anonyma Skrevet 27. september 2004 #1 Skrevet 27. september 2004 Jeg har liljer i potte utendørs. Nå har det blitt så mange at jeg må dele dem opp. Er det best å gjøre det nå på høsten eller om våren før de begynner å skyte?
Gjest Pjusk Skrevet 29. september 2004 #2 Skrevet 29. september 2004 Har den overvintret i potte tidligere?? Du burde vel plante den ut i et bed? men det var ikke det du spurte om. Prøv her: http://www.hagegal.info/hagefora/
Hu i Svingen Skrevet 29. september 2004 #3 Skrevet 29. september 2004 Det er best å dele dem nå. Bare dekk over etterpå så de rekker å komme seg før det blir frost...
Gjest *anonyma* Skrevet 30. september 2004 #4 Skrevet 30. september 2004 Ja, jeg har pleid å overvintre dem i potter, jeg har nemlig ikke noen hage med bed å plante dem i. Men da tror jeg jeg skal hive meg rundt og dele dem nå ja, før det blir frost.
Gjest Pjusk Skrevet 30. september 2004 #5 Skrevet 30. september 2004 Utrolig at de overvintrer hvis pottene står ut. Men det er jo kjempebra for deg!!
anonyma Skrevet 30. september 2004 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2004 Jeg pakker dem inn og isolerer med isoporkuler, sånne man får i pakker osv. Da går det helt fint at de står ute. Overvintrer masse forskjellig på den måten.
Hu i Svingen Skrevet 30. september 2004 #8 Skrevet 30. september 2004 Og forresten: husk å vanne litt etter delingen også!
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #9 Skrevet 27. oktober 2004 Et tips til. La liljene ligge på en seng av sand (5-10 cm). Over kan du ha halvblanding av sand og jord. Det gjør det mye lettere å få planter til å klare vinteren på. Når det fryser et det best med minst mulig vann i jorda og mest mulig luft. Sikkert lurt med isolering i tillegg. Jeg skal gå igjennom min egen hage og gjøre det samme til neste år. Nå er det bare utvalgte vekster som har 50 % sand. Tror også det er lurt å legge fiber under slik at ikke sanden så lett forsvinner (dette gjelder selvsagt ikke krukker)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå