AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Hva er deres meninger om folk som studerer på BI? Er jo knapt krav om karakterpoeng i samtlige linjer utenom Siv. Øk Anonymous poster hash: b9d3e...0dd
hjelpme4 Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Hva er deres meninger om folk som studerer på BI? Er jo knapt krav om karakterpoeng i samtlige linjer utenom Siv. ØkAnonymous poster hash: b9d3e...0dd Jeg har ingen mening eller fordom mot dem. Blant annet i siv.ing studiet har man noen forelesere som er uteksaminert fra BI, og de er veldig dyktige.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Stuck up snobs. Jeg gikk på BI selv,men det var fordi jobben tvang meg. Syns foreleserne var flinke da, og jeg trivdes godt. Anonymous poster hash: d8667...3e3 3
Alice123 Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 De JEG VET OM som går på BI, er folk på 25-35 år som har droppet ut av fjasestudier på UiO og HiOA, jobbet noen år, innsett at det er skikkelig kjipt å leve et helt arbeidsliv i som ufaglært i lavtlønnsyrke og nå vil ha en "skikkelig utdanning" selv om karakterkortet fra VGS ikke nødvendigvis er rammet inn og hengt opp over peisen. De er verken dumme eller begavede. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Hva er deres meninger om folk som studerer på BI? Er jo knapt krav om karakterpoeng i samtlige linjer utenom Siv. ØkAnonymous poster hash: b9d3e...0dd Jeg har en opplevelse av at mange som studerer ved Handelshøyskolen BI oftere kommer fra de mer ressurssterke og velstående familier, enn hva tilfellet er ved andre offentlige institusjoner. Inntrykket er at de fleste ved BI Oslo kommer fra Oslos vestkant, Bærum eller Asker.Anonymous poster hash: c05d3...0dd
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #6 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har en opplevelse av at mange som studerer ved Handelshøyskolen BI oftere kommer fra de mer ressurssterke og velstående familier, enn hva tilfellet er ved andre offentlige institusjoner. Inntrykket er at de fleste ved BI Oslo kommer fra Oslos vestkant, Bærum eller Asker.Anonymous poster hash: c05d3...0dd Eller prøver å fremstå slik, urk. Anonymous poster hash: b24fe...0b3 8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har en opplevelse av at mange som studerer ved Handelshøyskolen BI oftere kommer fra de mer ressurssterke og velstående familier, enn hva tilfellet er ved andre offentlige institusjoner.Inntrykket er at de fleste ved BI Oslo kommer fra Oslos vestkant, Bærum eller Asker.Anonymous poster hash: c05d3...0dd Det stemmer vel egentlig ikke. De riktig rike og velstående går som regel ikke på BI, men heller NHH eller reiser til England eller USA. BI har også en stor prosentandel av mennesker som prøver å være "high class" og sosser, når de er langt fra det. Pinlig er det, og det er ikke vanskelig å spotte hvem som er hva. Datet en fyr fra BI. Han så ut som han hadde penger, men hadde så og si ingenting og kom fra en veldig fattig familie. Han la ut bilder av "fine" utesteder og champagne, men han hadde omtrent ingenting. Leiligheten han bodde i var som et kott. No offence, men folk som prøver hardt å være noe de ikke er, er veldig pinlig. Anonymous poster hash: 4c4e7...def 2
nelipot Skrevet 23. oktober 2015 #8 Skrevet 23. oktober 2015 Hva er deres meninger om folk som studerer på BI? Er jo knapt krav om karakterpoeng i samtlige linjer utenom Siv. Øk Prøver du å antyde at det er en grunn til å se ned på folk som studerer på BI? 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #9 Skrevet 23. oktober 2015 Det stemmer vel egentlig ikke. De riktig rike og velstående går som regel ikke på BI, men heller NHH eller reiser til England eller USA. BI har også en stor prosentandel av mennesker som prøver å være "high class" og sosser, når de er langt fra det. Pinlig er det, og det er ikke vanskelig å spotte hvem som er hva. Datet en fyr fra BI. Han så ut som han hadde penger, men hadde så og si ingenting og kom fra en veldig fattig familie. Han la ut bilder av "fine" utesteder og champagne, men han hadde omtrent ingenting. Leiligheten han bodde i var som et kott. No offence, men folk som prøver hardt å være noe de ikke er, er veldig pinlig. Anonymous poster hash: 4c4e7...def Enig! Er så lett å spotte slike som prøver å være soss. Prøver du å antyde at det er en grunn til å se ned på folk som studerer på BI? Føler du deg truffet? Anonymous poster hash: b9d3e...0dd 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #10 Skrevet 23. oktober 2015 Ja "alle" kommer inn, men langt fra alle kommer ut igjen med et vitnemål! Selv om det er lett å komme inn, så blir de som ikke er motivert silt ut ganske fort. Anonymous poster hash: ee9bc...e16 1
Dace Skrevet 24. oktober 2015 #11 Skrevet 24. oktober 2015 Kun i Norge man klarer å vri det til en negativ greie, at noen er villige til å betale litt ekstra for å sikre seg en god studieplass. 4
Tabris Skrevet 24. oktober 2015 #12 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg klarer ikke å forstå konseptet om at man skal ha noen meninger om de som studerer på BI. What? De er studenter. Hva mer enn det skal jeg mene? 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #13 Skrevet 24. oktober 2015 De er for dumme til å komme inn på universitetet. Anonymous poster hash: 301b7...3ea
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #14 Skrevet 24. oktober 2015 Gjesp, enda en oppgulptråd om BI. Hva ER det med kvinneguiden og BI studenter egentlig? Anonymous poster hash: 0feb4...d62
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #15 Skrevet 24. oktober 2015 Det stemmer vel egentlig ikke. De riktig rike og velstående går som regel ikke på BI, men heller NHH eller reiser til England eller USA. BI har også en stor prosentandel av mennesker som prøver å være "high class" og sosser, når de er langt fra det. Pinlig er det, og det er ikke vanskelig å spotte hvem som er hva. Datet en fyr fra BI. Han så ut som han hadde penger, men hadde så og si ingenting og kom fra en veldig fattig familie. Han la ut bilder av "fine" utesteder og champagne, men han hadde omtrent ingenting. Leiligheten han bodde i var som et kott. No offence, men folk som prøver hardt å være noe de ikke er, er veldig pinlig. Anonymous poster hash: 4c4e7...def Jeg går på BI selv, og mitt inntrykk er at veldig mange kommer fra Asker, og en del fra Oslo vest/Bærum. Men den største andelen kommer fra familier som overhodet ikke sliter økonomisk, men som ikke kan kalles "rike". Og så er det jo noen sånne som du nevner, men de oppdager man fort. Men det er ikke mange av dem, nei.. Anonymous poster hash: 68aca...f13
Mendoza Skrevet 24. oktober 2015 #16 Skrevet 24. oktober 2015 Når skal dere slutte med alle disse fordomsfulle trådene om BI? 1
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 24. oktober 2015 #17 Skrevet 24. oktober 2015 Fra en inngrodd Blindern-student: Jeg har ingen spesielle tanker om BI-studenter, akkurat som jeg ikke har noen spesielle tanker om Blindern-studenter eller høyskolestudenter. Jeg kan nesten ikke se noe annet grunnlag for det spørsmålet enn at du gjerne vil ha litt krangling her.
nelipot Skrevet 24. oktober 2015 #18 Skrevet 24. oktober 2015 Føler du deg truffet? Nei, jeg hverken er heller har vært student på BI. Det går an å reagere selv om man ikke føler seg truffet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #19 Skrevet 24. oktober 2015 De er for dumme til å komme inn på universitetet. Anonymous poster hash: 301b7...3ea Tull. Har en venninne som hadde 5.5 i snitt fra vgs. Hun studerte jus ved UIO i to år, før hun begynte å studere siviløkonom ved BI. Hun kunne kommet inn på NHH, men ville ikke flytte til Bergen. Han forrige jeg holdt på med studerte finans ved BI, og er en veldig smart type. Tror det er veldig lett å generalisere folk som går på BI. Ting er jo ikke svart-hvitt. Anonymous poster hash: 34671...563 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #20 Skrevet 24. oktober 2015 De er for dumme til å komme inn på universitetet. Anonymous poster hash: 301b7...3ea Universitetet tilbyr ikke det samme som en handelshøyskole. Man får ikke blitt siviløkonom eller revisor på et universitet i Norge. Anonymous poster hash: 9de8d...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå