Gå til innhold

Fryser og svetter samtidig når jeg sover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som skrev over her... Det er antidepressivene du går på. I tillegg til efexor har jeg også prøvd zoloft og seroxat. Svetter som en kald gris x) ble enda verre om jeg glemte å ta en pille. Nattesvetten slutta med en gang omtrent etter at jeg slutta med pillene. Fikk også mye hjertebank av antidepressiv..

Svetter du sånn før du begynte med pillene? Nei? Da er det derfor. Anonymous poster hash: 2ec79...395

Det kan godt være du har rett i dette, men det er potensielt farlig å konkludere slik uten å ha detaljkunnskap om pasientens tilstand og historie.

Det finnes mange differensialdiagnoser for nattsvette. Om du får et menneske til å slå seg til ro med at dette er en bivirkning av en medisin, så er det ganske alvorlig hvis årsaken f. eks. viser seg å være hepatitt C-infeksjon eller annen alvorlig virussykdom.

Vil du ta sjansen på det?

Ts - kom deg til legen.

Anonymous poster hash: 44b36...a2b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har dette ofte. Jeg er frisk som en fisk (bortsett fra hyperhidrose), og alle blodprøver er fine. Det er bare noe noen av oss må leve med. Plagsomt, ja absolutt. Jeg har et håndkle under meg (du kan også bruke et ullpledd, det hjelper mot frysingen)

• Liker 1
Skrevet

Dette bør du ta opp med lege.

Nattsvette kan ha mange årsaker, men man bør alltid søke å eliminere underliggende infeksjon - særlig om du også opplever uforklarlig vekttap.

Anonymous poster hash: 44b36...a2b

Dette forslaget støtter jeg. 

Anonymous poster hash: 8b5e7...6ea

Skrevet

Takk for svar!

Blir nok lege til slutt, bare for å være sikker

Skrevet

Da har jeg nettopp våknet av meg selv helt våt, og klærna er byttet. Kjenner bare buksa jeg sov med er gjennomvåt på leggene..... Litt bekymringsverdig, men får prøve å sove litt til

Skrevet

Sannsynlig at dette skyldes bruk av efexor. Gått på forskjellige antidepressiva selv, og det medfører slik svetting som du beskriver. Men du kan jo prate med legen for sikkerhets skyld. Svettet du sånn før du begynte med medisinene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...