Gå til innhold

vasking av norgesglass og oppbevarings glass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen krukker fra ikea. Denne typen, ligner på norgesglass. 

Det jeg lurer på, kan jeg trygt vaske de i oppvaskmaskin? Står at de "kan" vaskes i oppvaskmaskin.. Har noen fra poul pava også, disse. men står ingenting om vasking. Alle krukkene brukes til pasta og mel og sukker. Fint å rengjøre de en gang i blant. For de står ved komfyren og får fett og matsprut på seg. 

Anonymous poster hash: 7519c...4a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fra IKEA skal kunne brukes til hermetisering av syltetøy, og det betyr at de tåler koking, og dermed oppvaskmaskin. Hvis de har en gummiring er det mulig den ikke tåler den sterke såpa i oppvaskmiddelet, så den bør tas ut og vaskes for hånd.

De fra Poul Pava er jeg mindre sikre på. Hvis gummien bare sitter i lokket kan du sikkert vaske selve krukkene i oppvaskmaskin, og så ta lokkene for hånd. Da varer gummien lengre.

Du kan også spørre produsenten eller forhandleren. Hvis de sier de kan vaskes i maskin kan de ganske sikkert vaskes i maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea krukken kan vaskes i oppvaskemaskin, men ta metallringen og vask den for hånd. (Lukkemekanismen.) Jeg vasket den i maskinenog den ble stygg etter første vask. Silikonpakningen på glasset mellom lokket og glasset når glasset lukkes, tar du og av. Den pleier jeg å legge nedi bestikkskuffen og å legge kniver opp på slik at den ikke danser rundt i maskina når maskina går.

PP krukker og andre produkter derifra er av så dårlig kvalitet at de bruker jeg ikke penger på. De går i stykker av den minste ting. Hør på Kitchn som selger de.

Anonymous poster hash: 79ac2...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra IKEA skal kunne brukes til hermetisering av syltetøy, og det betyr at de tåler koking, og dermed oppvaskmaskin. Hvis de har en gummiring er det mulig den ikke tåler den sterke såpa i oppvaskmiddelet, så den bør tas ut og vaskes for hånd.

De fra Poul Pava er jeg mindre sikre på. Hvis gummien bare sitter i lokket kan du sikkert vaske selve krukkene i oppvaskmaskin, og så ta lokkene for hånd. Da varer gummien lengre.

Du kan også spørre produsenten eller forhandleren. Hvis de sier de kan vaskes i maskin kan de ganske sikkert vaskes i maskin.

Må innom kitchen og spørre, vet de sleger de poul pava krukkene. De har gummi i lokket ja, så da må jeg vaske de for hånd. Men skal gå innom butikken å spørre. 

Ikea krukken kan vaskes i oppvaskemaskin, men ta metallringen og vask den for hånd. (Lukkemekanismen.) Jeg vasket den i maskinenog den ble stygg etter første vask. Silikonpakningen på glasset mellom lokket og glasset når glasset lukkes, tar du og av. Den pleier jeg å legge nedi bestikkskuffen og å legge kniver opp på slik at den ikke danser rundt i maskina når maskina går.

PP krukker og andre produkter derifra er av så dårlig kvalitet at de bruker jeg ikke penger på. De går i stykker av den minste ting. Hør på Kitchn som selger de.

Anonymous poster hash: 79ac2...37b

Hvordan får jeg av metallringen? Den sitter jo fast.. 

Gummiringen har jeg kastet, for den falt ned hele tiden, sykt irriterende  :fnise:

ts

Anonymous poster hash: 7519c...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...