Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

noen som vet hva atomsymbolet (mye brukt i wicca) betyr og står for?er litt nyskjerrig på det..

takker for svar :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke engang hvordan atomsymbolet ser ut, jeg. Kan du forklare det?

Skrevet

det var jeg som var gjest (trådstarter)

alt står på engelsk og jeg fattet ingenting av det de prøvde og forklare på internett om symbolet..lurte bare på om det var noen som sånn tilfeldigvis visste noe om dette symbolet og kunne forklare det enkelt og greit på norsk til meg..

heh..skal ikke være enkelt..

Skrevet

Det står for tre-enigheten. Faderen sønnen og den hellige ånd, f.eks.

Også et keltisk symbol for de tre gudinnene (vet ikke hvem de var) og i den Nordiske mytologien sto den for Odin.

Vet ikke om du har sett Charmed på TV3? Dette symbolet bruker de tre søstrene. En gang de kranglet og ble uvenner, skilte de tre ringene seg og heksene mistet kraften sin... Det er et symbol for den tre-enige kraft, enten det er kristent eller ikke...

Sånn forsto jeg det ut ifra den siden du linket til i hvert fall...

Skrevet

Tenker du på det symbolet de kaller triquetra?

Hvis det er det samme som du kaller atomsymbol, så er det et treenighetssymbol. Treenigheten er kjent fra kristendommen (Fader, sønnen og den Hellige Ånde), men også brukt innen Wicca (maid, mother, crone, eller jomfruen, moderen, den gamle). Denne treenigheten er også symbolisert ved den runde fullmånen med de to halvmånene klistret på siden, om du skjønner...

• 5 år senere...
Gjest Gjest_Ginny_*
Skrevet

Et Atomsymbol er:

For hvert grunnstoff er det fastsatt et atomsymbol og et navn. Symbolet er første bokstav i det latinske navne (som H for hydrogen)eller første bokstav pluss en liten (som HE for helium)Symbolet er det samme i alle land.

Hilsen meg, Ginny:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...