Gå til innhold

Misfornøyd med Lefdals Epoq kjøkken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du eller noen du kjenner kjøpt kjøkken hos Lefdal og ikke blitt helt fornøyd? Jeg ønsker kontakt med deg/de/dere!

Jeg har kjøpt kjøkkenet Fasett Offwhite Mansion se http://epoq.no/produkter/fasett-off-white-mansion/

Fikk opplyst at fargen hette krem, dette er feil. Kjøkkenet inneholder GRØNNFARGE!, dette er ikke lett å se i butikk, men man ser det godt i dagslys. Er skikkelig skuffet. (Kjøkkenselger visste ikke hva fargekoden betydde, så når jeg spurte fikk jeg "krem" til svar)

Spottene har rosaskjær i seg. Dette var det første elektrikeren kommenterte. 

Så da har vi altså fått et kjøkken med GRØNNSKJÆR på frontene og ROSASKJÆR på spottene. Ikke helt det jeg ønsket meg...

Jeg vet at det er flere som er misfornøyde med dette kjøkkenet, så jeg ønsker kontakt for å klage dette inn til forbrukerrådet. Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg har blitt det fortalt av selger i en malerforretning og at selgerne på Lefdal nevnte at andre også hadde klaget på dette.

Jeg har også opplevd følgende:

- Selger svarer ikke på telefonen (har aldri fått svar på det nr jeg fikk på visittkortet)

- Jeg blir oppringt, men da kun 1-2 ring, ikke nok til at jeg rekker å ta telefonen, så når jeg skal ringe tilbake, får jeg tastevalg. 

- En leveringstid før bestilling og en annen (og lengre) leveringstid etter bestilling

- Så beskjed om forsinket levering 

- Ringer det 815 nr de har og ber om å få vite navn på daglig leder i forretningen, får da kun opplyst et fornavn, ber om etternavn, men det får jeg ikke

- Får mail adresse jeg kan skrive klage til (måtte kreve å få denne), sender 2 mailer, men får ikke svar

- Har betalt fast sum for levering av varene, må likevel 4 turer på posten for å hente pakker (også store pakker)

osv osv osv kunne holdt på i hele dag

Jeg har gitt Lefdal god anledning til å rydde opp, men de har vist liten vilje til det. Jeg mener det hele er svært urimelig og ønsker ikke at andre skal få oppleve det jeg har opplevd i denne forbindelse. 

Derfor vil derfor klage dette inn for forbrukerrådet. I samtale med forbrukerrådet, nevner de at dersom flere har opplevd det samme, så gjør det saken sterkere. Så ta kontakt!

Anonymous poster hash: 27d39...79f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på elkjøp i vinter for å tegne kjøkken. Deretter tok jeg fargekoden med i malebutikken for å se hva slags valg jeg hadde til lister og vegger osv. Da kunne fargehandelen fortelle at kjøkkenet var grønt, ikke offwhite som opplyst på elkjøp. Det ble ikke epoqkjøkken for å si det slik. Men den lokale kjøkkenleverandøren, der vi fikk kjøkkenet i klassisk hvit 0500 som vil si helt hvitt.

Anonymous poster hash: d0490...ccd

• Liker 1
Skrevet

Var på elkjøp i vinter for å tegne kjøkken. Deretter tok jeg fargekoden med i malebutikken for å se hva slags valg jeg hadde til lister og vegger osv. Da kunne fargehandelen fortelle at kjøkkenet var grønt, ikke offwhite som opplyst på elkjøp. Det ble ikke epoqkjøkken for å si det slik. Men den lokale kjøkkenleverandøren, der vi fikk kjøkkenet i klassisk hvit 0500 som vil si helt hvitt.

Anonymous poster hash: d0490...ccd

Det er så utrolig dårlig. Å få seg nytt kjøkken er et stort og dyrt prosjekt, og man skal leve med det i mange år. Da er det viktig at det blir slik man drømmer om. Godt for deg at du fikk kjøkken med riktig farge! :-)

Skrevet

Har du fargekoden på frontene dine, ts? Finnes sikkert farger du kan ha på veggene som demper grønnskjæret.

Anonymous poster hash: d515d...92d

Skrevet

Ville vurdert å få kjøkkenet lakket om, hvis du har et sted i nærheten som gjør sånt. Klart det koster noen kroner, men kanskje bedre enn å plages med grønt kjøkken - og billigere enn å bytte det ut.

Anonymous poster hash: aefef...3e8

Skrevet

Har du fargekoden på frontene dine, ts? Finnes sikkert farger du kan ha på veggene som demper grønnskjæret.

Anonymous poster hash: d515d...92d

Fargekoden er S0805 G80Y. Jeg har allerede tapetsert veggene med en blå og hvit tapet, men denne er bare på to vegger, da innredningen dekker de to andre.

Skrevet

Ville vurdert å få kjøkkenet lakket om, hvis du har et sted i nærheten som gjør sånt. Klart det koster noen kroner, men kanskje bedre enn å plages med grønt kjøkken - og billigere enn å bytte det ut.

Anonymous poster hash: aefef...3e8

Kommer til å få det lakkert, men ikke nå. 

Skrevet

Men altså.. Man har jo selv et ansvar for å sjekke at fargen stemmer med det man ser for seg. "Krem" er et ganske bredt begrep som tyder på at selger ikke har peiling. Da hadde jeg heller ikke bestilt noe før jeg hadde fått fargekoden.

Kundeservicen skjønner jeg derimot godt at du er misfornøyd med.

Anonymous poster hash: c7096...107

• Liker 7
Skrevet

Men altså.. Man har jo selv et ansvar for å sjekke at fargen stemmer med det man ser for seg. "Krem" er et ganske bredt begrep som tyder på at selger ikke har peiling. Da hadde jeg heller ikke bestilt noe før jeg hadde fått fargekoden.

Kundeservicen skjønner jeg derimot godt at du er misfornøyd med.

Anonymous poster hash: c7096...107

Jeg spurte om fargen var krem fargekode S0502Y en veldig veldig mye brukt farge. Det er standardfarge på dører osv. Og fikk "Ja" på det. 

• Liker 1
Skrevet

Står at det skal være offwhiite, så dette tror jeg du kan klage på. Sørg for å ta vare på skjermdump av nettsider og all annen dokumentasjon du måtte ha.

I tillegg; vanskelig å sende deg PM om du er anonym. Mvh, Anonym.

Anonymous poster hash: 1a9ee...606
Skrevet

Står at det skal være offwhiite, så dette tror jeg du kan klage på. Sørg for å ta vare på skjermdump av nettsider og all annen dokumentasjon du måtte ha.

I tillegg; vanskelig å sende deg PM om du er anonym. Mvh, Anonym.

Anonymous poster hash: 1a9ee...606

Ja, ser at det greieste er sikkert at jeg oppfordrer andre som har opplevd det samme som meg om å klage direkte til forbrukerrådet og selvsagt til butikken.

Det står offwhite alle plasser og alle bilder i kampanjer osv er hvite og fine, ikke noe grønt...

Skrevet

Har du eller noen du kjenner kjøpt kjøkken hos Lefdal og ikke blitt helt fornøyd? Jeg ønsker kontakt med deg/de/dere!

Jeg har kjøpt kjøkkenet Fasett Offwhite Mansion se http://epoq.no/produkter/fasett-off-white-mansion/

Fikk opplyst at fargen hette krem, dette er feil. Kjøkkenet inneholder GRØNNFARGE!, dette er ikke lett å se i butikk, men man ser det godt i dagslys. Er skikkelig skuffet. (Kjøkkenselger visste ikke hva fargekoden betydde, så når jeg spurte fikk jeg "krem" til svar)

Spottene har rosaskjær i seg. Dette var det første elektrikeren kommenterte. 

Så da har vi altså fått et kjøkken med GRØNNSKJÆR på frontene og ROSASKJÆR på spottene. Ikke helt det jeg ønsket meg...

Jeg vet at det er flere som er misfornøyde med dette kjøkkenet, så jeg ønsker kontakt for å klage dette inn til forbrukerrådet. Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg har blitt det fortalt av selger i en malerforretning og at selgerne på Lefdal nevnte at andre også hadde klaget på dette.

Jeg har også opplevd følgende:

- Selger svarer ikke på telefonen (har aldri fått svar på det nr jeg fikk på visittkortet)

- Jeg blir oppringt, men da kun 1-2 ring, ikke nok til at jeg rekker å ta telefonen, så når jeg skal ringe tilbake, får jeg tastevalg. 

- En leveringstid før bestilling og en annen (og lengre) leveringstid etter bestilling

- Så beskjed om forsinket levering 

- Ringer det 815 nr de har og ber om å få vite navn på daglig leder i forretningen, får da kun opplyst et fornavn, ber om etternavn, men det får jeg ikke

- Får mail adresse jeg kan skrive klage til (måtte kreve å få denne), sender 2 mailer, men får ikke svar

- Har betalt fast sum for levering av varene, må likevel 4 turer på posten for å hente pakker (også store pakker)

osv osv osv kunne holdt på i hele dag

Jeg har gitt Lefdal god anledning til å rydde opp, men de har vist liten vilje til det. Jeg mener det hele er svært urimelig og ønsker ikke at andre skal få oppleve det jeg har opplevd i denne forbindelse. 

Derfor vil derfor klage dette inn for forbrukerrådet. I samtale med forbrukerrådet, nevner de at dersom flere har opplevd det samme, så gjør det saken sterkere. Så ta kontakt!

:hakeslepp:  :sinnatagg:  Kjenner jeg ble litt stressa nå. Har nettopp tegnet og kjøpt dette kjøkkenet hos Elkjøp. Venter det levert om en ukes tid.

Kan ikke skjønne at dette skal ha grønnskjær i seg!!

• Liker 1
Skrevet

Åå, kan man klage på dette?

Er veldig fornøyd med kjøkkenet og kundebehandling generelt egentlig (noen feil i bestillingen, men fikk tilsendt rett uten ekstra kostnad) men fargen er jo helt forferdelig! Har også reagert på at selgeren sa og la inn at skapet over komfyr var mindre enn de ved siden av (krav til viss høyde fra ventilator til komfyr) men det var samme som de andre. Hadde ikke noe valg enn å montere det, men er jo litt bekymret..

Anonymous poster hash: c2eda...fbd

Skrevet

:hakeslepp:  :sinnatagg:  Kjenner jeg ble litt stressa nå. Har nettopp tegnet og kjøpt dette kjøkkenet hos Elkjøp. Venter det levert om en ukes tid.

Kan ikke skjønne at dette skal ha grønnskjær i seg!!

Fargekoden er S0805 G80Y. De to første tallene angir hvor mye sort som er der, det to neste angir hvor mye farge. G`en står for GRØNN og når det står G80Y betyr det at 20 % av fargen som er tilsatt er grønn og 80 % er Y(gul).

I butikken fikk jeg kun se en dør. Men det vises bedre når det kommer opp og fyller et helt kjøkken.

Og det viser spesielt godt i sollys/dagslys, så er du så "uheldig" å ha vinduer på kjøkkenet ditt, vil du se det godt.

Hadde jeg visst at kjøkkenet ville bli som dette, hadde jeg ikke bestilt det.

Hvilken fargekode/farge har du fått oppgitt?

TS

Skrevet

Åå, kan man klage på dette?

Er veldig fornøyd med kjøkkenet og kundebehandling generelt egentlig (noen feil i bestillingen, men fikk tilsendt rett uten ekstra kostnad) men fargen er jo helt forferdelig! Har også reagert på at selgeren sa og la inn at skapet over komfyr var mindre enn de ved siden av (krav til viss høyde fra ventilator til komfyr) men det var samme som de andre. Hadde ikke noe valg enn å montere det, men er jo litt bekymret..

Anonymous poster hash: c2eda...fbd

Lefdal har nå sendt meg skriftlig tilbud om at de vil betale regning for omlakkering hos en lakkerer i nærheten (jeg har fått tak i tilbud på dette, vel 17000,-), frist på å få dette gjort: 30 dager (til tross for at de selv brukte 9 uker på å levere kjøkkenet) og da må jeg dekke demontering/ montering og frakt selv.

Men siden jeg nettopp har brukt totalt ca 220.000,- på kjøkken, har jeg ikke penger igjen til å på nytt betale montør for demontering, ny montering og frakt. (Monteringen har jeg betalt ca 23.000,- for)

Det står at jeg ikke kan klage på tilbudet og at det er endelig.

Mener jeg burde fått prisavslag lik summen på omlakkeringen, så kunne jeg fått dette gjort når jeg hadde fått spart opp litt penger igjen. Hadde kostet det samme for Lefdal. Da hadde jeg heller ikke sittet her som en bitter kjøkkenkunde og skravlet på nettet...

TS

Skrevet

TS, kanskje lurt å spørre Forbrukerrådet om det er noe mer du kan gjøre?

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg kjøpte også Epoq kjøkken hos Elkjøp slependen i okt 2015 og kjenner meg veldig igjen det Anonym sier at selger ikke svarte på henvendelser, ekstraleveranse som plutselig kom på døren og ikke ble levert på anvist plass innendørs (store, tunge pakker jeg ikke kunne løfte). Tegninger stemte ikke overens med leveranser. Det ble levert feil vitrinedører, etc etc.

Jeg gjorde selger skriftlig oppmeksom på at kjøleskapet jeg hadde bestilt, også Elkjøp, ikke var tegnet inn med de mål som sto i montasjeanvisning, selger visste ikke at det var påkrevet 5 cm i bakkant. Pga dette ble to av benkeplatene med feil mål. Begynte ca to uker før leveranse av kjøkken å spørre, men fikk ikke svar fra selger. Jeg sendte sms, ringte og la igjen beskjed og ba henne ringe meg. Til slutt ringte jeg Elkjøp, kom gjennom til annen selger og først da kom "min" selger på banen, Sa det holdt med 2,5 cm bak kjøleskapet. Gikk så på chat med leverandør av kjøleskapet, hvor de svarte tydelig at de 5 cm bak måtte beregnes, ikke nok med 2,5 cm. Tok skjermbilde av chat og monteringsanvisningen og mailet Elkjøp/Epoq - samtidig som jeg ba dem innstendig å kontakte meg for å finne en løsning og at det begynte å haste for kjøkkenet var kommet og mine håndverkere skulle begynne arbeidet. Jeg hørte ingenting før ca to uker etterat kjøkkenet ble levert og forlengst var montert. Vi hadde da måttet montere på en ikke-tilfredstillende måte, tatt i betraktning at jeg først hadde satt av 10 cm bak kjøleskapet, men ble forsikret av selger under siste tegning at det holdt med 60 cm. Henvendelsen kom dessuten som svar på en skriftlig klage der jeg ba om to nye benkeplater ( den ene må de lage ny uansett, da den var en feilleveranse - hvor jeg SELV forøvrig må besørge klage til produsenten for å få ny...) samt ny montasje. Da ringte en kjøleskapselger fra Elkjøp, og sa det holdt med 2,5 cm. Jeg kunne da fortelle at kjøkkenet forlengst var montert iom intet svar etter gjentatte henvendelser. Fikk til slutt svar fra selger at Epoqs ledelse ikke vil dekke noen kostnader. Det hjelper ikke med dyr tv-reklame når etter-service ikke funker. Synd for Elkjøp, som er kjent for god service, for slike historier om dårlig kundebehandling sprer seg fort . 

Anonymkode: 177b8...e72

• Liker 2
Skrevet

Lefdal har nå sendt meg skriftlig tilbud om at de vil betale regning for omlakkering hos en lakkerer i nærheten (jeg har fått tak i tilbud på dette, vel 17000,-), frist på å få dette gjort: 30 dager (til tross for at de selv brukte 9 uker på å levere kjøkkenet) og da må jeg dekke demontering/ montering og frakt selv.

Men siden jeg nettopp har brukt totalt ca 220.000,- på kjøkken, har jeg ikke penger igjen til å på nytt betale montør for demontering, ny montering og frakt. (Monteringen har jeg betalt ca 23.000,- for)

Det står at jeg ikke kan klage på tilbudet og at det er endelig.

Mener jeg burde fått prisavslag lik summen på omlakkeringen, så kunne jeg fått dette gjort når jeg hadde fått spart opp litt penger igjen. Hadde kostet det samme for Lefdal. Da hadde jeg heller ikke sittet her som en bitter kjøkkenkunde og skravlet på nettet...

TS

Her burde jo Lefdal selv montert av det som skal omlakkeres, selv fraktet det til omlakkering, selv hentet det fra omlakkering og selv montert det tilbake for egen regning. Ingen logikk i at du skal måtte betale noen som helst utgifter fordi dem oppgir feil farge/ikke opplyser godt nok om at det ikke er offwhite, men offwhite med grønnpreg. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi har samme erfaring, dessverre. Det vil si: det er grønnskjær i det, og jeg personlig synes det er mindre pent. Det er levelig, hadde det ikke vært for at jeg er svært misfornøyd med kvaliteten. Det er tidligere eiere som har satt opp Epoq-kjøkkenet selv, så de har nok del av skylda, blant annet ved å sette opp en del av skapene på en feil måte slik at man ikke får ut hyllene (som kan dras ut) fra det ene skapet.

Det som er et større problem er at jeg opplever at kjøkkenet er av heller dårlig kvalitet. Vi har nå bodd i leiligheten siden mai, kjøkkenet ble satt opp høsten 2014 av tidligere eiere, men allikevel er det slitt på flere av frontene. Det er f.eks "slitemerker" på innsiden av skapdører etc. I tillegg har 3 dører falt ned. Og dette til med på et skap vi nesten aldri bruker. Prøvde å få tak i nye hengsler, men det var helt håpløst, selgerne i butikken hadde ikke peiliing på hva jeg mente selv om jeg sto med hengselet og viste det fram. 

For å si det sånn: vi sparer til nytt kjøkken. Fargen er stygg, det ser slitt ut og løsningene er også ganske håpløse. Jeg gleder meg til den dagen vi kan kaste hele kjøkkenet ut.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi har samme erfaring, dessverre. Det vil si: det er grønnskjær i det, og jeg personlig synes det er mindre pent. Det er levelig, hadde det ikke vært for at jeg er svært misfornøyd med kvaliteten. Det er tidligere eiere som har satt opp Epoq-kjøkkenet selv, så de har nok del av skylda, blant annet ved å sette opp en del av skapene på en feil måte slik at man ikke får ut hyllene (som kan dras ut) fra det ene skapet.

Det som er et større problem er at jeg opplever at kjøkkenet er av heller dårlig kvalitet. Vi har nå bodd i leiligheten siden mai, kjøkkenet ble satt opp høsten 2014 av tidligere eiere, men allikevel er det slitt på flere av frontene. Det er f.eks "slitemerker" på innsiden av skapdører etc. I tillegg har 3 dører falt ned. Og dette til med på et skap vi nesten aldri bruker. Prøvde å få tak i nye hengsler, men det var helt håpløst, selgerne i butikken hadde ikke peiliing på hva jeg mente selv om jeg sto med hengselet og viste det fram. 

For å si det sånn: vi sparer til nytt kjøkken. Fargen er stygg, det ser slitt ut og løsningene er også ganske håpløse. Jeg gleder meg til den dagen vi kan kaste hele kjøkkenet ut.

Mvh Yvonne :heiajente:

Blir det IKEA da neste gang? :)

Anonymkode: 7af1f...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...