AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Hei! Jeg er 16år og veier ca 67kg og er 175cm høy. Vil ned minst to kg, gjerne mer, for trives virkelig ikke med kroppen jeg har nå.. Har holdt på så smått i noen uker nå, men trenger litt hjelp.. Jeg har begynt å trene på treningssenter og skal også begynne å ha PT timer, og satser på å trene 3-4 ganger i uken. Trening er morsomt, så det er ikke problemet. Det er maten jeg sliter med.. Til nå har jeg prøvd å holde meg til dette gjennom dagen: Frokost: en omelett med grønnsaker eller en speltlompe med 35g ris og 40g kylling med tikka masala eller tandoori Lunsj: Synnøves gresk yoghurt med jordbær Etter skolen: 2 speltlomper med det samme som til frokost Middag: 1 kylling filet med ris og avocado Jeg varierer selvfølgelig, men dette er sånn ca. Problemet mitt er at det er vanskelig å holde seg til dette når jeg ofte må spise middag med familien, men prøver å si at jeg har spist hos andre så jeg kan styre matinntaket selv. Er det noen som kan si om dette høres for mye ut eller om det er OK? Har ikke alt for mye peiling.. Noen dager blir det også mer mat og slenger som regel inn en eller to ekstra av de lompene for de er sinnsykt gode🙈Anonymous poster hash: 7b076...065
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Kan også nevne at jeg i mange år har hatt et helt sinnsykt kosthold og ligget på minst 3-4000kcal om dagen, men har alltid vært aktiv og hatt hest. Nå er hesten imedlertidlig solgt og rir kun en gang i uken. Men jeg har vært syk i nærmere 6mnd og hatt minimal aktivitet kombinert med det kostholdet og nå er jeg frisk og virkelig klar for en endring!Anonymous poster hash: 7b076...065
Pringle Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Hm... Jeg er litt bekymret over det jeg leser her... Tror en del av endringene du opplever, er at du er i ferd med å bli kvinne, og du skal ikke ha en jentekropp lenger. Du har en fin vekt for din høyde. Du behøver ikke slanke deg. Faktisk bør du ikke slanke deg, du er bare 16 - du vokser fortsatt. Synes det høres litt betenkelig ut at du lyver til foreldrene dine om at du allerede har spist. Selvfølgelig skal du styre matinntaket ditt selv, men det betyr også at du skal spise det du trenger, og spise deg mett, hver dag. (Tok det for gitt at du er jente - hvis du er gutt, så bare skyt meg ) Endret 24. oktober 2015 av Pringle 2
Gjest ulvepopcorn Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Enig med Pringle, ikke slank deg når du er så ung. Ha det bra med deg selv, vær i aktivitet og spis fornuftig - som også innebærer å kose seg i blant!
MiniMjau Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 (endret) ... Endret 24. oktober 2015 av MiniMjau
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Det har ikke noe å si hva du spiser, så lenge du ligger i et kaloriunderskudd. Du må ikke nødvendigvis telle kalorier, men du burde være bevisst og ha kontroll på sånn ca. Anonymous poster hash: 4b9f8...a94
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Takk for svar! Jeg vil ned i vekt, for jeg trives ikke i kroppen min og det er jo mitt ansvar å fikse på det. Selv om jeg bare er 16år skader det jo ikke å gå litt ned i vekt om det fører til at jeg trives bedre med meg selv.. Og jeg har kontroll, det er ikke farlig å spise litt sunnere:))Anonymous poster hash: 7b076...065
Pringle Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Takk for svar! Jeg vil ned i vekt, for jeg trives ikke i kroppen min og det er jo mitt ansvar å fikse på det. Selv om jeg bare er 16år skader det jo ikke å gå litt ned i vekt om det fører til at jeg trives bedre med meg selv.. Og jeg har kontroll, det er ikke farlig å spise litt sunnere:))Anonymous poster hash: 7b076...065 Bare vær oppmerksom på at dette er ordrett hva alle anorektikere sier før det bærer utpå. Vær forsiktig, ta vare på deg selv. Snakk gjerne med noen du stoler på, feks helsesøster på skolen har taushetsplikt.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 Igjen, takk for svar og omtanke:)) Men er det noen som faktisk har noen kommentarer på matinntaket? Anonymous poster hash: 7b076...065
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #10 Skrevet 24. oktober 2015 Vet du hva. Jeg var 16 for to år siden og hadde det akkurat som deg, bare at jeg hadde 15kg mer på kroppen. Jeg forstår deg godt. Jeg har ingen direkte innspill til hva du bør gjøre, jeg har funnet et kosthold som fungerer godt for meg nå og jeg raser ned i vekt. Blås i alle som sier "du er for ung". Jeg hadde det vondt med meg selv i en alder av 10. Å slanke seg og tone opp kroppen litt er ingen dødssynd. Jeg foreslår egentlig, hvis det er enklere for deg å telle kalorier o.l, å få målt opp hvor mye kroppen din forbrenner i løpet av en dag uten aktivitet. Deretter kan du plusse på hva du bruker på treningssenteret også får du vite hvor mye du kan legge deg på. Syns maten din høres bra ut, egentlig, syns til og med du spiser litt lite. Spesielt om du trener. Jeg spiser ikke karbohydrater lenger, men savner havregrøt med kanel på, samt banan. Prøv å få i deg litt mer mat, for jeg syns du spiser litt lite, egentlig. Ellers, ønsker jeg deg lykke til, og ikke hør på det de andre sier. Anonymous poster hash: 29c4f...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå