Tusen takk. Men grunnen til at jeg spurte om fra i år, er at disse har han sikkert allerede sett og lest! Til dere andre, tusen takk. Skal sjekke det ut☺
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Denne har solgt mye i år, vet jeg, Anonymous poster hash: b039e...7a4
Gjest Edain Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 http://www.bazarforlag.no/tittel/himmlers-herrefolk/5887 Anbefales på det sterkeste. Handler om nazismen som ideologi, og om tanken om ariere som et herrefolks' historie.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 "den største forbrytelsen" - Marte Michelet. Den komplette bok-pakken fra Sven Hazel. "de dødsdømte" - Asbjørn Jaklin. "rapport fra utpostene" - Arnfinn Haga "krigshistorien" - Frode Fanebust. Anonymous poster hash: 0b097...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå