Gå til innhold

Hvorfor har vi herre- og damegarderobe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er ikke begge kjønn i samme garderobe?

Anonymous poster hash: 1aa16...d68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lurer jo ikke oppriktig på dette. Jeg vet ikke hvilken debatt du ønsker å ta (diverse varianter av dette har blitt diskutert utrolig mange ganger, senest for et par dager siden), men du får fortelle hva du vil frem til fremfor å poste et intetsigende startinnlegg.

Anonymous poster hash: 0e726...b05
  • Liker 2
Skrevet

Er det ikke innlysende?

• Liker 1
Skrevet

Du lurer jo ikke oppriktig på dette. 

Jeg vet at det har med sex å gjøre, men hvorfor skal da homofile menn få gå i herregarderoben?

Skrevet

Det er sosiale konvensjoner, delvis tuftet på religiøsitet. Greit nok om du skulle være uenig i dette, men du bør sette deg inn i de sosiale, religiøse og historiske grunnene før du forsøker å argumentere mot.

Anonymous poster hash: e0b6f...934
Skrevet

Jeg vet at det har med sex å gjøre, men hvorfor skal da homofile menn få gå i herregarderoben?

Er det deg, ja. 

Anonymous poster hash: f27c8...c5f

• Liker 1
Gjest Franke Ann
Skrevet (endret)

Det er et valid poeng. Dersom den uønskede intimiteten i det å være naken rundt det motsatte kjønn er årsaken til at vi har egne kvinne- og herregarderober, er det fullt ut forståelig at noen også kan være ukomfortable rundt mennesker av samme kjønn, men av motsatt seksuell orientering. Det betyr heller ikke at en er "fordomsfull". Så hvis en skal være konsekvent i meningene sine, blir det tåpelig å være for det ene - men mot det andre. Når det er sagt, mener jeg vi ikke burde ha egne garderober for kvinner og menn heller.

Endret av obstanazi
Skrevet

Fordi de er menn, og man kan ikke ha en helt egen garderobe til hvert eneste menneske. Ettersom homofile tenner på "hverandre" vil både homofile/lesbiske og bifile trenge sologarderober. Nei, man har en garderobe for hvert kjønn. Det demmer opp for det klart mest utbredte, nemlig heterofil tiltrekning, uten å kreve all verdens ressurser. En fin balanse.

Jeg er forresten heterofil mann selv. Jeg kunne virkelig ikke gitt mer faen i om jeg en gang iblant skifter i en garderobe der en av de andre gutta er homofil. Han tenner antagelig ikke på meg spesielt, og om han mot formodning gjør det? Big fucking deal. Ved å ha to garderober unngår man de fleste tilfeller der noen kan føle seg (seksuelt) stirret på i garderober. Så hender det nødvendigvis iblant at noen skifter i samme garderobe som en person av et kjønn man er tiltrukket av. Sånn er det bare.

Men dette ble diskutert for hundrede gang for et par dager siden. Let opp den tråden og fortsett gjerne der, men dette er fullstendig utdebattert. Jeg syntes også dette var en litt rar ting å tenke på før, det husker jeg. Deretter fylte jeg 13. Da gikk det over.

Anonymous poster hash: 0e726...b05

• Liker 5
Skrevet

du bør sette deg inn i de sosiale, religiøse og historiske grunnene 

Det er jo derfor jeg spør. 

Skrevet

Det er et valid poeng. Dersom den uønskede intimiteten i det å være naken rundt det motsatte kjønn er årsaken til at vi har egne kvinne- og herregarderober, er det fullt ut forståelig at noen også kan være ukomfortable rundt mennesker av samme kjønn, men av motsatt seksuell orientering. Det betyr heller ikke at en er "fordomsfull". Så hvis en skal være konsekvent i meningene sine, blir det tåpelig å være for det ene - men mot det andre. 

Nettopp. Så da burde vi ha 4 garderober. En for heterofile kvinner, en for heterofile menn, en for homofile kvinner og en for homofile menn. 

Gjest Franke Ann
Skrevet

Nettopp. Så da burde vi ha 4 garderober. En for heterofile kvinner, en for heterofile menn, en for homofile kvinner og en for homofile menn. 

Eller: En garderobe for alle. Deal with it.

Skrevet

Eller: En garderobe for alle. Deal with it.

Ja, hvorfor ikke? Tror kanskje det er for å beskytte kvinner mot stirring. Menn hadde vel bare likt det, hehe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...