Gå til innhold

Timmy gresshoppes jul - hvor kjøpe filmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skulle gjerne hatt på film den Disneyfilmen som pleide å gå på TV på julaften. Den med Timmy gresshoppe og mange små kortfilmer om Mikke, Snipp og Snapp, Donald etc. Jeg har forsøkt å Google med finner i ingenting. Noen som vet? Evt vet hva den faktisk heter?

😊

Anonymous poster hash: a4434...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de pleier å selge den på Nordli eller cd-butikker (der de også selger film), men disse er noe nyere og litt endringer har blitt gjort. Ellers har jeg fått tak i en god del gamle klassikere i bruktbuen tidlig i juletider. 

Skrevet

Jeg har den på VHS, og tror ikke den finnes på DVD. Du finner den f.eks. på Amazon på VHS.

Den heter Jiminy cricket's christmas.

Skrevet

Den blir lagt ut på NRK nett-tv i julen.

Anonymous poster hash: 2a1ab...042

Skrevet

Jeg har også lett etter denne uten hell. Trist at de aldri laget DVD av den.

Skrevet

Jeg har også lett etter denne uten hell. Trist at de aldri laget DVD av den.

Joda den finnes på engelsk :) Norsk har jeg aldri sett utenom på tv

Skrevet

Men finnes den slik den ble vist på NRK? For den på NRK var vel på engelsk? Da tenker jeg på alle de forskjellige klippene med f.eks Mikke og Pluto som hogger ned juletreet med de små ekornene i. Også et par andre klipp jeg ikke helt husker, men husker musikken veldig godt.

Skrevet

Hvor får man tak i den på DVD?

Skrevet

Men finnes den slik den ble vist på NRK? For den på NRK var vel på engelsk? Da tenker jeg på alle de forskjellige klippene med f.eks Mikke og Pluto som hogger ned juletreet med de små ekornene i. Også et par andre klipp jeg ikke helt husker, men husker musikken veldig godt.

Tror den på Nrk var på norsk, men mulig jeg tar feil. Mikke og ekornene finnes iallefall på norsk for jeg har den på en annen DVD (samling av disney juleøyeblikk). Tror flere av klippene er oversatt til norsk, men selve Timmy gresshoppedelen er kanskje på originalspråket. 

Skrevet (endret)

denne.

Når jeg tenker meg om, så var den vel på norsk. Jeg savner den :(

Jeg savner de klassiske Disney-filmene, eller produksjonen da. Nå er alt så overfladisk, føler jeg. Selv om kvaliteten er bedre nå, så er det mye jeg savner ved det gamle Disney. Musikken, handlingene og generelt bare historiene.

Endret av Ms.Sommerfugl
Skrevet

Hvor får man tak i den på DVD?

Har funnet den hos en bruktbu, men man kan finne flere av de samme klippene i nyere disney julesamlinger. 

Skrevet

Har funnet den hos en bruktbu, men man kan finne flere av de samme klippene i nyere disney julesamlinger.

På DVD?

Klippene finnes på flere ulike DVD-plater, men jeg har ikke sett den spesialutgaven som blant annet NRK sender på dvd.

Skrevet

På DVD?

Klippene finnes på flere ulike DVD-plater, men jeg har ikke sett den spesialutgaven som blant annet NRK sender på dvd.

Jepp DVD.

Skrevet

Jepp, men NRK har redigert filmen et par ganger pga "rasisme".

Hæ?  :sjokkert: Hva i all verden er rasistisk ved den filmen?

Herregud, hva folk skal henge seg opp i om dagen... jeg blir matt.

Skrevet

Blant annet jødiske figurer.

Skrevet

Fra 4:25

Tror det var noe mer som også var kuttet ut utenom dette. 

Skrevet

Blant annet jødiske figurer.

Hvilke? 

Skrevet

Hvilke?

I det klippet som Fredsmegleren har lagt ut. NRK hadde en artikkel om dette i fjor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...