AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 "Bygge" rumpe? Jeg trener mye Styrke på b.l.a rumpa. Men spise lavkarbo, så spiser minimalt med karbohydrater. Kommer ikke rumpa/muskelen til å bli større uten at jeg inntar proteinshake osv? Anonymous poster hash: ea324...642
Maximillian Cohen Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Du trenger ikke å få i deg ekstra proteiner ved hjelp av kosttilskudd. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Du trenger ikke å få i deg ekstra proteiner ved hjelp av kosttilskudd. Ok bra Så det er bare å fortsette som jeg gjør, altså å spise lavkarbo, og trene styrke, uten noe annet? Og vil fortsatt få større rumpe? Hehe nå spør jeg mye her.Anonymous poster hash: ea324...642
Maximillian Cohen Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Skal du bygge muskler trenger du overskudd, både av kalorier og proteiner. Dette får du like enkelt via et normalt kosthold som ved å bruke alle pengene dine på proteintilskudd. 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Vet det ikke var det du lurte på i denne tråden, men her er litt generelle rumpegreier. http://fitnessbloggen.no/varierte-ovelser-rumpa/ http://fitnessbloggen.no/sprettrumpe-6-ovelser-og-4-ukers-treningsprogram/ http://fitnessbloggen.no/5-geniale-rumpeovelser-du-ikke-visste-du-trengte/ Disclaimer: Vet at det er noen på forumet som tilstadighet linker til egen blogg, men jeg har ikke økonomiske interesser i disse sidene. Endret 24. oktober 2015 av Herr Heftig
MiniMjau Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Jeg er i kaloriunderSkudd, men får samtidig større/mer muskler. "Alle" sier det ikke går ann, men det gjør jo det. Jeg spiser 1900 Kal/dag og trener styrke to dg uke, løper en langtur og en intervalløkt(løp) . Ligger på 100gkarb, 2g prot/kg kroppsvekt Endret 24. oktober 2015 av MiniMjau
Yvss Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 (endret) noe av det viktigste for å bygge en fin rumpe eller bygge muskler generelt er å spise vilt med proteiner! 2g på kg kroppsvekt. veier du 50kg=100g proteiner. Rett etter treninger er det viktig at du får i deg proteiner, spis eller drikk feks sjokolademelk, finnes med lite/mindre karbohydrater, hvis du kan drikke det da.. Husk å fordele protein utover hele dagen, siden kroppen trenger påfyll gjevnt. Hvis du tenker å starte med noe protein, anbefaler jeg deg å drikke cassein før du legger deg. Det er et tregt proteinpulver som varer i ca 8t. Andre tips: Tren VARIERT (kroppen vender seg til øvelsene, dermed bremser fremgangen), ha flere rumpeøvelser på samme økta og fokuser på kontakt og pust, drikk vann. Tøying er kjempe bra, da lager du mer plass for kroppen til å bygge volum, samtidig som du minsker risiko for skader og jo mykere du er jo bedre blir teknikken din. Husk å hvile nok. Vips så har du det fineste rumpa på gymmet, ihvertfall syns du det! Endret 24. oktober 2015 av Yvss
Yvss Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Forresten, spis mye gode grønnsaker i alle farger og fasonger <3
tnh Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 noe av det viktigste for å bygge en fin rumpe eller bygge muskler generelt er å spise vilt med proteiner! 2g på kg kroppsvekt. veier du 50kg=100g proteiner. Spis proteiner eller drikk feks sjokolademelk, finnes med lite/mindre karbohydrater, hvis du kan drikke det da... Husk å fordele protein utover hele dagen, siden kroppen trenger påfyll gjevnt. Hvis du tenker å starte med noe protein, anbefaler jeg deg å drikke cassein før du legger deg. Det er et tregt proteinpulver som varer i ca 8t. Andre tips: Tren VARIERT (kroppen vender seg til øvelsene, dermed bremser fremgangen), ha flere rumpeøvelser på samme økta og fokuser på kontakt og pust, drikk vann. Tøying er kjempe bra, da lager du mer plass for kroppen til å bygge volum, samtidig som du minsker risiko for skader og jo mykere du er jo bedre blir teknikken din. Husk å hvile nok. Vips så har du det fineste rumpa på gymmet, ihvertfall syns du det! Det har ingenting å si når du inntar proteinene dine. Kroppen venner seg til vekt, ikke øvelser. Du kan kjøre bare knebøy, markløft og benkpress i årevis og fortsatt bygge muskler og øke styrke så lenge man gradvis øker belastningen. Kan det dog være fordeler med variasjon i øvelser? Definitivt, men for en nybegynner er det langt bedre å fokusere på færre øvelser da det blir enklere med tanke på utførelse og gradvis økning i belastning.
Yvss Skrevet 25. oktober 2015 #10 Skrevet 25. oktober 2015 Det har ingenting å si når du inntar proteinene dine. Kroppen venner seg til vekt, ikke øvelser. Du kan kjøre bare knebøy, markløft og benkpress i årevis og fortsatt bygge muskler og øke styrke så lenge man gradvis øker belastningen. Kan det dog være fordeler med variasjon i øvelser? Definitivt, men for en nybegynner er det langt bedre å fokusere på færre øvelser da det blir enklere med tanke på utførelse og gradvis økning i belastning. Det har vel noe å si når du inntar proteinene dine, jeg personlig syns det er veldig dumt å spise de 100g til frokost, da vil man føler seg ganske tung, sliten og ubrukelig. så det er kan være greit å fordele det utover hele dagen og planlegge måltidene. Men det får være opp til hver enkelt. Du har rett i det, man kan bygge styrke av å kjøre det faste opplegget og legge på vekt. Men har også godt av å få litt sjokk, godt av litt forandringer, kroppen vender seg til alt. man kan variere med aktivering-øvelser, vekt, intensitet og holde igjen. trenger ikke kjøre knebøy hver gang, man kan ta utfall, bulgarsk utfall eller boks-bøy. Jeg har ihvertfall troen på variasjon, trenger ikke å legge på vekt etter vekt for å bygge kropp (noe som TS ønsker) eller kjøre de standard baseøvelsene hver gang fordi man er nybegynner, noe mange mener man er i minst 2 år. Det er sant som du sier, det er enklere i starten og forholde seg til noen få øvelser for å få kontroll på teknikk osv. Jeg viste ikke at TS var helt fersk i feltet og er nybegynner..? Variasjon har vært nøkkelen for meg ihvertfall, balanse, kjerne, tung vekt og trege bevegelser, lett vekt og raskere bevegelser, tøye, hold og press, og ikke minst å bytte på øvelsene mine, for å få fart på muskulaturen, Når jeg skrev det innlegget så var det av personlige erfaringer og råd jeg har fått fra andre, kanskje jeg formulerte meg som at det var den eneste sannhet, noe det ikke er, men det har vært min sannhet.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 noe av det viktigste for å bygge en fin rumpe eller bygge muskler generelt er å spise vilt med proteiner! 2g på kg kroppsvekt. veier du 50kg=100g proteiner. Rett etter treninger er det viktig at du får i deg proteiner, spis eller drikk feks sjokolademelk, finnes med lite/mindre karbohydrater, hvis du kan drikke det da.. Husk å fordele protein utover hele dagen, siden kroppen trenger påfyll gjevnt. Hvis du tenker å starte med noe protein, anbefaler jeg deg å drikke cassein før du legger deg. Det er et tregt proteinpulver som varer i ca 8t. Andre tips: Tren VARIERT (kroppen vender seg til øvelsene, dermed bremser fremgangen), ha flere rumpeøvelser på samme økta og fokuser på kontakt og pust, drikk vann. Tøying er kjempe bra, da lager du mer plass for kroppen til å bygge volum, samtidig som du minsker risiko for skader og jo mykere du er jo bedre blir teknikken din. Husk å hvile nok. Vips så har du det fineste rumpa på gymmet, ihvertfall syns du det! Herregud, det er begrenset hvor mye proteiner kroppen klarer å ta opp. Spiser man nok kalorier, får man i seg nok proteiner. Og man trenger da ikke 2 gram protein per kg! Det anbefales 0,8-1 gram protein per kg kroppsvekt. Mye forskning som viser at man for mye proteiner er kreftfremkallende. I tillegg er det et faktum at for mye proteiner kan overbelaste nyrene.Anonymous poster hash: af4e7...6b6
tnh Skrevet 25. oktober 2015 #12 Skrevet 25. oktober 2015 Herregud, det er begrenset hvor mye proteiner kroppen klarer å ta opp. Og man trenger da ikke 2 gram protein per kg! Det anbefales 0,8-1 gram protein per kg kroppsvekt. Mye forskning som viser at man for mye proteiner er kreftfremkallende. I tillegg er det et faktum at for mye proteiner kan overbelaste nyrene. Nei, det som kommer til overs av proteiner blir omdannet til fett eller brukt som energi. 0,8-1g per kg kroppsvekt er anbefalingen for menigmann. Folk som trener styrke anbefales mer, opp til 2g per kg kroppsvekt. Spiser man nok kalorier, får man i seg nok proteiner. Så hvis du spiser 400g sjokolade så har du fått i deg nok proteiner for dagen, right?
Yvss Skrevet 25. oktober 2015 #13 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) "Herregud, det er begrenset hvor mye proteiner kroppen klarer å ta opp. Spiser man nok kalorier, får man i seg nok proteiner. Og man trenger da ikke 2 gram protein per kg! Det anbefales 0,8-1 gram protein per kg kroppsvekt." Det er helt greit å spise 1g på kilo kroppsvekt hvis du ikke vil bygge muskler. men skal du bygge må kroppen ha noe å bygge med =proteiner. Du trenger MER, hvis ikke vil kroppen hente fra av de musklene du allerede har. Trener du mye, må du har mer. sånn er det bare. Proteiner er proteiner, kan ikke hentes fra karbohydrater eller fett. "Mye forskning som viser at man for mye proteiner er kreftfremkallende. I tillegg er det et faktum at for mye proteiner kan overbelaste nyrene." Det sies at hvis man spiser alt for mye proteiner kan det han innvirkning på nyrene. Men det har jeg ikke sett noe seriøs forsking på. så det vil jeg ikke uttale meg om. Jeg har lest noen steder at det er forsket litt på proteiner og kreft. det sies at vegetabilske proteiner er mye bedre enn animalske proteiner, så da er det bare å spise mindre kjøtt og hente proteiner fra andre kilder! hvis vi skal gå rundt å peke på hva som er farlig og hva vi kan få kreft av så kan vi sitte her ganske lenge. Det er ekstremt mye i dette samfunnet som gir sykdommer og død. Anonymous poster hash: af4e7...6b6 Endret 25. oktober 2015 av Yvss
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg er i kaloriunderSkudd, men får samtidig større/mer muskler. "Alle" sier det ikke går ann, men det gjør jo det. Jeg spiser 1900 Kal/dag og trener styrke to dg uke, løper en langtur og en intervalløkt(løp) . Ligger på 100gkarb, 2g prot/kg kroppsvekt Jeg går i kalorioverskudd og har mistet fett samtidig som jeg har bygget muskler. At man ikke kan gjøre begge tingene på en gang er jeg ganske sikker på er en myte. Anonymous poster hash: 06888...943
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #15 Skrevet 26. oktober 2015 Det finnes ikke noe fasitsvar. Om du skal oppnå raskere fremgang med høye mål når det gjelder muskelbygging så behøver man gjerne mer proteiner. Men dette kan like gjerne inntas gjennom kosthold, man må ikke ha proteintilskudd. Mange bruker det likevel, fordi det for noen er en enklere måte enn å lage et ekstra proteinrikt måltid, og sånn sett kan det være mer praktisk fordi man sparer tid. Anonymous poster hash: 13dc6...14e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå