AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hei, jeg lurer på om det er noen her som har gått master i rådgivning? Dette er jo en ganske ny linje, men jeg lurer veldig på hvilke jobber dere har fått i etterkant, og hva dere skrev om i masteroppgaven. Alle emnene er jo obligatoriske, men samtidig er jo temaet så vanvittig bredt! Alt fra skolerådgiver til ppt, til hr-rådgiver og karriereveiledning. Selv jobber jeg i skole nå, og synes at masteren virker som en fin videreutdanning, siden den ikke "maler deg opp i et hjørne", men kan brukes i flere felt. Men om en skriver om skole i hovedoppgaven, blir det kanskje vanskeligere å få feks jobb på NAV om noen år, eller? Alle erfaringer tas imot med stor takk!Anonymous poster hash: 6a5d9...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har form for rådgivningsmaster, men ikke denne. Anbefaler HR. Føles som alle stillinger er HR..Anonymous poster hash: 7eac2...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Del Skrevet 23. oktober 2015 Følger. Dette er jeg også interessert i. Hvor tar man denne masteren, forresten? (Hvilket fakultet ligger den under?) Anonymous poster hash: 0b14e...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #4 Del Skrevet 25. oktober 2015 AnonymBruker skrev (På 23.10.2015 den 22.12): Følger. Dette er jeg også interessert i. Hvor tar man denne masteren, forresten? (Hvilket fakultet ligger den under?)Anonymous poster hash: 0b14e...c8c På ntnu ligger den innunder fakultetet på samfunnsvitenskap, og det er svært mange ulike bachelorgrader en kan bygge ut med denne masteren. Men hvor kan en jobbe etterpå, og hvilke eksempler finnes på tema i masteroppgavene?Anonymous poster hash: 6a5d9...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #5 Del Skrevet 26. oktober 2015 Dytter denne. Hadde vært så kjekt med flere synspunkt!Anonymous poster hash: 6a5d9...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Del Skrevet 26. oktober 2015 Jeg trodde rådgivning var noe man tok i tilknytning til ett fagfelt jeg. Du må jo ha noe å gi rådgivning om? Jeg har en master i spesialpedagogikk med spesialpedagogisk rådgivning som studieretning. Jobber for øvrig i PPT. Anonymous poster hash: 9594c...684 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Del Skrevet 26. oktober 2015 AnonymBruker skrev (På 26.10.2015 den 11.41): Jeg trodde rådgivning var noe man tok i tilknytning til ett fagfelt jeg. Du må jo ha noe å gi rådgivning om? Jeg har en master i spesialpedagogikk med spesialpedagogisk rådgivning som studieretning. Jobber for øvrig i PPT.Anonymous poster hash: 9594c...684 Ja, du bygger jo videre på en bachelorgrad. Alle samfunnsvitenskapelige bachelorer, pluss alle bachelorer m/ PPU er godkjent. Selv har jeg grunnfag i psykologi og samfunnskunnskap, fordypning i nordisk og 1 år PPU, så dermed er det nok ikke ett spesifikt område jeg kan bli rådgiver på. Kanskje blir graden min helt ubrukelig utenom skoleverket? Huff, håper ikke det, vil så gjerne ut av skolen etterhvert, iallefall som lærer! TsAnonymous poster hash: 6a5d9...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #8 Del Skrevet 1. november 2019 . Anonymkode: 2b670...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #9 Del Skrevet 20. mai 2024 Dytter denne! Jobber også i skole og vurderer denne masteren. Noen flere her i samme situasjon? Anonymkode: ab8f9...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nytenkende Nord Skrevet onsdag kl 15:47 #10 Del Skrevet onsdag kl 15:47 AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 19.01): Dytter denne! Jobber også i skole og vurderer denne masteren. Noen flere her i samme situasjon? Anonymkode: ab8f9...2aa Ekspander Endte du opp med å ta den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå