Gå til innhold

verdensrommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha sett Interstellar og The Martian har jeg blitt utrolig interessert i verdensrommet, så jeg lurte på om noen vet om noen gode dokumentarer/filmer om verdensrommet, helst som ligger på netflix eller viaplay? (har sett Gravity)

Anonymous poster hash: d2e17...b3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cosmos: A Spacetime Odyssey utrolig bra serie. Så den lå på Netflix, men husker ikke om det var den norske eller USA sin.

Contact er en av mine favoritt sci-fi filmer som setter fantasien/teorier i spinn.

• Liker 1
Skrevet

De gamle klassikerne fra 60 talle og 80 tallet (disse to er MUST for alle kult interessere i verdensrommet)
2001 A Space Odyssey og 2010 The Year We Make Contact.

Mange mener at kubrick som står bak, også er den som står bak det falske berømte filmsettet til månelandingen. A Space Oddessy filmen har vært den største inspirasjonen for å lage Interstellar.

Av serier så er "V" ganske kul selvom den ikke viser så mye av selve verdensrommet, men om aliens på jorda.

Anonymous poster hash: f55f9...386
Skrevet

Wonders of the solar system, wonders of the universe.

Dokumentarer.

Anonymous poster hash: 1b899...c86

Skrevet

NRK hadde nylig en dokumentar om kosmonautene. Kanskje den fremdeles er tilgjengelig på nett-tv?

Skrevet

Dokumentarer som:

How the Universe Works

Through the Wormhole

Wonders of the Universe

Disse 3 ovenfor trur jeg ikke er  på netflix ellerno, så du må finne dette sjøl.

COSMOS er virkelig idiotisk, føler som om Neil Degrassi snakker som seerne er 5åringer, men kan være veldig lærerikt for de som akkurat har fått interesse for astronomi

en av favoritt filmene mine som virker veldig dokumentarisk er Europa Report som har blitt lagd i samme måte som Cloverfield er filmet.

Filmer som muligen kan være av interesse

Alien filmene

Prometheus

Space Oddysey

Utover alt dette så er det veldig mye interessant i verdensrommet, man har Dark Matter,White matter,Black hole,white hole,Wormhole,Supernovaer,nøytronstjerne,Magnetar, The big bang,the big crunch,multiunivers.

Skrevet

Neil DeGrasse Tyson. Mange videoer på youtube.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...