Gå til innhold

Ta opp en forbrukslån på 2000,-? Krise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer skal flytte i ny leilighet, og vi har lagt av penger til depositum.

Det eneste vi mangler er 2000,- som vi skulle ta av lønningen som jeg skulle fått denne mnden. Samboeren min har lagt inn sin del.

Problemet er at jeg ble sykemeldt og NAV har vært ufattelig trege med å behandle sykemeldingen min fordi arbeidsgiver ikke sendte inn lønnskjema(?), og det fikk jeg ikke vite om før jeg ringte inn og purret på det forrige uke. De sa da at det var 2 ukers behandlingstid fra dagen arbeidsgiver sender inn dette.

Etter alt av regninger og leveutgifter ser jeg at jeg vil mangle 2000,- (eller vi da). Vi hadde en reservekonto men for en mnd siden fikk vi tidenes verkstedregning, og vi har ikke rukket å bygge den opp igjen.

Vi har ingen familie eller venner vi kan låne av.

Beløpet er såpass lite at jeg vet jeg får betalt det i øyeblikket jeg får utbetalt sykepengene mine, så selv om det er skyhøye renter og dårlige vilkår - så vet jeg at jeg vil få det betalt med en gang.

Vi flytter inn ved mndskiftet, og har avtale med huseier om å dra i banken neste uke, så det haster litt. Vi har ingenting av verdi som vi ikke trenger som vi kan selge, for blir på en måte for dumt å selge pcen til skampris for å måtte kjøpe en ny dyr en om bare noen uker for disse 2000,-

Vi begge har fast inntekt og vi tjener ganske godt så har aldri vært borti dette problemet tidligere...

Hva tenker dere? Går det å ta opp et så lavt lån så lenge jeg betaler det tilbake med en gang?

Anonymous poster hash: b08b3...e56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kredittkort - som du betaler ned når du får pengene fra NAV.

Anonymous poster hash: 8bffe...1eb
  • Liker 6
Skrevet

Du kan ikke spare av kjæresten da? Har du kredittkort? Bruk det.

Ellers ser jeg ikke faren med å ta et forbrukslån på 2000 om du betaler det så kjapt igjen.

• Liker 3
Skrevet

Ser ingen fare i det :) Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke spare av kjæresten da? Har du kredittkort? Bruk det.

Ellers ser jeg ikke faren med å ta et forbrukslån på 2000 om du betaler det så kjapt igjen.

Ts her!

Kan ikke låne av samboeren fordi han sin lønning nå må dekke "tapet" av at jeg ikke har fått lønning (mat, regninger, etc). Vi har veldig felles økonomi, så at jeg ikke har fått utbetalt det jeg trodde gjør at vi må leve veldig smått frem til jeg får sykepengene.

Jeg har ikke kredittkort, burde jeg skaffe meg det for å bruke det? Mange forbrukslån (de med dårlig rente som man får på dagen) har jo er gebyr på nesten 1000 for å ta opp lånet, så er det da bedre å skaffe et kredittkort?

Skrevet

Ts her!

Kan ikke låne av samboeren fordi han sin lønning nå må dekke "tapet" av at jeg ikke har fått lønning (mat, regninger, etc). Vi har veldig felles økonomi, så at jeg ikke har fått utbetalt det jeg trodde gjør at vi må leve veldig smått frem til jeg får sykepengene.

Jeg har ikke kredittkort, burde jeg skaffe meg det for å bruke det? Mange forbrukslån (de med dårlig rente som man får på dagen) har jo er gebyr på nesten 1000 for å ta opp lånet, så er det da bedre å skaffe et kredittkort?

Jeg ville nok åpnet et kredittkort. Her kan du lese om og søke om det:

https://www.sparebank1.no/bank/kort-og-betaling/kort/kredittkort/

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ts her!

Ja. Kredittkort må du ikke betale noe ekstra gebyr på, og du får ikke renter før om en liten stund :) Anbefaler forsåvidt DNB, som alltid sender ting raskt og jeg får det i løpet av 2-3 dager i postkassa.

Endret av NorskTroll
  • Liker 2
Skrevet

Trustbuddy. Betaler du ned på lånet i løpet av 14 dager, koster det deg ingenting. Deretter blir det dyrt, veldig dyrt, men du har altså 14 dager på deg.

Anonymous poster hash: 8aaa0...7da

Skrevet

Trustbuddy. Betaler du ned på lånet i løpet av 14 dager, koster det deg ingenting. Deretter blir det dyrt, veldig dyrt, men du har altså 14 dager på deg.

Anonymous poster hash: 8aaa0...7da

Trustbuddy er konkurs...

• Liker 3
Skrevet

Skaff deg et kredittkort. Da løper ikke rentene før etter minst 30 dager (sjekk med banken din) så da betaler du tilbake når du får sykepengene og taper ingenting på det. 

Skrevet

SELVSAGT kan du bruke et kredittkort i en slik situasjon. Herregud.

Anonymous poster hash: aceae...aeb
  • Liker 3
Skrevet

Bruk kredittkort til å kjøpe mat etc den nærmeste tiden og bruk av de pengene dere har til å dekke depositumet. Og så betaler dere det tilbake på kortet før rentene begynner å løpe. Om dere tar ut penger fra kredittkortet for å betale depositumet begynner rentene å løpe med det samme.

Anonymous poster hash: 4ad0c...a97

• Liker 3
Skrevet

Bruk kredittkort til å kjøpe mat etc den nærmeste tiden og bruk av de pengene dere har til å dekke depositumet. Og så betaler dere det tilbake på kortet før rentene begynner å løpe. Om dere tar ut penger fra kredittkortet for å betale depositumet begynner rentene å løpe med det samme.

Gjør det?

Anonymous poster hash: 99399...deb

Skrevet

Gjør det?

Ja, om man tar ut kontanter eller overfører penger til en annen konto fra et kredittkort begynner rentene å løpe med det samme. Det er bare kjøp med kortet som gir rentefrie dager fram til neste forfall.

• Liker 2
Skrevet

Det stemmer det som AB skriver ovenfor. Kontantuttak på kredittkort koster penger og renter med det samme. Da er det bedre å bruke kredittkortet til varekjøp (mat?) i perioden frem til pengene fra NAV blir utbetalt, og heller ta av kontantene man har på konto til dette depositumet. Det blir minst utgifter med å gjøre det sånn.

• Liker 1
Skrevet

Ja, om man tar ut kontanter eller overfører penger til en annen konto fra et kredittkort begynner rentene å løpe med det samme. Det er bare kjøp med kortet som gir rentefrie dager fram til neste forfall.

Åja. Da vet jeg det :)

Skrevet

Har dere ikke noen småting dere kan selge?

Anonymous poster hash: 525b2...988

Skrevet

Hvis dere har fast jobb, så er det jo mulig å spørre hans arbeidsgiver om de kan utbetale litt i forskudd på lønnen?

I privat næringsliv så pleier det å gå veldig greit.

Skrevet

Evt. smslån

Anonymous poster hash: 323f0...bbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...