Gå til innhold

Mistet mange kompiser fordi jeg er homse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er nok her skoen trykker, de kjenner meg bare som en av gutta. Men etterhvert som jeg har blitt eldre så har jeg blitt mindre og mindre guttete.

Det føles heller ikke naturlig for meg å være meg selv for de å fremstå som feminin som jeg egentlig er.

F.eks av de 3 bestekompisene mine så er han ene en lastebil sjafør og jeger, den andre er yrkes offiser og fisker, den siste jobber på fabrikk med fysisk arbeid og han driver med kampsport. og alle 3 er veldig interessert i bil og fotball.

Ingen av de har heller ingen jentevenner, men de har dame kjærester/koner. Men de driver jo med sine interesser så driver gutta med sine. 

Men så det er sagt så har det vært mitt valg å trekke meg gradvis unna, for disse gutta har invitert meg veldig ofte i festlige lag og guttekvelder å sagt de savner meg.

Og ja det er vanlig å miste ungdomsvenner men disse 3 gutta har jeg kjent siden barnehagen frem til idag og vi er alle 32 år. Jeg har ikke mistet de enda for de tar fremdeles kontakt

Anonymous poster hash: d21c4...29e

Kan dere ikke gjøre andre ting sammen? De liker jo deg som person og venn. Det er ikke alltid hva vi driver med som er viktig, men de man er sammen med. Å spise middag sammen (lage mat om du liker det) eller gå på konsert sammen er jo noe alle kan like? Det viktigste er å være sammen. Jeg tror kanskje disse mennene burde få vite at du er homofil, jeg. Det letter på veldig mye. Jeg sier det fordi jeg selv har kommet ut av skapet og ble positivt overrasket over hvor glade alle ble på mine vegne. Alle ville vite om jeg hadde møtt noen og var mer nysgjerrig enn avvisende. Og disse gutta trenger kanskje å få åpnet øynene sine for at helt ok gutter kan være homofile de også.

Anonymous poster hash: 74cde...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så uredelig du er. Jeg har aldri i mitt liv uttrykt til en eneste sjel at jeg liker fotball, fiske eller bil.

Tvert imot. Så nei jeg har ikke "løyet om interesser".  Hvorfor er du så stygg mot folk med spekulasjonene dine?

Anonymous poster hash: e4e53...e87

Eh? Det var mitt første svar til deg..?

Jeg er ikke stygg. Jeg bare sier hvordan disse guttene kan ha oppfattet deg. Om du ikke har gitt uttrykk for at du ikke liker deres interesser kan de jo ikke vite det. Du har ikke løyet, som i -fortalt de ting som ikke er sant-, men du har løyet som i -latt være å fortelle noe som er sant-. Det var en voldsom reaksjon på noe svært lite..?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så uredelig du er. Jeg har aldri i mitt liv uttrykt til en eneste sjel at jeg liker fotball, fiske eller bil.

Tvert imot. Så nei jeg har ikke "løyet om interesser".  Hvorfor er du så stygg mot folk med spekulasjonene dine?

Anonymous poster hash: e4e53...e87

Hvorfor later du som du er ts?

Anonymous poster hash: 622ba...24b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? Det var mitt første svar til deg..?

Jeg er ikke stygg. Jeg bare sier hvordan disse guttene kan ha oppfattet deg. Om du ikke har gitt uttrykk for at du ikke liker deres interesser kan de jo ikke vite det. Du har ikke løyet, som i -fortalt de ting som ikke er sant-, men du har løyet som i -latt være å fortelle noe som er sant-. Det var en voldsom reaksjon på noe svært lite..?

Den du svarer er ikke ts. Bare en som prøver å kuppe tråden.

Anonymous poster hash: 622ba...24b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke løyet om hvem jeg er. Å unnlate fortelle om mitt intime privatliv er ikke det samme som å juge. Venner har ikke krav på å vite om hvilket kjønn du ligger med eller hva slags seksuelle preferanser du har.

Som sagt, ingen bortsett fra meg og en seksuell partner har noe med legningen min. Jeg forteller ikke min legning til venninder heller, men de forstår det såklart siden jeg tør være mer meg selv med de siden jeg opplever at jenter mindre dømmende, mer empatiske og tolerante.

Anonymous poster hash: d21c4...29e

Du misforstod meg. Men det første avsnittet er for så vidt et definisjonsspørsmål. Jeg vil si at å unnlate å fortelle noe kan være løgn, men  samtidig er det ikke alltid galt å lyve. Så om det er løgn eller ikke er for så vidt ikke viktig.

Men det var ikke legningen din jeg egentlig siktet til når jeg sa det, det var, som en annen AB sa, interessene dine. Du har aldri fortalt at du liker den og den type filmer eller har de type interessene. Så kompisene har jo et inntrykk av at du er en helt annen person enn det du er. Det er irrelevant om du er homo eller ei, de tror du har helt andre interesser enn du har, at du er en annen person.

Så som en tredje AB sa, så ville jeg heller fokusert på å gradvis vise mer av meg selv og de egentlige interessene mine, heller enn å si at jeg var homo. Slik jeg ser det har du flere valg:

- Være mer ærlig om interessene dine og gradvis forandre det inntrykket kompisene har av deg

- Si at du er homo, men fortsette å late som om du har de samme interessene som de

- Være ærlig med at du er homo og at du har andre interesser.

- Ikke si noe

Jeg tror det tredje valget vil være mer et sjokk og kan gjøre det vanskeligere for dem å vite hvordan de skal reagere. Du er plutselig en helt annen person enn de trodde. Mens dersom du bare endrer interesser eller legning, så er forandring mer fordøyelig. Men du må veie dette opp mot din personlige lykke. Vil det i lengden slite på deg å måtte begrense deg? Er det verdt det dersom du kommer til et punkt der du kan være deg selv med vennene dine? Dette er bare du som kan avgjøre.

Forøvrig liker jeg heller ikke rosa eller å vrikke på rompa. Mine favoritt farger er blå og rosa, og rompa mi er fantastisk hard og spretten men jeg shower den ikke off for det har jeg ikke noe behov for.

Nei, det prøvde jeg ikke å si, poenget mitt var nærmest det motsatte. Har du sett "modern family"? Det er en grusomt dårlig sitcom der man tyner den homofile stereotypen til det maksimale med rosa, feminin oppførsel og annet. Her er ikke homofili bare en legning, det er et avvik i oppførsel. Man er ikke et normalt menneske som er homofili, man er en homofil som har banale interesser og oppførsel. På denne måten gjør man homofile til nesten en annen art enn vanlige mennesker. De blir sett på som sære og rare. Men sannheten er at man blir ikke automatisk en slik stereotype bare fordi man er homo.

Det å knytte interesser og homofili sammen underbygger denne måten å se homofili på, som en særegen gruppe som er annerledes enn andre mennesker. Noe som skaper et skille, en "oss" vs "de" tenking. Noe som styrker stereotypen.

Anonymous poster hash: ebb6c...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uhumskheter

Dere kan alltids finne noe å gjøre som interesserer dere alle. Det du nevner har ingenting med legning å gjøre. Jeg interesserer meg heller ikke for absolutt alt venninnene mine snakker om, i realiteten syns jeg de tingene de vil gjøre til tider er innmari kjedelig, men jeg gjør dem fordi jeg er glad i dem, og så gjør vi noe jeg vil en annen gang. Det er sånn vennskap fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være de allerede vet at du er homo, men av respekt så sier de ikke noe fordi de vil at du skal komme ut av skapet på eget initiativ. 

Jeg har selv trukket meg unna mange av mine barndomsvenner fordi vi har vokst fra hverandre. Mange av de har også et menneskesyn og livsstil jeg ikke vil identifisere meg med. De av de som er okey henger jeg fortsatt litt med, men ikke mer enn 4-5 ganger i året. Vi har det greit når vi er sammen, men de gir meg ikke stort. De snakker jo kun om fest, sladder og hva Kari hadde på seg sist helg. Kanskje det kan funke for dere også. Du sier jo du ikke vil miste de.

Anonymous poster hash: 10945...38e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...