Gå til innhold

Blir sliten av andres meninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd mye det siste året at alle skal ha en mening om valgene jeg gjør. Jeg spør aldri etter råd men forteller hva som foregår. F.eks mistet jobb og planer videre. Hvis jeg får høre noe positivt så blir jeg mer sikker. Men så fort det er noe negativt så er det akkurat som om jeg ikke tør å ta en sjanse. Og jeg har jo innsett at dette er feil. Så når mange deler negative meninger om valgene jeg gjør så syns jeg det er tungt å stå på mitt. Kan de ikle forstå at det er riktig for meg selv om det ikke er riktig for dem? Må alle virkelig dele alle meningene sine?

Etter dette har jeg blitt forsiktig med å kommentere andre. Jeg deler også mindre med meg selv, men når noe glipper ut så føler jeg at jeg alltid må forsvare meg. Noe jeg blir veldig sliten av.

Noen råd til meg?

Anonymous poster hash: 78163...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å ta igjen. I dag skal alle mene noe om alt, og det er om å gjøre å ta størst plass, det er gjerne de som klarer seg best i arbeidslivet også, ikke nødvendigvis de som presterer best. 

Ta igjen, sleng om nødvendig dritt og få dem til å føle seg jævlige. Det er den sterkestes rett som gjelder. 

Anonymous poster hash: 282d6...28d
Skrevet

De gangene jeg har tatt igjen i drittslenginga har jeg følt at jeg mister ansikt. Så må jeg virkelig bare sitte å ta imot da eller, også likevel ta mine egne valg. Da har det faktisk hendt at folk blir sure for at jeg ikke fulgte deres råd.. 

Spesielt nå som jeg tar en stor risk innen jobben min, satser mer enn noen gang. Og jeg vet alle riskene, men det er som om folk tror at jeg ikke tenker meg om eller ikke klarer å ta egne valg. Og når jeg bestemt forklarer mitt syn så går det fortsatt ikke inn. Også blir det baksnakking i vennegjengen om meg i ettertid..

Skrevet

De gangene jeg har tatt igjen i drittslenginga har jeg følt at jeg mister ansikt. Så må jeg virkelig bare sitte å ta imot da eller, også likevel ta mine egne valg. Da har det faktisk hendt at folk blir sure for at jeg ikke fulgte deres råd.. 

Spesielt nå som jeg tar en stor risk innen jobben min, satser mer enn noen gang. Og jeg vet alle riskene, men det er som om folk tror at jeg ikke tenker meg om eller ikke klarer å ta egne valg. Og når jeg bestemt forklarer mitt syn så går det fortsatt ikke inn. Også blir det baksnakking i vennegjengen om meg i ettertid..

Man må jo bruke litt kløkt når man tar igjen. Lær deg dine motstanderes svake punkter og bruke det mot dem. Vil man være litt mer ekstrem, sett ut et rykte bak deres rygg etc. og begynn å bryte ned psyken deres. På tomannshånd kan du videre følge opp med trusler, men pass på at ingen bevitner at du fremlegger en trussel, slik at resten av gjengen ikke kan ta deg for det. 

Ja, jeg vet det høres kynisk ut, men det er dessverre sånn verden har blitt. Vi hadde for noen tiår siden et mye hyggeligere samfunn, men vi ville ikke ha det hyggelig. Vi har latt råskapen ta over, og da må man spille på det for ikke å bli overkjørt selv. Nå er det den sterkestes rett som gjelder, og den svake dør. 

Anonymous poster hash: 282d6...28d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...