AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg ser at det har blitt in å male kun én (eller to) vegger i en mørkere farge og la resten være hvitt. Hvilken vegg bør man i så fall male? Stua mi er ca 22 kvm. Jeg har en lengre stuevegg uten vinduer eller dører hvor sofaen står. Så har jeg en vegg med et stuevindu i normal størrelse. Den tredje veggen har jeg TVen foran og det er et par dører der. Den siste veggen har ganske liten flate da det er åpen løsning inn mot kjøkkenet og dør mot gangen. Anonymous poster hash: 85a33...1ec
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Her er leiligheten. Kanskje det går an å male flere vegger også? Anonymous poster hash: 85a33...1ec 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Her er leiligheten. Kanskje det går an å male flere vegger også? Anonymous poster hash: 85a33...1ec På bilde nr 1, ville jeg malt vindusveggen på stua og den lille veggen på kjøkkenet som vises på bilde nr 4. I mørkere farger eller evt mønstertapet med mørkere farge enn de lyse veggene som er der Farge på en vegg gir dybde og gjør rom større, ofte Anonymous poster hash: 409ae...de4 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 På bilde nr 1, ville jeg malt vindusveggen på stua og den lille veggen på kjøkkenet som vises på bilde nr 4. I mørkere farger eller evt mønstertapet med mørkere farge enn de lyse veggene som er der Farge på en vegg gir dybde og gjør rom større, ofte Anonymous poster hash: 409ae...de4 Ps Det blir kanskje ryddigere og penere å ha den fargede veggen på den veggen som er hel (uten døråpninger/ vinduer), dvs den veggen som sofaen er ved På kjøkkenet ville jeg valgt en mønstret vaskbar tapet på nevnte vegg Anonymous poster hash: 409ae...de4 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Hva med å male tre vegger på denne måten? Fargen er Matrix 9913, men det er bare et eksempel jeg fant. Kanskje en annen farge passer bedre. Anonymous poster hash: 85a33...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Hva med å male tre vegger på denne måten? Fargen er Matrix 9913, men det er bare et eksempel jeg fant. Kanskje en annen farge passer bedre. Anonymous poster hash: 85a33...1ec Det ble lekkert! Du har talent for dette! Anonymous poster hash: 409ae...de4 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg liker også fargen som du prøvde med Anonymous poster hash: 409ae...de4 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 På kjøkkenet ville jeg valgt en mønstret vaskbar tapet på nevnte vegg Det er en murvegg, men det er kanskje ikke noe stress med tapet? Har ikke peiling på sånt Anonymous poster hash: 85a33...1ec
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 Det ble lekkert! Du har talent for dette! Anonymous poster hash: 409ae...de4 Jeg synes ikke det så så verst ut selv. Er fargene fine? Bør jeg kanskje ha en annen på soverommet? Anonymous poster hash: 85a33...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #10 Skrevet 24. oktober 2015 Det er en murvegg, men det er kanskje ikke noe stress med tapet? Har ikke peiling på sånt Anonymous poster hash: 85a33...1ec Det tok seg veldig bra ut med ensfarget, slik du "prøvemalte". Så egentlig kan du glemme tapet Er murveggen ruglete, blir det også vanskeligere å få tapet til å få en slett overflate, uten forarbeid som sparkling. Anonymous poster hash: 409ae...de4 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #11 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg synes ikke det så så verst ut selv. Er fargene fine? Bør jeg kanskje ha en annen på soverommet? Anonymous poster hash: 85a33...1ec Jeg synes at det er flott å ha den samme fargen på soverommet som på den ene stueveggen, ettersom det er åpen løsning og soveromsveggen vises fra stua Det blir fort "rotete" med for mange forskjellige farger Anonymous poster hash: 409ae...de4 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #12 Skrevet 24. oktober 2015 Hva med å male tre vegger på denne måten? Fargen er Matrix 9913, men det er bare et eksempel jeg fant. Kanskje en annen farge passer bedre. Anonymous poster hash: 85a33...1ec Er du glad i grått? Hvordan blir det hvis du farger de veggene i den turkisfargen som er på en av putene i sofaen (eller en turkisfarge som matcher den putefargen)? Anonymous poster hash: 409ae...de4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #13 Skrevet 24. oktober 2015 Kanskje henge opp noe på veggen også? Hvor får man kjøpt passende bilder? Skeidar, Bohus? Anonymous poster hash: 85a33...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #14 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg synes at det er flott å ha den samme fargen på soverommet som på den ene stueveggen, ettersom det er åpen løsning og soveromsveggen vises fra stua Det blir fort "rotete" med for mange forskjellige farger Anonymous poster hash: 409ae...de4 Godt poeng. Det er egentlig ikke åpen løsning, men skyvedør. Men det hender den står åpen. Uansett kanskje greit med samme farge. Da gjelder det bare å finne en farge som passer i begge rom. Anonymous poster hash: 85a33...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #15 Skrevet 24. oktober 2015 Er du glad i grått? Hvordan blir det hvis du farger de veggene i den turkisfargen som er på en av putene i sofaen (eller en turkisfarge som matcher den putefargen)? Anonymous poster hash: 409ae...de4 Grått er så mangt, men jeg synes ofte det er fint. Noen gråfarger er jo også ganske varme, trenger ikke være kjedelig med grått. Andre farger blir man kanskje fortere lei av? Ikke tenk på putene, de har jeg byttet ut for lenge siden. Jeg vil uansett heller tilpasse putene etter veggfargen enn omvendt Anonymous poster hash: 85a33...1ec 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #16 Skrevet 24. oktober 2015 Grått er så mangt, men jeg synes ofte det er fint. Noen gråfarger er jo også ganske varme, trenger ikke være kjedelig med grått. Andre farger blir man kanskje fortere lei av? Ikke tenk på putene, de har jeg byttet ut for lenge siden. Jeg vil uansett heller tilpasse putene etter veggfargen enn omvendt Anonymous poster hash: 85a33...1ec Enig med deg. En varm gråfarge tror jeg vil stå godt til fargene på gulv og møbler Lykke til med oppussingen! Anonymous poster hash: 409ae...de4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #17 Skrevet 24. oktober 2015 Her har jeg i tillegg malt TV-veggen i dempet sort, etter tips fra en Youtube-film fra Jotun. Blir det litt mye rot nå, eller funker det? Anonymous poster hash: 85a33...1ec
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #18 Skrevet 24. oktober 2015 Her har jeg i tillegg malt TV-veggen i dempet sort, etter tips fra en Youtube-film fra Jotun. Blir det litt mye rot nå, eller funker det? Anonymous poster hash: 85a33...1ec Jeg vet ikke. Et rom kan virke mindre enn det er med mørke og/ eller sterke farger på mer enn en vegg Fint bilde du hengte opp over sofaen Anonymous poster hash: 409ae...de4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #19 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg vet ikke. Et rom kan virke mindre enn det er med mørke og/ eller sterke farger på mer enn en vegg Kanskje noe i det. Hva tenker dere andre? Anonymous poster hash: 85a33...1ec
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #20 Skrevet 24. oktober 2015 Bump. Anonymous poster hash: 85a33...1ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå