Summers Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Er en del kvinner som klager over at menn bare er opptatt av utseende og jeg forstår jo både de som er mindre pene samt at kvinner ønsker å føle seg verdsatt for mer enn utseende. Men vet kvinner faktisk hva de ber om? Hvor mye lettere tror dere det hadde vært for kvinner å få seg kjæreste om menn vektla personligheten høyere? Med vektlegging mener jeg ikke at menn automatisk hadde likt kvinners personlighet, men at de bedømte kvinner etter personlighet i stedet for utseende. Menn hadde verdsatt kvinner som var i stand til å få menn til å le, hvor mange kvinner er det som regnes som morsomme av menn? Hva om noe av det menn satt aller høyest var kvinner som var selvsikre. Hvor mange kvinner er egentlig det, spesielt single som har slitt litt med å få kjæreste. Hvor mange kvinner hadde egentlig fått det lettere da? Jeg tror kvinner skal være sjeleglad for at menn er så overflatiske som de er. Endret 24. oktober 2015 av Summers 2
Caterina Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Er en del kvinner som klager over at menn bare er opptatt av utseende og jeg forstår jo både de som er mindre pene samt at kvinner ønsker å føle seg verdsatt for mer enn utseende. Men vet kvinner faktisk hva de ber om? Hvor mye lettere tror dere det hadde vært for kvinner å få seg kjæreste om menn vektla personligheten høyere? Med vektlegging mener jeg ikke at menn automatisk hadde likt kvinners personlighet, men at de bedømte kvinner etter personlighet i stedet for utseende. Menn hadde verdsatt kvinner som var i stand til å få menn til å le, hvor mange kvinner er det som regnes som morsomme av menn? Noe av det de satt aller høyest var kvinner som var selvsikre. Hvor mange kvinner er egentlig det, spesielt single som har slitt litt med å få kjæreste. Hvor mange kvinner hadde egentlig fått det lettere da? Jeg tror kvinner skal være sjeleglad for at menn er så overflatiske som de er. Dette tror jeg må være det dummeste jeg har lest i dag. Seriøst... 12
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Tror de fleste kvinner ville fått det mye lettere da, fordi da vet man at man fremdeles er tiltrekkende når man blir eldre og utseendet forfaller, at det ikke er like mye sjalusi inne i bildet fordi en mann blir kjent med langt færre personligheter enn ansikter og rumper han passerer på gata. Forhold ville vart lenger og vært sterkere, så det ville vært win win for alle. Ville nok vært vanskeligere å få en kjæreste, men den kjæresten man fikk ville vært mye mer dedikert enn en som tok til takke med en hvem som helst kvinne han likte utseendet på, så i lengden ville det jo vært et mye lettere forhold(uten drama , usikkerheter osv) uten tvil. Anonymous poster hash: 9eadd...e50 3
Gjest Franke Ann Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Interessant, meget interessant. Jeg kjøper det.
Summers Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Dette tror jeg må være det dummeste jeg har lest i dag. Seriøst... Eksempel på usakligheter. Artig i en tråd som handler om kvinners mindre attraktive personlighetstrekk. Tror de fleste kvinner ville fått det mye lettere da, fordi da vet man at man fremdeles er tiltrekkende når man blir eldre og utseendet forfaller, at det ikke er like mye sjalusi inne i bildet fordi en mann blir kjent med langt færre personligheter enn ansikter og rumper han passerer på gata. Forhold ville vart lenger og vært sterkere, så det ville vært win win for alle. Ville nok vært vanskeligere å få en kjæreste, men den kjæresten man fikk ville vært mye mer dedikert enn en som tok til takke med en hvem som helst kvinne han likte utseendet på, så i lengden ville det jo vært et mye lettere forhold(uten drama , usikkerheter osv) uten tvil. Anonymous poster hash: 9eadd...e50 Det med at forholdet kunne vare lenger, hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Godt poeng. Endret 23. oktober 2015 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har ikke lagt merke til klagingen akkurat, men jeg har definitivt lagt merke til trenden hvor flere menn bruker mer tid på utseendet. Personlig så syntes jeg ikke noe særlig om det, og vil holde meg mest naturlig som mulig (er mann). Det betyr ikke at jeg skal oppføre meg som en huleboer heller, men det å bruke mer enn 5 minutter dagen på utseendet høres veldig tåpelig ut (for meg altså, jeg bryr meg ikke om hva andre bruker tiden sin til). Og angående selvsikkerhet, hva mente du med det? At kvinner ikke skal ødelegge selvsikkerheten til menn, at menn føler seg mer selvsikre når de bruker tid på utseendet, eller motsatt? Anonymous poster hash: e22ec...314
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Er en del kvinner som klager over at menn bare er opptatt av utseende og jeg forstår jo både de som er mindre pene samt at kvinner ønsker å føle seg verdsatt for mer enn utseende. Men vet kvinner faktisk hva de ber om? Hvor mye lettere tror dere det hadde vært for kvinner å få seg kjæreste om menn vektla personligheten høyere? Med vektlegging mener jeg ikke at menn automatisk hadde likt kvinners personlighet, men at de bedømte kvinner etter personlighet i stedet for utseende. Menn hadde verdsatt kvinner som var i stand til å få menn til å le, hvor mange kvinner er det som regnes som morsomme av menn? Hva om noe av det menn satt aller høyest var kvinner som var selvsikre. Hvor mange kvinner er egentlig det, spesielt single som har slitt litt med å få kjæreste. Hvor mange kvinner hadde egentlig fått det lettere da? Jeg tror kvinner skal være sjeleglad for at menn er så overflatiske som de er. Skjønner egentlig ikke hva du mener her, for det har alltid vært og kommer alltid til å være attraktivt med å være selvsikker, da det betyr at man er glad i seg selv, og da vil andre også se på deg som verdifull. Og dette skinner igjennom uansett utseende faktisk. En annen ting : single trenger definiivt ikke være mindre selvsikre slik du påpeker her, tverti mot mener jeg! Mange flere i forhold som hopper fra den ene til den andre av nettopp usikkerhet, for de finner aldri roen alene, må ha noen så de føler seg verdifull... Anonymous poster hash: 3d9fb...374 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Skjønner egentlig ikke hva du mener her, for det har alltid vært og kommer alltid til å være attraktivt med å være selvsikker, da det betyr at man er glad i seg selv, og da vil andre også se på deg som verdifull. Og dette skinner igjennom uansett utseende faktisk. En annen ting : single trenger definiivt ikke være mindre selvsikre slik du påpeker her, tverti mot mener jeg! Mange flere i forhold som hopper fra den ene til den andre av nettopp usikkerhet, for de finner aldri roen alene, må ha noen så de føler seg verdifull... Anonymous poster hash: 3d9fb...374 Glemte å legge til : single er også ofte singel pga kresenhet, som kommer av mange tilbud, attraktivitet. Så dette med singel og mangel på selvsikkerhet, stemmer ikke som sagt, ofte tvert imot , er min erfaring, folk som er redde for å være alene... Anonymous poster hash: 3d9fb...374 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg vet jeg ser bra ut og har en fin kropp, men jeg foretrekker at menn liker meg for min humor og mitt intellekt. Jeg får menn til å le. Og de som ler med meg er de jeg tiltrekkes av. De som bare er ute etter min kropp har jeg ikke mye respekt for. Ja til humor og til helvete med utseende. Anonymous poster hash: 68b63...b64 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #10 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg er faktisk en av de damene som liker å bli verdsatt for utseendet. Pluss personlighet. Med personlighet mener jeg ikke å være komiker for en mann. Men å være smart, snill, reflektert. En god samtalepartner. Anonymous poster hash: 517fb...7bb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #11 Skrevet 24. oktober 2015 Menn kan gjerne bruke litt tid på utseendet sitt. Men merk at det bør holdes innenfor en viss grad. Jeg finner ikke den typen som alltid fikser på håret sitt, sjekker hvordan han ser ut o.l. attraktiv, men det er jo mulig å opprettholde noe. Passe på at en ikke får monobryn, barbere seg, fikse håret litt, ha pene, rene klær og samtidig syns jeg ikke det er noe feil i at en tar på leppomade eller krem dersom huden og leppene er for tørre. Det er seriøst det verste. Sikkert litt off-topic, men. Anonymous poster hash: a7208...e52
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #12 Skrevet 24. oktober 2015 Men her har du jo valgt egenskaper som primært er egenskaper kvinner ser etter hos menn, mer enn motsatt. Hvorfor det? Hvis vi skal forestille oss en hypotetisk situasjon der menn vektlegger personlighet mer enn utseende, så er det jo mer naturlig å velge egenskaper de allerede ser etter, men se for oss at de prioriterer dem over utseende. Som at kvinner er omsorgsfulle, tar seg av dem, ser opp til dem, er opptatt av å skape et godt hjem osv. Dette er ting menn allerede ser etter, men ikke prioriterer om kvinnen ikke har utseendet med seg i tillegg. Jeg har forøvrig ikke noe imot at menn bryr seg om utseendet og jeg synes det er lite innsigelser mot dette totalt sett. Det er opplest og vedtatt at menn liker kvinner med et visst utseende og det er langt mer sosialt akseptabelt for en mann å innrømme enn for en kvinne å innrømme at hun bryr seg om overfladiske ting - som f.eks. penger, der 'golddigger'-stempelet sitter løst. Anonymous poster hash: 7ecff...90f 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #13 Skrevet 24. oktober 2015 Menn I dag er veldig feminisert og jenter liker utseende messig veldig feminine menn virker det som. gutter som har svenske sveisen, ring I øret, trange bukser, dynka I parfyme osv.. Anonymous poster hash: 93c9a...66b
Gjest FruPotter Skrevet 24. oktober 2015 #14 Skrevet 24. oktober 2015 Til og med jeg er opptatt av utseende til en viss grad. Tror det bare er sånn vi mennesker er bygd. Utseende er jo førsteinntrykket, og så kommer resten etterpå når man snakker sammen og blir kjent.
Sandie Skrevet 24. oktober 2015 #15 Skrevet 24. oktober 2015 Både menn og kvinner er opptatt av utseende.De aller fleste mennesker er det.
Summers Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #16 Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Men her har du jo valgt egenskaper som primært er egenskaper kvinner ser etter hos menn, mer enn motsatt. Hvorfor det? Hvis vi skal forestille oss en hypotetisk situasjon der menn vektlegger personlighet mer enn utseende, så er det jo mer naturlig å velge egenskaper de allerede ser etter, men se for oss at de prioriterer dem over utseende. Som at kvinner er omsorgsfulle, tar seg av dem, ser opp til dem, er opptatt av å skape et godt hjem osv. Dette er ting menn allerede ser etter, men ikke prioriterer om kvinnen ikke har utseendet med seg i tillegg. Jeg har forøvrig ikke noe imot at menn bryr seg om utseendet og jeg synes det er lite innsigelser mot dette totalt sett. Det er opplest og vedtatt at menn liker kvinner med et visst utseende og det er langt mer sosialt akseptabelt for en mann å innrømme enn for en kvinne å innrømme at hun bryr seg om overfladiske ting - som f.eks. penger, der 'golddigger'-stempelet sitter løst. Anonymous poster hash: 7ecff...90f Gode poenger, kanskje emnetittelen min heller burde hett menn som tenker som kvinner enn menn som er opptatt av utseende. Personlig synes jeg også at det å endre det til at mannen skal lete etter feminine egenskaper gjør ting mye enklere for kvinner. Synes ikke det å oppføre seg omsorgsfullt for en man faktisk liker er enklere enn å f.eks være morsom, smart eller ha høy selvtillit. Nei, er ikke like akseptabelt å være gold digger som ute etter utseende. Det er jeg eneig med deg er rart for man godtar jo ikke alle preferanser. Samtidig så blir jo også mennene som drar damer fra Thailand uglesett. Det å "bytte" ut kona med en yngre er heller ikke så sosialt akseptabelt blant mange kvinner virker det som. Endret 24. oktober 2015 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #17 Skrevet 24. oktober 2015 Dersom menn hadde vært mer opptatt av personlighet hadde kvinner vært tvunget til å utvikle seg på det området. Vi hadde hatt tv, filmer, reklame der personlighet hadde vært viktig og kvinner hadde strebet etter å være som de i personlighet i stedet for utseendet. Så det hadde gjort til at samfunnet hadde endret seg, og kvinner med det. Så kvinenr hadde ikke vært så tanketomme motefjols som de er idag Anonymous poster hash: d53e3...a89 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #18 Skrevet 24. oktober 2015 Gode poenger, kanskje emnetittelen min heller burde hett menn som tenker som kvinner enn menn som er opptatt av utseende. Personlig synes jeg også at det å endre det til at mannen skal lete etter feminine egenskaper gjør ting mye enklere for kvinner. Synes ikke det å oppføre seg omsorgsfullt for en man faktisk liker er enklere enn å f.eks være morsom, smart eller ha høy selvtillit. Nei, er ikke like akseptabelt å være gold digger som ute etter utseende. Det er jeg eneig med deg er rart for man godtar jo ikke alle preferanser. Samtidig så blir jo også mennene som drar damer fra Thailand uglesett. Det å "bytte" ut kona med en yngre er heller ikke så sosialt akseptabelt blant mange kvinner virker det som. De fleste menn jeg vet om som kjøper seg dame fra utlandet er de som aldri får seg damer her hjemme. Har aldri sett en mann med valgmuligheter bytte ut kona med en thaidame.De er jo dessuten ikke noe pene heller. Anonymous poster hash: 8e34b...977 1
Summers Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #19 Skrevet 24. oktober 2015 De fleste menn jeg vet om som kjøper seg dame fra utlandet er de som aldri får seg damer her hjemme. Har aldri sett en mann med valgmuligheter bytte ut kona med en thaidame.De er jo dessuten ikke noe pene heller. Anonymous poster hash: 8e34b...977 1) Det at de ikke får dame i Norge er jo ikke den eneste grunnen til at de blir sett ned på. Det er jo det at de henter damer fra utlandet og mange hadde foretrukket at de forble single. 2) Nei, ikke sett menn som bytter ut kona med en thaidame, mente menn som bytter ut dama mot en yngre norsk dame. 1
Cathrine88 Skrevet 24. oktober 2015 #20 Skrevet 24. oktober 2015 På KG er det tydeligvis en populær holdning at kvinner har både mindre og dårligere personligheter enn menn. Jeg har fortsatt ikke sett noe i det virkelige liv som tyder på at det stemmer. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå