AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har et barn som er 5 år, jeg har også en på 9. Jeg har gjort mye for å lære dem folkeskikk. Det største barnet er og har alltid vært veldig høflighet, og respekterer det både jeg og andre sier. Men det minste barnet er vanskelig. Barnet er veldig sosial, da snakker man ekstremt sosial, men det gjør at barnet henger på alle. Ukjente mennesker også som vi bare går forbi på gaten, da skal barnet prate til dem, begynner å se oppi poser og vesker evt folk går med osv. Jeg tar såklart barnet bort, og vi har snakket mange ganger om at det ikke greit, men det hjelper ikke. En gang barnet var på en lekeplass løp barnet bort til en mann og hang seg over ryggen på han. Barnet går bort og skiler, og prater med alle hvis vi foreksempel venter på bussen og prøver å sitte på fanget til alle. Barnet respekterer ikke at de ikke synes det er morro, da er barnet enda mer på. Barnet viste også tissen sin her for litt siden til vennene til største barnet når de var på besøk, barnet fikk da være på rommet med dem. Det bekymrer meg veldig. Jeg forstår ikke trangen til oppmerksomheten, for jeg gir begge barna mye oppmerksomhet og kjærlighet. Det bekymrer meg også at barnet stoler på alle! Det er skummelt, for jeg vet barnet hadde vært lett å lure med seg. Og ja, vi har hatt prater om det også. Barnet er også veldig sta. Barnet er ellers veldig snill med andre, og har mange gode sider, men jeg blir så flau når barnet som sagt prøver å gå i andre sine vesker osv. Hva skal jeg gjøre? Barnet er fra et godt ressurssterkt hjem, med mye kjærlighet. Og som sagt har det vært viktig for meg å lære dem folkeskikk. Hva kan jeg ha gjort galt for å ha misslykkes så mye med oppdragelsen på minste barnet? Anonymous poster hash: a5158...1fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå