Gå til innhold

Mistet mange kompiser fordi jeg er homse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen gode barndomskompiser som jeg har hatt i 20 år som jeg er redd for å miste. 

De senere siste årene har det blitt slik at vi har hatt mindre og mindre kontakt rett og slett fordi de kjeder meg og
at vi har veldig lite til felles.

De 3 barndomskompisene mine som jeg har igjen er veldig opptatt av fotball, hockey, kampsport, bil, fiske, jakt, snekring, hi-fi, elektronikk
og sex prat om damer.

Det er temaer som vekker et veldig stort gjesp hos meg. I tenårene hadde jeg 20 venner, alle var gutter. Men etterhvert
som jeg ble eldre ble flere og flere faset ut av omgangskretsen min for å bli byttet ut med jenter og nå er bare 3 kompiser igjen. 

Det er 3 kompiser jeg har holdt på i mange år, men de har tatt opp at de syntes det er trist at jeg trekker meg unna.
Men de vet ikke at jeg er homse og at jeg heller vil se på gamle robert redford og barbara streisand filmer istedenfor
sylvester stallone filmer. Jeg foretrekker heller prate om sminke, mote/kjoler/høye hæler/følelser/gutter/blogging/
sladder/interiør/dyr/kjendiser osv enn det som interesserer de.

Derfor har jeg nå utelukkende kontakt med kvinner, men hva gjør jeg nå? For jeg vil ikke miste de 3 kompisa heller og de har
gitt stort uttrykk for at de savner meg og selskapet mitt.
Bare så det er sagt så vil jeg ikke "komme ut av skapet", min legning er en veldig privat sak som ingen andre enn meg og en eventuell
partner har noe med.

Anonymous poster hash: d21c4...29e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du ikke komme ut av skapet?

Anonymous poster hash: 622ba...24b

jeg syntes det er en privat sak. ingen har noe med hvem jeg dater eller tar med meg hjem.

men så det er sagt så vet alle mine venninder legningen min, ikke fordi jeg har sagt det men fordi de merker det på væremåten min at jeg er "en av jentene" og at jeg er ei "venninde" og ikke en kompis.

ingen av mine kompiser vet dette men, det er nok fordi jeg har lettere for å være meg selv blant jenter for jeg har inntrykk av at de er mer tolerante, aksepterende og varme mot sånne som meg enn gutter er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å bevare disse kompisene i livet ditt, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med dem, og bli med dem på ting :)

Når det gjelder å komme ut av skapet skjønner jeg at det kan være tungt, men jeg vil absolutt anbefale deg å gjøre det!  :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke vokst fra hverandre på grunn av legningen din, men fordi dere har ulike interesser. Du kan fint si at du ikke interesserer deg for sport, jakt og fiske uten å komme ut av skapet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kan du jo foreslå å for eksempel se ett av dine filmer isteden? Kanskje de liker dem, hvem vet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syntes det er en privat sak. ingen har noe med hvem jeg dater eller tar med meg hjem.

men så det er sagt så vet alle mine venninder legningen min, ikke fordi jeg har sagt det men fordi de merker det på væremåten min at jeg er "en av jentene" og at jeg er ei "venninde" og ikke en kompis.

ingen av mine kompiser vet dette men, det er nok fordi jeg har lettere for å være meg selv blant jenter for jeg har inntrykk av at de er mer tolerante, aksepterende og varme mot sånne som meg enn gutter er.

Tror du ikke kompisene dine vil takle at du er homofil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil gjøre dette til å handle om at du ikke liker biler, men vil se filmer av barbara eller snakke om mote. Det handler ikke om legning, men personlighet og interesser. Ville de kuttet ut en hetero som likte barbara filmer og mote? Viss ja, så kanskje du ikke har så mye til felles med dem. MEN det handler ikke om du er homo eller ikke, bare at dere har ulike interesser.

Man trenger ikke ha alt til felles heller, da. De har vel jentevenner som liker mote uten at det er noe problem?

Anonymous poster hash: ebb6c...fc7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke kompisene dine vil takle at du er homofil?

nei jeg tror ikke det. de er mannemenn og jeg vet de ikke liker homser. ikke det at det gjør meg noe, folk har lov til å like eller mislike hva de vil.

men jeg syntes det er trist for jeg liker de godt som venner. men jeg har mått fase meg ut gradvis siden de ikke deler samme interesser som meg.

f.eks når jeg har vært på besøk hos de så har pratet gått i fotball, bil, jakt og mekanikk. men jeg personlig vil heller smelle hodet i veggen enn å prate om disse tingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil gjøre dette til å handle om at du ikke liker biler, men vil se filmer av barbara eller snakke om mote. Det handler ikke om legning, men personlighet og interesser. Ville de kuttet ut en hetero som likte barbara filmer og mote? Viss ja, så kanskje du ikke har så mye til felles med dem. MEN det handler ikke om du er homo eller ikke, bare at dere har ulike interesser.

Man trenger ikke ha alt til felles heller, da. De har vel jentevenner som liker mote uten at det er noe problem?

Ingen av de har jente venner. Men de har dame kjæreste/kone.

Alle vennene deres er maskuline menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de har jente venner. Men de har dame kjæreste/kone.

Alle vennene deres er maskuline menn

Så problemet er egentlig at dere har ulike interesser, ikke at du er homofil. Jeg syns det er en viktig distinksjon for homofili er ikke en personlighet og identitet, det er bare en legning. Jeg syns ikke man burde bygge opp under at alle homoer liker rosa, vrikker på rumpa når de går og er hysteriske. Interesser og legning er to separate ting.

Så om kompisene dine tror på den stereotypen jeg skriver om, så kan det muligens bli kleint. Men utenom det så er du jo den samme personen de alltid har kjent. Problemet er at du har løyet om hvem du er, at du ikke er interessert i det de interesser seg for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så problemet er egentlig at dere har ulike interesser, ikke at du er homofil. Jeg syns det er en viktig distinksjon for homofili er ikke en personlighet og identitet, det er bare en legning. Jeg syns ikke man burde bygge opp under at alle homoer liker rosa, vrikker på rumpa når de går og er hysteriske. Interesser og legning er to separate ting.

Så om kompisene dine tror på den stereotypen jeg skriver om, så kan det muligens bli kleint. Men utenom det så er du jo den samme personen de alltid har kjent. Problemet er at du har løyet om hvem du er, at du ikke er interessert i det de interesser seg for.

Jeg har ikke løyet om hvem jeg er. Å unnlate fortelle om mitt intime privatliv er ikke det samme som å juge. Venner har ikke krav på å vite om hvilket kjønn du ligger med eller hva slags seksuelle preferanser du har.

Som sagt, ingen bortsett fra meg og en seksuell partner har noe med legningen min. Jeg forteller ikke min legning til venninder heller, men de forstår det såklart siden jeg tør være mer meg selv med de siden jeg opplever at jenter mindre dømmende, mer empatiske og tolerante.

Forøvrig liker jeg heller ikke rosa eller å vrikke på rompa. Mine favoritt farger er blå og rosa, og rompa mi er fantastisk hard og spretten men jeg shower den ikke off for det har jeg ikke noe behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke løyet om hvem jeg er. Å unnlate fortelle om mitt intime privatliv er ikke det samme som å juge. Venner har ikke krav på å vite om hvilket kjønn du ligger med eller hva slags seksuelle preferanser du har.

Som sagt, ingen bortsett fra meg og en seksuell partner har noe med legningen min. Jeg forteller ikke min legning til venninder heller, men de forstår det såklart siden jeg tør være mer meg selv med de siden jeg opplever at jenter mindre dømmende, mer empatiske og tolerante.

Forøvrig liker jeg heller ikke rosa eller å vrikke på rompa. Mine favoritt farger er blå og rosa, og rompa mi er fantastisk hard og spretten men jeg shower den ikke off for det har jeg ikke noe behov for.

blå og grønn* skulle det stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at du fint kan være deg selv blandt kompisene dine også :)

Eller om du syntes det er vanskelig å vise den homofile siden av deg siden du har kjent de såpass lenge,
hva med å skaffe deg noen helt nye venner hvor du kan være den du er helt fra starten av?

Det er veldig normalt å miste barndomsvenner og ungdomsvenner, og ettersom man forandrer interesser i livet så forandrer man også venner deretter så jeg syntes helt klart du burde prøve å bli kjent med noen nye. Det trenger ikke bety at du ikke skal møte de gamle kompisene dine mer, men at du hvertfall får gjort de tingene du liker å gjøre/snakke om og følt at du kan være deg selv uten å bryte med et tidligere inntrykk og oppfatning andre har av deg. Tenker at det kanskje er derfor du syntes det er vanskelig å si det til de fordi de allerede kjenner deg som "en annen", men du kan jo ikke gå rundt å leke en annen hele livet. På tide å være seg selv!
Du trenger jo ikke å si Hei gutter jeg er homo! Men heller begynner å foreslå andre ting dere kan finne på som er innenfor dine interesser, som at du snakket som en streit person som ikke hadde felles interesser med de og spurte om de ville bli med på dine interesser. Ting du har interesse for å snakke om må du selv ta opp, overraskende nok er det ofte ting man tror man er alene om, som andre også tror de er alene om, som man snakker og bonder mest rundt, men alle venter på at noen andre skal nevne det fordi de tenker at de er de eneste som liker det. :)

Anonymous poster hash: a41d4...501
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at du fint kan være deg selv blandt kompisene dine også :)

Eller om du syntes det er vanskelig å vise den homofile siden av deg siden du har kjent de såpass lenge,

hva med å skaffe deg noen helt nye venner hvor du kan være den du er helt fra starten av?

Det er veldig normalt å miste barndomsvenner og ungdomsvenner, og ettersom man forandrer interesser i livet så forandrer man også venner deretter så jeg syntes helt klart du burde prøve å bli kjent med noen nye. Det trenger ikke bety at du ikke skal møte de gamle kompisene dine mer, men at du hvertfall får gjort de tingene du liker å gjøre/snakke om og følt at du kan være deg selv uten å bryte med et tidligere inntrykk og oppfatning andre har av deg. Tenker at det kanskje er derfor du syntes det er vanskelig å si det til de fordi de allerede kjenner deg som "en annen", men du kan jo ikke gå rundt å leke en annen hele livet. På tide å være seg selv!

Du trenger jo ikke å si Hei gutter jeg er homo! Men heller begynner å foreslå andre ting dere kan finne på som er innenfor dine interesser, som at du snakket som en streit person som ikke hadde felles interesser med de og spurte om de ville bli med på dine interesser. Ting du har interesse for å snakke om må du selv ta opp, overraskende nok er det ofte ting man tror man er alene om, som andre også tror de er alene om, som man snakker og bonder mest rundt, men alle venter på at noen andre skal nevne det fordi de tenker at de er de eneste som liker det. :)

Anonymous poster hash: a41d4...501

Ja det er nok her skoen trykker, de kjenner meg bare som en av gutta. Men etterhvert som jeg har blitt eldre så har jeg blitt mindre og mindre guttete.

Det føles heller ikke naturlig for meg å være meg selv for de å fremstå som feminin som jeg egentlig er.

F.eks av de 3 bestekompisene mine så er han ene en lastebil sjafør og jeger, den andre er yrkes offiser og fisker, den siste jobber på fabrikk med fysisk arbeid og han driver med kampsport. og alle 3 er veldig interessert i bil og fotball.

Ingen av de har heller ingen jentevenner, men de har dame kjærester/koner. Men de driver jo med sine interesser så driver gutta med sine. 

Men så det er sagt så har det vært mitt valg å trekke meg gradvis unna, for disse gutta har invitert meg veldig ofte i festlige lag og guttekvelder å sagt de savner meg.

Og ja det er vanlig å miste ungdomsvenner men disse 3 gutta har jeg kjent siden barnehagen frem til idag og vi er alle 32 år. Jeg har ikke mistet de enda for de tar fremdeles kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vil du ikke komme ut av skapet?

Hvorfor skal man ut av det?

Anonymous poster hash: e4e53...e87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ut av det?

Hvis man ikke vil så trenger man selvfølgelig ikke. Men livet må da bli mye enklere hvis man er åpen om hvem/hva man er, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at du har løyet om legningen din, men om interessene dine. Du har jo hengt med disse kompisene selv om du ikke har likt det de interesserer seg for lenge! Det er jo ikke noe nytt at du ikke liker fotball, fiske og snekring? Er det?

Anonymous poster hash: 74cde...c34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at du har løyet om legningen din, men om interessene dine. Du har jo hengt med disse kompisene selv om du ikke har likt det de interesserer seg for lenge! Det er jo ikke noe nytt at du ikke liker fotball, fiske og snekring? Er det?

Anonymous poster hash: 74cde...c34

Fy fader så uredelig du er. Jeg har aldri i mitt liv uttrykt til en eneste sjel at jeg liker fotball, fiske eller bil.

Tvert imot. Så nei jeg har ikke "løyet om interesser".  Hvorfor er du så stygg mot folk med spekulasjonene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...