Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på ungdomsskoletiden min. Ene gutten som mobbet meg klippet håret mitt da jeg satt foran han. Han sa at håret mitt var på sin pult. Jeg har sett et slikt bilde på facebook der noen gjorde det samme, så det minnet meg på det og fikk meg til å lure. Er det ulovlig? Det er jo bare hår. Ingen fysisk vold. Hva skal man liksom gjøre?

Jeg var veldig stille og sjenert og turde ikke å si noe. Jeg bare sa til mamma at jeg klippet det selv.

Det var ca 20cm tror jeg han klippet rett av. Hadde håret i en hestehale. Det er vel for sent å gjøre noe nå. Men jeg lurer på om man hadde fått erstatning eller de kan få det på rullebladet (om man er gammel nok). Vet ikke helt hvordan jeg skulle reagert om det skjedde i dag heller.

Hva hadde du gjort viss noen klippet av håret ditt? Politianmeldt?

Anonymous poster hash: 9de5d...f00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glem det,du får ikke gjort med det nå.

Anonymous poster hash: 0bccd...463
  • Liker 2
Skrevet

Kom til å tenke på ungdomsskoletiden min. Ene gutten som mobbet meg klippet håret mitt da jeg satt foran han. Han sa at håret mitt var på sin pult. Jeg har sett et slikt bilde på facebook der noen gjorde det samme, så det minnet meg på det og fikk meg til å lure. Er det ulovlig? Det er jo bare hår. Ingen fysisk vold. Hva skal man liksom gjøre?

Jeg var veldig stille og sjenert og turde ikke å si noe. Jeg bare sa til mamma at jeg klippet det selv.

Det var ca 20cm tror jeg han klippet rett av. Hadde håret i en hestehale. Det er vel for sent å gjøre noe nå. Men jeg lurer på om man hadde fått erstatning eller de kan få det på rullebladet (om man er gammel nok). Vet ikke helt hvordan jeg skulle reagert om det skjedde i dag heller.

Jeg hadde funnet en passende anledning til å klippe håret hans, om det så var 10 år senere!  

• Liker 18
Skrevet

Glem det,du får ikke gjort med det nå.

det vet jeg, jeg lurer bare på hva folk hadde gjort og om det kunne fått konsekvenser

Skrevet

det vet jeg, jeg lurer bare på hva folk hadde gjort og om det kunne fått konsekvenser

Hadde ikke gjort noe, MEN hvis DU gjør noe NOE nå, ja det kan det bli konsekvenser.

Politianmeldse, bot/fengsel.

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke gjort noe, MEN hvis DU gjør noe noe NÅ, ja det kan det bli konsekvenser.

Politianmeldse, bot/fengsel.

Gjest FruPotter
Skrevet

Hadde blitt passelig forbanna og klippet håret hans/hennes tilbake. 

Skrevet

Fengsel for det?

Jeg er alltid redd for å sovne på fest. Redd for å våkne opp snauklipt :laugh:

Anonymous poster hash: fe7fc...c17
Skrevet

Du tror en guttunge som klippet noen tjafser av klassevenninnas hår i 7 kl får fengselstraff  som voksen?   :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Du tror en guttunge som klippet noen tjafser av klassevenninnas hår i 7 kl får fengselstraff  som voksen?   :fnise:

Jeg vet ikke om du mente meg,men jeg mente hvis TS gjorde noe nå voksen alder, for hevne seg på klippern/mobbern

Hvis det ikke var du mente så er jeg enig :) .. :fnise:  :fnise: :fnise:  :fnise:  

Skrevet

nei jeg skrev når man er gammel nok til å kunne bli straffet. hva hadde skejdd viss det skjedde nå..Viss noen hadde gjort det i voksen alder, hadde det vært straffbart?

herregud, ikke morsomt.

Skrevet

Har dere i det hele tatt lest hele innlegget jeg skrev? Jeg har ikke tenkt å gjøre noe med det nå. Jeg vet at en 7klassing ikke får fengselstraff. 

jeg spurte om hva dere hadde gjort om det skjedde. Og om hva konsekvensene hadde vært…

Skrevet

nei jeg skrev når man er gammel nok til å kunne bli straffet. hva hadde skejdd viss det skjedde nå..Viss noen hadde gjort det i voksen alder, hadde det vært straffbart?

herregud, ikke morsomt.

Selvfølgelig!

Skrevet

Det er vold. Ihvertfall i følge Per Isdal (Alternativ til vold):

"Vold er enhver handling rettet mot en annen person som gjennom at denne handlingen skader, smerter, skremmer eller krenker, får denne personen til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre som den vil."

Men om det er nok til å få noen dømt spørs vel. Hvis det var langvarig mobbing i tillegg så stiller det seg muligens annerledes.

Anonymous poster hash: 46e43...275
  • Liker 1
Skrevet

herregud, ikke morsomt.

Ja, det hadde vært straffbart, men noen fengselsstraff hadde h*n nok ikke fått. 

Skrevet

Stå på med livet og få til noe. Så kan du si haha senere i livet. Anmelde er riktig vei og gå.. Er du gutt så er vel slagsmål aktuelt.

Anonymous poster hash: 20c91...f0a

Skrevet

Hvorfor bagatelliserer du det?

Ts: Jeg synes det rette å gjøre i slike situasjoner er å politianmelde. Som du selv sier, nå er det nok for sent. Hvis du har blitt utsatt for mobbing som har gitt deg fysiske og/eller psykiske skader, kan du søke voldsoffererstatning ut i fra gitte kriterier. Dette må du ev. ta opp med advokat og/eller fastlegen din.

Skrevet

Hvorfor bagatelliserer du det?

Ts: Jeg synes det rette å gjøre i slike situasjoner er å politianmelde. Som du selv sier, nå er det nok for sent. Hvis du har blitt utsatt for mobbing som har gitt deg fysiske og/eller psykiske skader, kan du søke voldsoffererstatning ut i fra gitte kriterier. Dette må du ev. ta opp med advokat og/eller fastlegen din.

Jeg har bror som spilte fotball når han var ungdom, i en kamp ble en spiller skadet,han gikk til sak 15 år senere, vet du hva som skjedde?

Jo han måtte betale saksomsetningene til min bror og sine egne.

Man må ha så mye bevis for å klare å få voldsoffererstatning, og det kommer til koste mye penger, advokat er ikke billig og er du uheldig så må du betale for andre parten og.

Er det virkelig verdt over en så liten fille sak?

Skrevet

Og i tillegg synes at jeg politiet av det lille som har blitt skrevet, burde å bruke resusserne sine på mye mere viktigere saker enn dettte her!

Skrevet

herregud, ikke morsomt.

Ja, det er straffbart.

Det går innunder legemsfornærmelse. Det blir under samme lovverk som å spytte på noen .

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...